Ik zou het niet doen. Althans, niet voor een witgouden sub als enige horloge.
Gouden horloges zie ik (door de zachtheid van het materiaal) meer als een kers op de taart. Een pronkstuk in je collectie tussen je dagelijkse horloges.
Als je nu overweegt om alles weg te doen voor een GADA, dan kan ik je enigsinds volgen (al lijkt me dat zelf wat saai).
Mijn advies; Als je huidige collectie in nog geen 7 weken is opgebouwd, zoek je waarschijnlijk iets dat je niet in sieraden en horloges gaat vinden.
Boek even een vakantie. Ga op een Quad rond crossen aan de voet van een vulkaan in Costa Rica ofzo .
Moet dringend eens een VC passessie doen. āNever meet your heroesā zeggen ze. Maar een mens moet weten voor wat hij spaart.
Jammer dat we in BE geen VC boutique hebben.
Maar een Chopard passessie zou komende maand wel moeten lukken.
Allemachtig. Die had ik even gemist. Zeven weken? WTF, gast, dat kreeg ik in mān meest flipperende periodes lang niet voor elkaar.
Hmmm. Misschien moet @Tudor95 een soort rem op zichzelf zetten. Als je een horloge ziet wat je wilt moet je minstens drie maanden wachten met de aankoop. Als je er over drie maanden nog zo in staat kun je een poging wagen.
Als ik funny money genoeg had om het te doen zou ik die VC die ik postte blind voor mezelf kopen. Ik heb er vertrouwen in dat ik dat enorm goed ga dragen.
Had ik ook eventjes gemistā¦
En ik die dacht dat ik ook wel impulsief was. Heb nu een tiental horloges maar mijn eerste kocht ik toch wel al 2 jaar geleden
Edit; geen nare intenties verder richting TS. Heb ook mijn koop zieke periodes gehad sinds 019 lid van HF. Geen vingerwijzen maar een poging tot het behoeden van enkele duizenden of een leuke vakantie weg gooien. Vele herkennen het gevoel van TS, al gaat TS wat harder dan de meeste hier.
Tuurlijk. Het is net crack. Ik heb al veel doekoe door de plee gespoeld in deze hobby. Waarbij mijn afkoelperiode in maanden gezien kan worden, niet in dagen.
Na acht jaar op dit forum rondlummelen heb ik wel exact door waar mān smaak zich naartoe ontwikkeld heeft. Dat scheelt wel.
Precies de reden dat ik de Batman en girl niet mooi vind.
@Tudor95
Is een Batman geen goed alternatief voor jou?
Oh en dan nog mijn echte advies:
Koop die wg sub. En ga vanaf dat moment weer horloges bijkopen. Een groot gedeelte van je huidige collectie is niet zo heel duur in aanschaf, dus vanaf het moment van je grail begin je weet uit te breiden.
De drek die ik hier lees kent echt geen grenzen⦠Laat de man lekker zelf kiezen. Ik vind een witgouden Sub dus wel gaaf. En als hij het zat is; lekker wegdoen en iets anders nemen. Het is de kroon, je kunt je permitteren wat te flexen en te flippenā¦