Volledige collectie verkopen voor die ene grail?

De laatste weken overweeg ik mijn verzameling te verkopen en die ene grail proberen te bemachtigen.

Momenteel bezit ik een 8 tal horloges. Er zitten enkele pareltjes tussen maar om een of andere reden worden ze toch niet gedragen. Ik hou van de jacht, ik hou van de afwisseling maar toch heb ik dat ene horloge nog niet gevonden die mijn hart sneller doet slaan.

Zijn hier nog leden die alles verkocht hebben en 1 knaller gekocht hebben?

10 likes

Erg benieuwd naar jouw Grail.
Fotootje erbij?

Ook fotootje van de huidige verzameling van 8 horloges?

4 likes

Wacht even 
 6 mei kwam je hier binnen met 2 horloges. Dat zijn er nu al 8 en die wil je allemaal verkopen voor 1 grail?! Ik denk dat je een beetje te hard gaat, niet?

14 likes

Ook die Grail zal na een tijdje “gewoon” zijn en dan begint het hele gedonder van voren af aan.

Geniet van wat je hebt. Afwisseling zorgt soms voor het herontdekking van je huidige horloges.

En maar 1 horloge is toch saai
 Je moet wel wat te kiezen hebben s ochtends.

7 likes

Ik bekijk dagelijk het ‘mijn collectie op één foto’ en daar haal ik veel inspiratie uit.

Ik heb inderdaad enkele impulsieve aankopen gedaan, ik koop steeds horloges die me een bepaald gevoel geven, helaas is dat gevoel maar tijdelijk.

Ik vroeg me dus af of dat ene horloge me wel het gevoel van tevredenheid kan geven.

1 like

Nee

22 likes

Ja jah gewoon alles verkopen weg met die troep opgeruimd staat netjes

4 likes

Eerst van 8 naar 4 gaan?

De grail wacht wel :grinning:

1 like

Dit zou mijn grail zijn

15 likes

Als je de jacht nu al mooier vindt dan de vangst zal dat met je grail ook blijven. Ik zou lekker blijven jagen en wisselen (flipperen) met de 8 die je nu hebt en ondertussen lekker sparen voor je grail.

4 likes

Dit is gewoon een standaardbeeld van een verslaafde. Altijd weer streven naar dat allerhoogste, de hoogste “high”. Maar je gaat nooit tevreden zijn.

O ja. Antwoord is dus nee. :man_shrugging: Zie nu pas wat je nastreeft. Sub met blauwe bezel - nu al op uitgekeken hier. :sweat_smile:

33 likes

Totdat je hem hebt
Na een paar weken heb je weer een nieuwe grail. Het houdt nooit op.

2 likes

Leg eens uit wat je zo mooi vindt aan dit horloge.

3 likes

@JuKo , kom er maar in. Weinigen zijn zo moedig.

1 like

Elke keer als ik mijn AD binne stap en ik zit in het rolexgedeelte te wachten tot ik wat dingen kan passen, staat deze me aan te staren in de showcase.

Geen idee of het de juiste belichting is of niet maar dat blauw is gewoon adembenemend.

3 likes

Het clasht enorm met de zwarte plaat IMO. Maar OK, ik heb mijn best gedaan
 :wink:

7 likes

:point_up_2:luister naar ervaren HF’ ers zoals Pieter. Het houdt nooit op

4 likes

Ik snap dat dat gevoel maar tijdelijk is, maar een horloge waarbij je helemaal niks voelt vanaf het begin is toch al helemaal niks?

Jep vorig jaar gedaan! Alles verkocht voor die ene grail, de Speedmaster.

Nu was dit horloge al jarenlang een grail voor mij en was de keuze redelijk snel gemaakt. Ook ik had een kleine collectie van 9 stuks, waarvan er drie volop gedragen werden, maar de drang naar mijn grail was te groot en sparen voor mijn grail zat er vorig jaar niet in.

Met het idee dat de horloges die ik had verkocht ook weer terug te kopen zijn, heb ik de de stoute schoenen aangetrokken en binnen een week was alles verkocht en ben ik na de verkoop van mijn laatste horloge gelijk mijn grail gaan halen.

Nu scheelt het wel dat ik al wist wat mijn grail was en dit 9 jaar lang zo bleef. Nu ik hem heb, geeft dat een hele hoop rust.

30 likes

Waarom oefen je, probeer je niet eerst 1 van deze goedkopere modellen om te kijken of het je smaak is:

Daarna kun je altijd nog " jagen " naar de duurdere versie.

11 likes