Volledige collectie verkopen voor die ene grail?

Konden we maar weer terug gaan naar de aankoop van ons eerste horloge. Het gevoel bij de horloges daarna werd elke keer alleen maar minder en duurde minder lang.

2 likes

Ik lees het nu inderdaad @AB64 .

De witgouden Sub is nog wel een aanzienlijk stuk duurder. Als je zo graag een sub wilt dan zou ik er een stalen bij kopen. Met zwarte of groene bezel. Hoef je niet heel je collectie op te offeren en waarschijnlijk ben je er net zo blij mee als hetzelfde horloge met een blauwe bezel.

Staat een mooie hier op het forum te koop voor een nette prijs. Wellicht is het tegenwoordig ook niet meer zo lastig om er een los te peuteren bij de AD.

3 likes

De volledige collectie verkopen voor die ene grail? Dat doe ik een paar keer per jaar, en dan koop ik er weer wat bij, en nog eentje en… Flipperitus heb ik en velen hier met mij op dit patiënten-forum. No worries!:smiley:

15 likes

Ja precies dit. Hoelang ben je nu met de horlogehobby bezig TS? Ik las ergens 6 maanden. Dan zou ik zo’n stap niet nu al doen. Misschien eerst nog even een paar jaar wat flipperen en proberen.

Zijn dingen die je nooit hoort op HF. :joy: Wat zijn we toch ook een stelletje junkies hier.

Goedemorgen Rik, fijn dat je er bent. :mending_heart:

3 likes

Helaas, nee…

Dat en er hoeft niet eindeloos veel troep uit China te worden verscheept …

1 like

:interrobang:

Hij heeft deze horloges sinds 6 mei gekocht:

Ik denk dat die grail nog niet zo vaststaat als TS zelf denkt. :joy:

5 likes

Volgens mij is dit hier al vaker bediscussieerd.
De meesten van ons blijven dan toch niet bij die ene grail en komen er toch weer meer. Voor mijn gevoel is jouw grail te duur voor jouw gevoel/budget, en wil je door alles te verkopen het toch mogelijk maken. Maar uiteindelijk zullen er toch weer bij komen, bijv. een daily, of klushorloge.

Anyway, een foto van jouw grail is al leuk om te delen, en vergeet niet, het bezit is het einde van het vermaak :wink:

1 like

Los van kwantiteit vs. kwaliteit en inkrimpen etc: specifiek deze grail is echt serieus zwaar. Ik zocht het net even op en ~1,5 keer meer. Ook iets om te overwegen.

Net als andere bijkomstigheden van een vrij flashy rolex als enige horloge.

Das een hoop om aan te schaffen in acht weken.

Ik zou heel even een pauze nemen om te consolideren. Ook omdat ik in de winter hele andere horloges draag en wil dan in de zomer.

Ter vermaak kan je eens met verschillende bandjes aan de slag, dat sloopt je bankrekening in een stuk minder moordend tempo.

Tussen twee haakjes, wat is er met je pontiac gebeurd?

En oja, meer plaatjes :smile:

3 likes

Oh dear… :grimacing:

4 likes

Hier ben ik ook mee bezig, ik heb er nu nog 4. Ik heb ook het een en ander recent verkocht en 2 horloges draag ik 95% van de tijd. Rolex sub en speedy. Al begin de speedy voor mij te groot te worden en neig ik meer naar 40 mm of kleiner. Ben maar een klein mannetje met een bescheiden polsmaat.

Wel heb ik hfle aangeschaft. Er zijn er maar 100 van en draag ik naar stedentripjes en tijdens het snorkelen/zwemmen op vakantie.

1 like

Wat een moordend tempo. Je hebt dan nog niet eens echt van de ene aankoop kunnen genieten voordat de volgende er al weer was. Bij horloges verzamelen is de reis er naar toe is vaak leuker dan de bestemming.

Dit was 1 maand geleden je grail …

Gewoon maar even om aan te geven hoe snel het hier kan gaan! :joy:

10 likes

Ik ben nog niet zolang lid maar mijn passie voor horloges is begonnen op mijn 14de.

Intussen ben ik 39 jaar. Ik snap dat velen liever een subtieler horloge zien, voor die prijs misschien een day date, een pepsi met nog iets erbij, wat ook een optie is maar deze blijft me gewoon keer op keer aantrekken

1 like

Heb er zo nu en dan over nagedacht. Dat is voor mij het moment om even een stapje terug te zetten.

Imo:
De kunst in de horlogehobby zit hem in het samenstellen van de perfecte verzameling naar jouw gevoel. Ik zit ondertussen aan 13 stuks, en ik merk dat de tussenpauzes per aankoop langer worden. Dat sterkt me in de gedachte dat ik de hobby stilaan onder de knie begin te krijgen :slightly_smiling_face:.

Ik heb een jaar of 3 terug ook alles verkocht en een echt gada horloge gekocht met de gedachte dat ik het spelletje zou uitspelen. Na een maand kwam er toch al weer een 2de bij.

Tip van Colnago: breng de volledige collectie naar de kluis, en concentreer je op andere leuke dingen in het leven. Kijk na de zomer nog eens naar wat je hebt, en vraag jezelf af of je ze kan missen om die ene ‘grail’ te halen.
Je komt er zelf wel achter dat een grail niet bestaat zoals hierboven al verschillende keren geschreven werd.

11 likes

Ik denk zomaar dat wanneer je ‘je Grail’ te pakken hebt en gezien je recente aankoopgedrag, je binnen 3 maanden denkt ‘shit, ik mis eigenlijk een extra horloge voor de afwisseling’. Al is het maar omdat je wellicht niet elke dag en overal je Rolex zou willen dragen.

Ik zou allereerst voor je de definitieve keus maakt ook proberen te achterhalen of je zal gaan balen dat je bepaalde exemplaren straks niet meer kan dragen. Kan je deze missen?

Maar at the end: het zal never nooit bij die ene Rolex blijven. En zo begint het cirkeltje weer opnieuw.

Waar is @Fate_Amenable_To_Change als je hem nodig hebt?

2 likes

Natuurlijk zijn meerdere horloges leuker maar een speciaal horloge heeft zijn charmes ook.

Geen keuze stress, een gada watch.

Hierboven zei iemand om eerst de goedkopere versies te halen van dit horloge, maar hommages vind ik geld weggooien en zou ik nooit met trots dragen.

2 likes

Jij ziet een witgouden Rolex als

??

2 likes

Ik denk dat het moment daar is te besluiten een Sub binnen te harken.
Nog even de volgende checklist afwerken:

-No date
-Date
-Welke kleur bezel
-Welke kleur plaat
-Stalen kast
-Witgouden kast

Een tien, vijftien jaar uitgewoonde witgouden Sub, vol wabisabi, dat moet toch heel heel lekker zijn!
Just saying.

Dan wel graag geregeld foto’s posten hier in krasvrij pols op servetjesland

M’n 925 gaat dit ook krijgen. Zacht en vlekkerig materiaal immers. Wist dit al toen ik m bij Geit wegtrok.
Heerlijk!
Het ding gaat overal mee naar toe. Vind ‘ie lekker.
Van het met natuurlijk koolzuurhoudend en ijzerhoudend mineraal water van de Marie-Henriette bron in een koperen kuip is hij trouwens weer lekker mooi en schoon zilver geworden, zonder poetsen.
Maar goed, +4K is een andere orde voor een GADA…

9 likes