Damn, ik wist al niet wat mijn probleem was
Bedankt voor me die spiegel voor te houden Begin dit jaar niets duurder dan 1k (buiten de 2 horloges voor mn kids), nu hebk 2 breitlings en een Tag
Damn, ik wist al niet wat mijn probleem was
Bedankt voor me die spiegel voor te houden Begin dit jaar niets duurder dan 1k (buiten de 2 horloges voor mn kids), nu hebk 2 breitlings en een Tag
Ja.
De rest vd hobby is nu easy te relativeren. Koopāzuchtā is weg.
Het blijft een leuke hobby hoor, maar het gebeurt zeldzaam dat ik nog echt direct wat āmoetā.
En zo zullen er meer zijn hier. Recent 3 horloges verkocht, ik mis er geen een.
??? Huhhh. Wat is er niet mooi zou Ik zeggen
Kort antwoord: nee. Ik hou gewoon lekker alles. Ook als dit betekent dat ik iets langer moet wachten op die ene knaller.
Ik heb er een aantal jaar geleden ook over na gedacht ten tijde van de Czapek hype. Om bijna alles te verkopen. Alternatief was toen een Lang und Heyne Georg.
Ik zou t toch te beperkt vinden qua aantal. Dan heb je misschien twee knallers en dan? Jacht is leuker dan t bezit.
Ik kijk er misschien anders naar. Voor mij is het niet echt een hobby en is een horloge een stuk gereedschap en accessoire. Looks zijn leuk. Trok me
Ook enorm aan aanvankelijk. Talloze modellen en kleurtjes en ga zo maar door. Uiteindelijk vind je een horloge dat zoveel lekkerder om je pols zit dan menig ander en dat je aantrekt trekt en intrigeert middels de kleinste details die je eerder mogelijk zelfs negeerde.
Als je iemand bent die uiteindelijk 90% van de tijd dat favoriete horloge draagt zou ik zeggen dump de rest en koop je grail als dat ook echt is wat je wil. Ik zal altijd diverse andere horloges schitteren vindenā¦of dat om de pols ook zo is is een volledig ander verhaal.
Voor mij is het dus draagcomfort geworden icm rust tussen je oren. Koop een horloge waar je 100% achter staat ongeacht of je er anderen bij wil. Je moet zonder enige twijfel of afkeer naar je pols kunnen kijken.
Ik snap die witgouden Sub volledig!!!
Kreeg een notificatie.
Hier zou je vast een lange wisseling van berichten over kunnen hebben.
Laten wij vieren dat smaken verschillen!
Ik begrijp wat TS bedoelt.
Heb ook een paar impulsaankopen gedaan en ook met de gedachte gespeeld alles te verkopen en maar ƩƩn of twee horloges te houden.
Mijn probleem is dat ik me wat schuldig voel omdat twee van de horloges in mijn collectie te duur zijn om mij er goed bij te voelen (is natuurlijk heel persoonlijk).
Sowieso had ik het grootste deel van mijn horloges te koop gezet maar dat loopt voor geen meter momenteel. Bad timing, wellicht.
Enfin, back on topicā¦
Wat die āgrailā watch betreft : TS toonde een Rolex diver met blauwe bezel, maar naar mijn bescheiden mening zou een āgrailā watch, de ultieme GADA, dan toch wel zo neutraal mogelijk moeten zijn : zwart, antraciet, grijsā¦
Of zie ik dat verkeerd ?
Ik kom er aan. Kassa 2, zei u?
Nee. En je zult het me nooit zien doen ook.
Noem man en paard gewoon eens. Geef eens een concreet voorbeeld, met fotootje, van zoān aankoop?
Natuurlijk niet. Die onrust en drang zitten in je hoofd. Je kunt je verzameling van de hand doen, maar op het eind van de rit is het dezelfde figuur die je in de spiegel ziet.
Tja, PCLās en een bezel die glimmen als een hondelul in de maneschijn, veel te veel tekst op de wijzerplaat en niet de meest ranke lugs⦠En dat in een vermeend sporthorloge. Van witgoud. Gast. Serieus.
Uit nieuwsgierigheid, kun je articuleren waarom dat je grail is?
Kijk. Daās een lange tijd. Misschien dat ik over zeven jaar ook eens een 5157 scoor. Naast mān andere horloges, uiteraard.
Omdat dat gore skere kutkopieĆŖn zijn.
Horloges komen ook niet in de natuur voor, Henk. Da witte gij ook. Roestvrij staal is ook door mensen gemaakt. Er is erts opgegraven, daar is de carbon uit verwijderd, en er zijn andere elementen aan toegevoegd. Het is gesmolten, getemperd en gestampt, om vervolgens in een CNC machine te belanden.
De notie dat witgoud meer of minder ānatuurlijkā zou zijn dan geelgoud (ook een legering), RVS (ook een legering) of godbetert Brons (ook een legering) is natuurlijk kolderiek.
Ik hou ook niet van witgoud, maar dat is puur omdat het zwaarder en zachter is dan staal. Ik zie de toegevoegde waarde niet, pak dan geelgoud. Daās echter gewoon een smaakzaak.
