Chapeau Freddy! Ik ben wederom diep onder de indruk. In een woord…geweldig!
Vroeger had je TI TA tovenaar…
nu hebben we Freddy.
Tony Schreef:
Vroeger had je TI TA tovenaar…
nu hebben we Freddy.
Tony
Van geld dat we niet hebben, kopen we dingen die
we niet nodig hebben, om indruk te maken op mensen
die we niet mogen.
Helemaal mee eens prachtig ! , Freddy
In een woord: prachtig!
Was het caliber net zo verwaarloosd als de Kast?
Arjay
Geweldig resultaat Freddy zeker als je de slechte staat van de Speedmaster in ogenschouw neemt bij aanvang. Complimenten!!!
mvrgr.
Tiny
Weer een stukje horlogegeschiedenis gered…
Prachtig, Freddie… als altijd.
Prachtig! En weet je wat mij opviel bij deze foto?
Dat ik het horloge op z’n kop mooier vind dan “normaal”… Als ze de cijfers en letters nou nog omdraaien zou ik het horloge nog mooier vinden!
wederom schitterend!
wederom schitterend, ik kijk al uit naar je volgende voor en na.
Jeetje, Freddy,
Doe je dat polijsten allemaal met de hand? Of gaat dat met een dremeltje of iets dergelijks? Ik polijst wel eens een glaasje (zo’n ouderwets kunststof, bol glaasje dan, heb een zwak voor vintage horloges), en dat bezorgt me altijd al kramp in mijn vingers.
Schitterend resultaat!
Gerard
Met de hand vijlen en schuren met papier en schuurlat.
polijsten gebeurt met een groot polijstmachiene waar ook mee geschuurd kan worden maar een diepe kras moet met de hand eruit gehaald worden soms tot met kramp in de vingers.
Ik heb ook een flexibel hetgeen wij gebruiken in de goudsmederij maar dat wordt weinig gebruikt, af en toe om een klein hoekje bij te werken.
Het is geen kinderspel zo een kast bijwerken , het vraagt ervaring in het vijlwerk en gevoel in de vingers.
Iedereen kan een beetje schuren, maar dit is een spapje verder.
Een afgewerkte kast voldoet dikwijls nog niet, men ziet nog altijd hier of daar een putje of een groefje, maar soms kan men er niet aan met de polijstmachien en soms wordt het een beetje teveel en moet men ergens een grens maken en denken dat het een vintage is dat gedragen geweest is.Men moet wel kritisch zijn op je eigen werk om toch het een beetje een geod resultaat te bekomen. Het is niet de bedoeling van er een nieuw horloge van te maken, maar wel dat het zo mooi is dat men het terug wil dragen.
Een gouden kast is veel makkelijker te bewerken dan staal.
Grolsch had vroeger een reclamethema “Vakmanschap is Meesterschap”. Daar had dit (en de maker) zo model voor mogen staan!
Ziet er weer netjes uit. Vakwerk. (tu)
mooi mooi mooi.
andere woorden heb ik er niet voor.
gr oscar
Beste Freddy, ik heb een berichtje geplaatst waarvan ik hieronder de tekst zet. Ik ben onder de indruk van jouw mooie werk en wellicht kan jij wat met mijn vraag.
Groet,
Thojo
Ik bezit een oude Angelus Chronodato uit de jaren 40. De wijzerplaat is niet helemaal gaaf en om die reden heb ik het horloge indertijd via mijn juwelier naar een horlogemaker laten brengen. Die kon alleen de wijzerplaat doen wanneer hij ook het uurwerk zou servicen. Toen ik het horloge na maanden terugkreeg was de wijzerplaat nauwelijks beter geworden, de chronograaf liep na enkele minuten vast en in de opwindknop zit een enorme speling. Volgens de horlogemaker kwam dat omdat het uurwerk oud en versleten is. Er zou teveel speling zitten tussen de onderdelen.
Het horloge draag ik nauwelijks maar ben telkens onder de indruk van het meer dan prachtige horloge. Wie kan een oude angelus opknappen en heeft eventueel nog onderdelen?
Kijk zo hoort het, het is een juweeltje geworden. Proficiat.
Fantastisch, vooral het feit dat je de wijzers origineel hebt gelaten, met de bijbehorende verkleuring dus, siert dit meesterwerkje!
prachtig werk, complimenten