Ben er mee bezig, mijn Tudors zijn verkocht plus mijn Squale ( ben niet echt een verzamelaar) had nooit meer dan drie horloges.
Nu op zoek naar een nette R. 14060.
En een goedkope beater voor de klusjes en dagje strand.
Zelf heb ik de eerste paar mnd op het forum behoorlijk geflipperd. Zo ontdekte ik wat ik leuk vond terwijl mijn smaak veranderde. Nu in een rustigere fase beland waarbij ik veel meer geniet van de bescheiden collectie.
Koop je grail, bevalt het niet dan heb je het geprobeerd
Foto’tje om de jacht te openen
Dat hoop ik dus ook
Het is inderdaad een hap uit mijn spaarboek maar vandaar zou ik dus ook graag eentje willen die ik zou bijhouden.
Totdat je die 10k ofzo die je nu in je collectie hebt gepompt wilt omzetten in centjes en er achter komt dat er 6k van overblijft
Been there done that. Grail is horloge nerd gelul.
Nu is het die Smurf of hoe die Rolex ook heet en daarna weer iets anders. Stomme hobby eigenlijk.
die LV in het blauwe gedeelte is ook enorm mooi maar zoals reeds vermeld hierboven is witgoud toch nog wat excusiever en geeft een veel mooiere glans.
hmm, staat niets bij wat je niet meer kunt terugkopen. ik ga er voor het gemak van uit dat de datejust geen super uniek stuk is.
je kunt ervoor gaan. maar hoe weet je dat dit niet (weer) een bevlieging van je is?
Ik zou niet in je overweldigende gevoel trappen. Pure hebzucht, wanneer je hem heb, en er voor moet krom liggen, kom je er hoogstwaarschijnlijk achter dat het de moeite niet is.
Mijn beste vriend (al 32 jaar ) Zei tegen mij toen ik een nieuwe Rolex wilde kopen. Je kan ook gewoon tevreden zijn met wat je hebt. Gek genoeg is dat 1 van de weinige dingen die ik ooit van iemand heb aangenomen.
Ik heb de Explorer 39 weggedaan. En naast de Sub en DJ ben ik ook lekker aan het klooien met
Veel proberen een beetje verzamelen en flippen. Is misschien nog wel leuker dan 1 knaller.
Ik dacht al, wat gebeurt hier, nou begrijp ik het. Ik ben benieuwd!
Ik denk dat je antwoord op je eigen vraag he, het is ook zo alle opwinding is maar tijdelijk en word je ‘gewoon’ na een tijd.
Je kan blijven flipperen om elke keer de spanning te voelen van een nieuwe aankoop maar dan ben je achteraf weer bij hetzelfde in mijn ogen.
Met je grail zal dit waarschijnlijk hetzelfde zijn dus om dan echt alles te verkopen zou ik nooit doen maarja iedereen is anders he.
Ik draag ook elk van mijn horloge’s en ik koop ook op gevoel, maar nooit impulsief.
Ik denk er altijd goed over na of het gevoel oprecht is en geen opvlieging en dan pas koop ik een horloge.
Resultaat? Ik draag al men horloge’s regelmatig en heb van geen enkele spijt.
Succes met je keuze zou ik zeggen maar denk eraan nothing lasts forever
Vreemde vraag,
Hoe kan ik nu bepalen wat jij moet doen spelen zoveel facetten mee.
Do the Fuck you wanna do.
Klopt wel.
De jacht is mooier dan de vangst.
Hoe weet je dan dat jouw grail ook he grail is?
Kan best zo zijn. Wat ga je dragen als je bang bent deze te beschadigen of een keertje iets anders wil dragen dan weer die duiker?
Oftewel, denk niet dat het bij deze ene grail blijft. Als je hem al niet zat wordt dan wordt het op een gegeven moment gewoon weer één vd acht.
Having said this… Gewoon je handel verkopen en deze kopen. Je wilt hem blijkbaar erg graag en je zult er een tijdje heel erg blij mee zijn.
Ik heb zelf een paar jaar terug mijn 13 horloges (LLD, Seamaster, Oris BCPD, Sinn, Alpinist e.d.) verkocht om te gaan naar 4 Zeniths.
Het zijn er nu 16.
Ftfy.
Wat een vreemde reden om witgoud niet mooi te vinden
Denk je dat rose en geelgoud niet een legering is als het om je pols hangt?
Omdat ik keer op keer blijf staren naar dit model als ik de ad bezoek.
Ik hou van een day date, er stond een full gold sub in de etalage, een prachtige daytona… maar de simplicity van deze sub icm de opvallende kleur en het goud
Persoonlijk vind ik het leuker om meerdere horloges te bezitten ipv een dikke knaller. Maar als het echt je grail is en het verlangen is groot. Dan zou je het kunnen overwegen. De kans is groot dat je vanuit daar toch weer een collectie gaat opbouwen over de tijd.
Nee, niet vanzelf…
Staat allemaal genoemd hierboven