Volledige collectie verkopen voor die ene grail?

IK zelf vind hem niet mooi!

Het contrast van blauw en zwart vind ik te hard

En ik denk dat IK te gauw ben uitgekeken op deze variant.

Witgoud kost ook nog eens veel meer! In onderhoud - band opmaken! Elke kras kost! Een stalen exemplaar is niet zo prijzig…

De BB58 en de DJ houden en kijken hie je erbij zit als de rest is verkocht!

1 like

Ik zou een mooie stalen submariner kopen. Een witgouden duikhorloge vind ik een totale absurditeit.

5 likes

Dat noemen ze polslood. Analoog aan enkellood bij een droogpak.

1 like

Ik zou het niet doen.

Ik heb 2,3,4 van die dure dingen en eigenlijk beperkt het je hobby in zekere mate. Nu op vakantie idem dito. Ze liggen bij DNK en we dragen het Tudortje.

15 likes

Een dergelijke verzameling verandert de hobby beslist.

Heb je je grail eenmaal in bezit dan is het eindspel gespeeld.
Je bent dan door een soort van horologische geluidsbarrière waardoor er een andere fase begint.
Af en toe een bandje, claspje, dat is het wel.

Samengevat: Rust.

4 likes

:joy:

En dan wordt je innerlijke trance compleet verstoord door een sportwagen ofzo …

image

8 likes

Wel als het die ene en enige grail is maar niet als je er nog 5 of meer hebt in dezelfde prijsklasse of duurder.

Aha, dat witgoud heeft dus toch een technische functie! Bedankt voor de toelichting. :rofl: Misschien wel beter dan om elke pols een?

2 likes

Uiteraard. Anders zweef je scheef onder water.

2 likes

Omdat er Rolex op de wijzerplaat staat? :upside_down_face:

Onzin. :joy: Ik denk dat je nooit bent uitgespeeld. Heb je zo’n wit gouden Sub, wil je 2 maanden later een Royal-Oak met regenboog steentjes als “GADA”. :melting_face:

4 likes

Schermafbeelding 2024-07-23 om 10.15.04

15 likes

Binnen 10 weken van 2 naar 8 horloges en vervolgens overwegen om ze in te ruilen voor één grail? “Impulsief” lijkt me dan eerder een understatement.

5 likes

Je suggereert labiel? :wink:

IMG_0828

2 likes

Nee, dat gaat me dan weer een beetje ver…

Bovendien, impulsieve aankopen zijn me ook niet vreemd echter niet binnen de het tempo waarmee TS tekeer gaat :slight_smile: Verder geen waardeoordeel hoor, ieder zijn ding.

3 likes

Letterlijk.

Porsches kijken zijn we nu mee bezig. De grail is er, dat blijft de Lange & S.

Je wordt er rustig van. :ok_hand:

2 likes

Nope, de echte grail geeft rust.
Ik ben het met je eens dat een echte grail niet bij Rolex ligt. De beste Daily’s wel.

2 likes

'Hmm… maar ken jij iemand die z’n echte grail heeft? En rust heeft? :upside_down_face:

2 likes

Die zitten hier niet (meer).

2 likes

Nee en dat zal ook wel een reden hebben. Anders is het snel gedaan met de rust. :sweat_smile:

1 like