Voor één keer mijn visie op "de situatie" (lang!)

Om te beginnen ga ik niet persoonlijk zitten afgeven op wat anderen doen of gedaan hebben, wie hier wel wil komen of niet om welke reden dan ook. Ik ben nou eenmaal ooit met het prikbord begonnen en daardoor ook de beheerder. Dus wat ik ook doe of zeg, er is altijd wel iemand die het er niet mee eens is. Dat zeg ik niet om zielig gevonden te worden, het is een feit. Als alles loopt zoals men het graag ziet hoor je weinig of niets, als het even anders gaat ben ik het “aanspreekpunt” (of de l-u-l :D). Hoort er bij, vind ik niet erg.

Wat ik wel jammer vind is dat naar mijn mening wat dingen buiten proportie zijn opgeblazen. Ik vind zelf (maar ja, dat is mijn mening) dat ik in het verleden niet als een soort van potentaat over het prikbord heb geheerst, links en rechts dingen zat te verwijderen en niemand z’n mening gunde. Ik heb sowieso nooit iets verwijdert omdat iemand een andere mening had dan ik (al heb ik anders horen beweren).
In 4 van de 5 gevallen werden dingen zelfs verwijdert omdat iemand daar zelf via mail om vroeg. En dan waren er daarna altijd van die types die vervolgens moord en brand gingen schreeuwen, waar ik het vandaan durfde te halen om een bericht te verwijderen, woorden in de mond nemend als “censuur” en “dictator”. Tja. Die mensen wisten gewoon niet wat er achter de schermen speelde. Dan voelde ik me ook niet geroepen me te verdedigen.
In één geval dat ik me kan herinneren heb ik een post aangepast in overleg met de poster en een bedrijf. Niet geheel naar wens van het bedrijf overigens die mij vervolgens ging bedreigen met hun advocaat. Mijn reactie was dat ze die dan maar moesten laten komen. Hij/zij is nooit geweest.
En, maar dat kwam misschien 2 keer per jaar voor, soms liep iets wel eens heel erg uit de hand. De verwijdering van dat soort posts heeft nooit iemand gestoord.

Het verhaal van Gerard, dat is gewoon ongelukkig verlopen. Volgens de regels van Startpagina moest het er af. Maar dat is (hoewel wel terecht) een slap excuus, dan hadden andere onderwerpen ook verwijdert moeten worden. Daar hebben anderen mij achteraf terecht op gewezen. Dat was ook niet de aanleiding.
Wat wel de aanleiding was, was dat ik een mail kreeg van iemand die me op de topic wees als “niet op zijn plaats zijnde”, ik had het hele onderwerp nog niet eens gezien. Vervolgens waren er wat reacties die ik me niet als erg heftig herinner (hoewel ik begrepen heb dat anderen ook daar anders over denken) en besloot toen, ook wetende dat het onderwerp niet een meerderheid van de bevolking achter zich had, dit te verwijderen. Ik wilde geen ruzie in de tent. Dat was blijkbaar niet de juiste beslissing.
Dat vervolgens mensen mij dit enorm kwalijk nemen vind ik jammer omdat ik het niet helemaal begrijp. Op zich zijn mijn beweegredenen heel duidelijk en naar mijn idee best wel goed te verdedigen. Er zit in ieder geval niets “slechts” achter. Men zou het vanuit het standpunt van onbegrip hooguit als ongelukkig kunnen betitelen. Maar ja, “Elck sijn waerom”.

Voor zover de geschiedenis, nu over de toekomst:

Ik hoop dat iedereen die de ontwikkeling van horlogeforum volgt het nog even de tijd geeft. Ik ben met hulp van eris (Jaap de techneut, momenteel helaas met een computerstoring :D) constant bezig het forum aan de wensen aan te passen. Dat gaat helaas niet over één nacht ijs.

