Voor wie de horloges die hier normaliter langs komen, wat gewoontjes vind, hier een linkje naar wat exclusievers:
"âŠwat duurderâŠ"

Mooie prestaties, maar niet mijn smaak.
Je zou toch verwachten dat ze voor zoveel geld MOOIE klokjes kunnen maken. Die Lange & Söhne gaat nog wel, maar die andere zijn toch foeilelijk? Of heb ik nou zoân afwijkende smaak?
Volgens mij heb ik dit al vaker gemeld.
Hoe duurder ze worden des te lelijker.
Op 'n gegeven moment kan je zelfs de tijd niet eens meer aflezen.
My 2 cents
Cheers btw.
Elf.
Ik vind die Vacheron wel heul gaaf hoor. Wat een meesterwerk.
En de JLC is ook erg mooi. Dus smaken verschillen.
En zolang het geen horloge metceen doodshoofd isâŠ
Ik hou 't wel bij 't lagere segment zo rond 10k 
Ik vindt die JLC skeleton toch erg fraai, doe mij die maar dan 
En Vacheron maakt ook geweldige horloges, enigste die niet echt in de smaak vallen zijn die Richard Mille en Roger Dubuis.
Zou zoiets nou echt meer plezier geven dan je Seikootje of pak-em-beet Tissot automaatje? Een keertje stoten en je hebt meteen tonnen schade toch?
Ik zou best die Richard Mille willen hebben hoor. Ik vind het bijzondere horloges.
Schandalige bedragen, kunnen hele gezinnen jaren van eten⊠
Veels te veel geld!
Maar die Vacheron is wel ĂŒberpoepsiegeil of niet soms!
Groeten,
Noel.
Decennia! En die Mille begint eigenlijk gewoon te irriteren met zân extremiteiten. Doet denken aan âkunstenaarâ Damian Hirst - duur om het duur.
haha ja ook gezien 
Doe mij die eerste maar als ik toch mag kiezen 
Hee een politieke uitspraak. Glad ijs hoor. Ik zou denk ik nooit een horloge van 1 miljoen kopen, ook al had ik een vermogen van 10 of voor mijn part 30 miljoen.
Maar om er even naast elkaar te zetten en niet geschikt om echt over te discussiëren:
âvan de prijs van een horloge van âŹ300 (excl verzendkosten) kan iemand in Gambia 1117,24 dagen levenâ (bij een koers van $1.08, en zie tabel http://www.globalpropertyguide.com/Africa/currency-value)
En dan?
Ik zei dus in regel 1 al: Dit onderwerp is glad ijs. Niet bedoelt om aanstoot te geven.
Niet echt mijn cup of tea. De meest ânormaleâ is die Lange & Sohne, maar die is 50 mm (bij 20mm(!) , lees ik dat nu goed?).
Dat vind ik echt te groot. Maar daâs mijn persoonlijke smaak.
Je zei wat ik dacht. Voor het geld dat wij hier aan Rolexen uitgeven, kunnen ergens anders, hele families leven. Voor het geld dat wij jaarlijks aan de monarchie doneren, kan je hele (grote) steden onderhouden. Etc.
Voor de prijzen van sommige klokjes kan de gehele bevolking van Schiermonnikoog de goedkoopste Rolex dragen 
Deze horloges zijn zeer gecompliceerd en hierdoor ook enorm gevoelig waardoor ze heel eenvoudig stuk kunnen gaan, soms al bij verkeerde bediening. Altijd terug naar de fabrikant, want zoân horloge kun je niet even laten repareren door een horlogemaker. Ik vermoed dat geen enkele horlogemaker zich aan zoân project waagt.
Maar goed, als ons Koningslied al 550.000,00 euro moet kosten, komt alles weer in een nieuw perspectief te staan
Over gedrochten gesproken 
Hier moest ik dus echt hardop van schateren.