Ik ben van een stuk of 7 horloges terug gegaan naar 2. Een rolex gmt als daily en voor af en toe een day date. Geen moment spijt van gehad. Weet ook niet zo goed wat ik met meer horloges moet. Dit is voldoende afwisseling voor mij en wil er ook niet meer geld insteken.
Als die sub je grail is, go for it. Als het tegenvalt verkoop je em weer…
Onvergelijkbaar. Die grail is witgoud.
Ja en plus dat een Rolex dragen je een ander gevoel geeft dan een of andere hommage.
Ja, al drie keer… werkt niet
Precies. Gewoon doen, en volop genieten!
Ik ben nog steeds enorm benieuwd naar de huidige collectie van OP met 8 horloges die moeten wijken voor de ene grail.
Als je zoals ik lees binnen 3 maanden 6 horloges hebt gekocht, twijfel ik er niet aan dat je in het geval van spijt altijd terug kan naar een collectie van zeg " grail + 3 a 4 ter roulatie"
Onder aan de streep blijft het de keuze puur en alleen van jezelf.
Tjakka, heerlijke instelling, gaan en doen…
Verkopen die hap, alles er uit!
Je leeft maar een keer, haal eruit wat erin zit
Prachtig, maar 44,5k . Nee dan 2 grails de GMT en Datejust ofzo voor minder geld!
Dat is ook meteen mijn grote probleem met witgoud.
Het is nep.
Witgoud is géén natuurlijk product maar door mensen gemaakt.
Zoiets wil je toch niet om je pols dragen?
Een witgouden horloge, wie wil dat nou?
Gewoon doen.
Maar inderdaad, hij blijft wat langer leuk dan de meeste horloges die je nu hebt, maar na een tijdje wil je toch weer wat afwisseling en begin je weer opnieuw met een paar bescheidener horloges ernaast.
Die je na een tijdje weer wegdoet ten gunste van dat andere horloge dat een mooie aanvulling op je grail zou zijn. Repeat.
Ik wel hoor.
Gewoon doen.
Je leeft maar 1x. Als het niet bevalt dan ben je een ervaring rijker, verkoop je hem weer en begint de jacht opnieuw.
Ja.
Roestvast staal is ook een legering, net als Sterling zilver, koper en nog zo wat.
Daar is niets mis mee.
Enne, witgoud? Kom maar door.
Prachtig van kleur!
RVS oogsten ze in oktober zeker?
Momenteel in de collectie:
Seiko spb143j1
Tudor blackbay 58 blauw
Tudor blackbay 54
Rolex date just
Serica 5303-1
Baltic MR-01
Longines Conquest heritage
Praesidus DD-45
Apple Watch ( werkhorloge, deze telt in principe niet mee )
Geelgoud ook, wordt ook vermengd om er (bijvoorbeeld) sieraden of horlogebanden van te maken.
Puur goud is te zacht (hardheid 2,5-3) om te gebruiken daarom wordt er altijd een legering van gemaakt.
Black Bay 58 blauw + Datejust houden, de rest er uit.
En sparen voor je “grail”
Wat indikken zou inderdaad geen kwaad kunnen.
Ik snap je volledig.
Maar koop hem wel 2e hands, dat scheelt je ff een berg knaken.
Even een ding,
Met de DJ niet meegerekend ( gezien er geen referentie bij staat ) zijn je overige horloges zo’n 10.000 euro waard in totaal. ( met geluk, er zitten toch aardig wat afschrijf kanonnen tussen )
Laten we zeggen dat de DJ kan variëren van 5000 tot 10.000.
Dan moet je nog steeds minimaal 20K ophoesten. Is dat niet wat gortig?