Voor de ginault fans

Ik zag op de site van Ginault dat er nieuwe (erg tudor geinspireerde) modellen zijn.
Nu ook beschikbaar met diverse kleuren bezel en ook de prijs werd fors verlaagd…

1 like

2 likes

Ik begrijp de Hype total niet rondom dit merk. Ok een homage van Steinhart of Squale rond de 500 euro kan ik nog inkomen maar deze is zo hoog geprijst dat je voor een beetje meer geduld een “echt” merk hebt.

7 likes

image

9 likes

Zijn niet heel goedkoop voor een Amerikaans Hommagemerk. Voor die prijs kun je ook mooie Europese of Japanse horloges kopen met een eigen ontwerp en identiteit.
En also het dan persé een Hommage moet worden, dan kun je ook een Steinhart kopen voor de helft.
Uiteraard slechts een mening :wink:

3 likes

Deze hebben wel mindere specs dan de duurdere versies. Geen enamel dial, geen opgelegde uurmarkeringen en slechtere lume.

Mooie Parnis :+1:

4 likes

De man achter Ginault is een hele grote man binnen de replicawereld. En hij maakte de noob V6 16610. Die kasten gebruikt hij nu voor zijn hommagemerk.

Uh, wait, what :flushed:?

Is een grote naam binnen de replicawereld wat jou betreft een compliment of juist niet :wink:

Ik zou zeggen dat het geen aanbeveling is en snap net als hierboven aangegeven totaal niet waarom je zoveel geld aan zoiets uit zou geven. Hoe mooi de afwerking ook is, origineel is anders. Dat laatste geldt overigens ook voor veel andere merken.

Niet de noob. De TC, wat ook zijn initialen zijn. Replica van 600 piek.

Correct

2 likes

geemailleerd :wink:

Oh, is dat enamel? Maar in welke Rolex zit dat dan?

Ja en nee.

Ja het is een “dure replica”. Maar die Ginault is echt eng goed gemaakt.

Nou kom allemaal maar met die bak stront.

3 likes

Het is met afstand het best lopende en best afgewerkte horloge in mijn verzameling. De stijl moet je van houden.
Mijn vergelijkingsmateriaal: Jouw collectie op 1 foto

Dank voor het posten! Ik ben erg tevreden met mijn OR, ik sluit niet uit dat er nog een tweede Ginault komt!

Had geen idee wat noob of TC was. Even gegoogled, gaat een wereld voor me open :open_mouth:

Groeten,

Stefan

Ik heb een paar jaar terug eens een ginault clio gehad. Ging om de haverklap stuk, dat kreng.

8 likes

Leuk om te zien dat Ginault zo aan het groeien is.

Rumour has it dat een welbekend en zeer gerespecteerd ‘‘franken’’ modder uit de replica wereld de eigenaar van Ginault is. Deze man maakte 16610 en 16622 die werkelijk niet van echt te onderscheiden waren. Hij heeft het zelfs een keer voor elkaar gekregen om een niet-geregisteerd 3135 uurwerk in een replica als zijnde origineel te registeren.

Nu ik dit zo typ is het maar goed dat hij tegenwoordig op het ‘‘rechte’’ pad zit

1 like

de ‘stella’ dial ?