De lay-out van dezinvanluxe heeft echt veel dat voor zich spreekt, het ziet er gelikt uit, dat zit allemaal kant en klaar in de software en dat is prima. Ik heb naar meerdere forum-software mogelijkheden gekeken en het was zeker een optie.
Maar bij de ontwikkeling van horlogeforum.nl is met opzet gekozen voor de software die Startpagina gebruikt voor de prikborden om de “look and feel” van het oude prikbord te behouden. Helaas is het softwarematig een monster, vandaar dat niet alles 1 2 3 zo is als we het graag zien.
Toegegeven, het forum had wat langer getest kunnen worden zonder openbaar te zijn maar ik werd toch een beetje opgejaagt door het plotselinge ontstaan van dezinvanluxe en daardoor is alles misschien wat sneller gegaan dan de bedoeling, dat was achteraf gezien misschien niet zo verstandig, maar hé, ik ben ook maar een mens.
Ik hoop gewoon dat dankzij jullie commentaar en, vooral opbouwende, kritiek hier dadelijk een forum ontstaat dat voldoet aan zoveel mogelijk van jullie wensen. Veel van het oude met de extra mogelijkheden van het nieuwe.

Wie verder waar gaat posten is vanzelfsprekend niet aan mij, je moet je ergens thuis voelen en waar je je het meeste thuis voelt is waar je moet zijn. Dat kan hier zijn of “daar” of op allebei de fora, of op nog andere fora, ik heb er alle begrip voor.
Ik begrijp ook dat het hier momenteel voor sommigen wat minder als “thuis” aanvoelt omdat het even anders is. Maar dat is logisch, denk maar eens aan je laatste verhuizing, het is altijd even nieuw en anders. Ik doe in ieder geval mijn uiterste best om het jullie naar de zin te maken en ik merk gelukkig aan een aantal reacties dat ook hier alles steeds meer de goede kant op gaat.

Ik hoop dat jullie je positief blijven opstellen tav de ontwikkelingen, blijf je kritiek spuien (en daarbij dan graag wat je wilt ipv iets wat je niet goed vind anders kan ik er weinig mee) dan komt alles weer op zijn pootjes terecht!

En oh ja, als je je hier voor minimaal 90% in kan vinden, reageer dan met “amen” :slight_smile:

Ik ben het volledig eens met wat je schrijft.
Jij doet je UITERSTE best om er iets fijn van te maken naar de zin van de forumers, nu is het aan de forumers om er hier ook iets fijn van te maken, een thuis.
PS. Ik heb mij hier altijd al thuis gevoeld.

AMEN,

Freddy

Amen.

Gerwin

Amen

Re: Amen(NT)

Hallo Henrik,
Je hebt je hart gelucht. Dat is af en toe eens nodig. Ik loop nog maar net mee op dit forum, dus mijn oordeel is nog niet zo steekhoudend. Ik ben het roerend met je eens. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken en de verharding in de maatschappij vind je natuurlijk op zo’n forum ook terug. Ik ben er echter van overtuigd dat de meerderheid van de forumleden jouw werk waardeert. Bedankt Henrik en ga zo door.
Groeten
Eeltje

We gaan er wat van maken.

Amen

Re: Amen

.

Ik voel me al snel ergens thuis…

Ik kan mij prima in deze uitleg vinden Henrik! AMEN!

Amen, en gewoon zo doorgaan. Prima!!

Groet,
Hans vB.

Natuurlijk ook AMEN namens mij,maar ik mis toch nog een paar personen.
Waar blijft Hans Mennink oa.?
Groeten,
JohnSr

Het is tenslotte bevrijdingsdag.

Marley

Mooi gezegd Henrik. Een goed forum heeft altijd een goede beheerder/moderator nodig: die moet soms beslissingen nemen die of bij de één of bij de ander niet goed vallen.

En voor de enkeling die nog niet inhoudelijk uitgepraat is over deze kwestie: ga elkaar gewoon lekker mailen, dan gaan wij hier wel verder over horloges door ouwehoeren :wink:
Ik kom in ieder geval nog steeds met veel plezier op dit forum!

AMEN

gr, JT

amen

Jongens, kunnen we dit laten rusten? Dit is nu juist het omgekeerde van wat ik hoopte te bereiken…