Vondst van de maand Universal Tri-compax

Soms weet ik niet wat ik koop en sla er maar een slag naar. Ik weet wel dat als je vierkante pushers ziet dat je een bod moet doen. Ik had niet eens goed naar de voorzijde gekeken.

Na het opwinden werd ik net zo vrolijk als bij de aankoop van mijn Titus…mppfff weer een projecthorloge wat gaat liggen…

Wat een vreemde dingen aan de andere kant ???

Na wat geharrewar en discussie over de heeele slechte leren band werden we het eens over de prijs van ongeveer 10 broden…

en

Zoals gezegd ook deze loopt nog niet maar denk dat het de moeite waard is om er naar te laten kijken en afhankelijk van de kosten deze te laten herstellen.

Ik ben voorstander van as is restauratie dus geen volledige makeover. Ben benieuwd naar de reacties.

Als je hem niet laat herstellen heb ik wel interesse :wink:

Prachtig horloge !!

Ik ben heel benieuwd hoe dit horloge er in daglicht uitziet, met een beetje mazzel is het nog een prima wijzerplaat en is alleen het glas toe aan een poetsbuurt. Als het uurwerk more or less goed is dan is dit wel een topvondst…

De prijs van 10 broden ?

je kunt ook proberen ze de stuipen op het lijf te jagen
met opmerkingen over levensgevaarlijke radium
dodelijke straling lichtgevende stofdeeltjes en jarenlange impotentie etc.

met enig theatraal gedoe zijn ze dan nog blij wanneer je hem
voor niks wilt meenemen.

Heel leuke tri compax hoor, heeft wat geleden maar is ook al een oudje dus mag best wat hebben.
Mocht je hem niet herstellen heb ik zeker interesse.

Mooi! Is wel één van de beste rommelmarktvondsten denk ik :slight_smile:

Wow super!!

Heel mooi horloge. Vooral de wijzers en verdeling van de plaat vind ik geweldig.
Één van mijn favoriete horloges.

Goed gedaan! (tu)

Groet, Glenn

Dat denk ik ook!

Vondst van het jaar! Alhoewel, die kerel met die Jaeger LeCoultre Polaris (geloof ik) van 30.000 dollar van de kringloop komt ook wel in de buurt :wink:

Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen!

Ik denk ook, nieuw glas, service, vette vintage leren band en misschien zorgen dat de wijzerlumen dezelfde kleur krijgen. En klaar. Wijzerplaat niets aan doen.

mooi luxe exemplaar. Zeker voor 10 broden! !!

Dat is nog eens een leuke aanwinst, lijkt me ook nog een zeldzaam model.
Hier een afbeelding uit een folder uit 1955, hij lijkt er wel op.

Chris Kellner uploaded this image to

Dat is een waardevol horloge, wees er zuinig op, en laat 'm met zorg restaureren.

Tering …

1 like

Holy f*ck!

Ikzelf zou zoiets zeker in de collectie houden (tu)

Tja, de kosten kunnen aardig oplopen maar aangezien je het bijna voor niets hebt aangeschaft, kan het zeker geen kwaad.

Super gaaf zeg! Als ik het goed zie, is het een model uit '55 met het Universal 287 uurwerk.

-edit- Staat hier voor 5k (mint conditie) in mijn vintage horloge overzicht voor de verzamelaar ::o

Dat zijn peperdure broden!

Wat een vondst (tu)

Is het je al opgevallen dat de dagenschijf in het Portugees is?

Hopelijk is hij compleet en je balanswiel in orde want anders kan het alsnog wel eens vervelend gaan worden, onderdelen is lastig voor deze chrono’s,heb een gouden exemplaar recentelijk laten servicen door Nico Rijsman en die gaf al aan dat parts lastig werd, had er gelukkig geen nodig.

Dank voor alle reacties en semi-jaloerse PB’s.

Inmiddels heb ik begrepen dat onderdelen inderdaad een behoorlijk probleem zal gaan worden, mochten deze nodig zijn.

Dat de dagaanduiding niet Nederlands was had bemerkt, daar kan ik wel mee leven.

Vooralsnog gaat hij niet in de verkoop, ondanks biedingen van levenslang gratis brood (:smiley: (:smiley: (:smiley: en genereuzere.

Inmiddels al enkele horlogemakers contact gelegd en ook hiervoor dank voor het meedenken. Ik wil geen complete makeover maar alleen lopend krijgen.

Mijn andere vondsten zijn niet zo spectaculair maar volgen binnenkort.

Mooie vondst en hopelijk komt ie in lopende staat aan je pols!