Waarom flikker je de SPB, BB58, BB54, Conquest, en Serica 5303 er niet uit voor een Submariner? Je hebt te veel duikers. Wat voegt het in godsnaam toe?
Zelf zou ik de Serica 5303 liever hebben dan een Sub. Het is mooier ontwerp, de kast is geiniger, het formaat is prettig en de band is fantastisch, maar ieder het zijne.
Hier zijn er na komende zaterdag nog maar twee duikhorloges over, en het kan goed zijn dat ik nog twee horloges ga slachtofferen om ƩƩn Seiko MarineMaster 200 (jawel, die nieuwe met lichtblauwe plaat) aan te schaffen.
EƩn is echt genoeg.
Dan heb je daarnaast nog een Baltic MR-01 en een DJ als dressier optie, en met die Praesidus op een Bonklip een lekkere field watch voor de paden en lanen. Kortom: Pak deze four piece:
Als je een gouden sporthorloge wilt is er wat mij betreft maar ƩƩn optie waar ik je niet om uit ga lachen:
In mijn ogen is een grail watch meestal niet zo neutraal mogelijk, maar een horloge dat voor die persoon net dat horloges is dat hij āhogerā op de ranking zou plaatsen dan andere horloges. (dat kan zowel op basis van techniek zijn, als materiaalkeuze, als merk, als exclusiviteit, als esthetiek, ā¦)
Mocht ik heel mijn collectie kunnen verkopen voor ƩƩn van mān grails, ik zou geen seconde twijfelen. Helaas kom ik met mijn collectie niet aan 't bedrag voor 1 van mān grailsā¦
bijvoorbeeld:
Ik denk dat de enige manier om Ʃcht klaar te zijn na ƩƩn horloge, is om erna je HF account te verwijderen en alles op social media te ontvolgen/blokkeren. Anders zal de wijzerplaat altijd groener zijn aan de andere zijde van het scherm (zo gaat dat gezegde toch?).
Uhm, die SPB143J1, daar heb ik er ook zo eentje van, en DAT zou voor mij gerust mijn grailwatch kunnen zijnā¦
Glimlach op mijn gezicht telkens ik dit horloge draag. Mijn Tudor BB Pro, hoewel geen duiker, valt in het niets ernaast. Voor mij persoonlijk, althans, zeg ik er wel bij.
Als er dan iemand van slechte smaak beschuldigd dient te worden, dan aanvaard ik dat met opgeheven hoofd
Dat is de reden waarom ik geen plain black submariner zou kiezen, ik weet dat hier veel kritiek op zal komen, maar de serica is een geweldig horloge en geeft me toch bepaalde sub vibes ook al is het een totaal ander horloge.
Hij loopt enorm precies, heeft die mooie diepzwarte ceramic bezel en de maat is net wat aangenamer dan een sub.
Ik zou toch zo graag eens zien dat iemand zān hele hebben en houden zou verkopen om zoiets te bekostigen:
Een 36mm Patrimony met hand wound caliber en stiekem diamond set over de middenkast zou mijn ultieme stiekeme flex zijn. Sterker nog, nu ik zo naar dat horloge om die damespols zit te kijken⦠Ik wil er eentje.
Wat is dat toch met die totaal overpriced bonkige sporthorloges in edemetaal die vanaf de maan zichtbaar zijn? Compensatie much?
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook liever die Seiko dan die Rolex. Omdat die Seiko gewoon mooier is.
Maar ik probeer me in te leven in de gedachtenwereld van @Tudor95.
Waarom doe je al je andere duikhorloges dan niet eens weg, en denk je niet eens een paar maanden na over je leven zonder snacks te kopen?
Soms is niks anders aanschaffen en merken dat dat best goed gaat ook louterend.
Is die er ook niet in neutraal grijs ?
Ik zou het niet doen. Althans, niet voor een witgouden sub als enige horloge.
Gouden horloges zie ik (door de zachtheid van het materiaal) meer als een kers op de taart. Een pronkstuk in je collectie tussen je dagelijkse horloges.
Als je nu overweegt om alles weg te doen voor een GADA, dan kan ik je enigsinds volgen (al lijkt me dat zelf wat saai).
Mijn advies; Als je huidige collectie in nog geen 7 weken is opgebouwd, zoek je waarschijnlijk iets dat je niet in sieraden en horloges gaat vinden.
Boek even een vakantie. Ga op een Quad rond crossen aan de voet van een vulkaan in Costa Rica ofzo .
Moet dringend eens een VC passessie doen. āNever meet your heroesā zeggen ze. Maar een mens moet weten voor wat hij spaart.
Jammer dat we in BE geen VC boutique hebben.
Maar een Chopard passessie zou komende maand wel moeten lukken.
Allemachtig. Die had ik even gemist. Zeven weken? WTF, gast, dat kreeg ik in mān meest flipperende periodes lang niet voor elkaar.
Hmmm. Misschien moet @Tudor95 een soort rem op zichzelf zetten. Als je een horloge ziet wat je wilt moet je minstens drie maanden wachten met de aankoop. Als je er over drie maanden nog zo in staat kun je een poging wagen.
Als ik funny money genoeg had om het te doen zou ik die VC die ik postte blind voor mezelf kopen. Ik heb er vertrouwen in dat ik dat enorm goed ga dragen.