Zeker!
Ik zeg niets over de kwaliteit inderdaad, gaat me vooral om het zeer goedkope kopieer gedrag en die onwijs dubieuze naam… Roept gewoon verkeerde associaties op. Die ik niet mag melden zonder een flag te krijgen hier…
Ik denk dat die post is geflagd om dat je van San Martin naar San @Martijn ging en vervolgens over de pedo associaties begon… Dat wekt een iets andere suggestie namelijk…
Oké fijn. Kunnen we het dan nu weer over de kwaliteit van horloges hebben?
Beetje kort door de bocht hier hoor, China heeft een lange horloge geschiedenis en heeft heel wat originele binnenwerken en ontwerpen geproduceerd. Ze hebben wel, net zoals de Zwitserse horloge industrie, sterk te lijden gehad onder de quartz crisis. Het Westen vraagt goedkope meuk en dan produceren ze dat met plezier, maar dat is echt niet het enige dat de Chinese horloge industrie te bieden heeft.
Ben ik helemaal met je eens, maar koop dan een seagull
Educate me. Ik wacht het grote Chinese aanbod aan haute horologie met smart af…
Welke kwaliteit bedoel je precies? Die van het legendarische ontwerp? Of die van de fantastisch gekozen merknamen?
Hoe kom je er overigens bij dat dit topic over kwaliteit van schaamteloze copies gaat?? Dit is een topic om te lachen…
Wie begint er nu meteen over “Haute Horologie”? Wat een onzin opmerking, alsof een horloge industrie enkel staat of valt met het absolute “topsegment”. 99,99999% van wat er uit Zwitserland komt heeft ook niets te maken met Haute horlogie. Kijk eens naar bijvoorbeeld de oude Double Rhomb 40 jewels modellen, wat oudere Tongji modellen met hun wijzerplaat duidelijk gebaseerd op de oude Chinese cultuur, …
Hebben ze het Patek moeilijk gemaakt? Nee, maar daar was de markt ook niet voor. Wilt echter zeker niet zeggen dat ze niets moois en waardevol gemaakt hebben of dat ze enkel aan het kopiëren waren. Net als in Rusland zijn het vooral eenvoudigere horloges, maar wel eigen ontwerpen met vaak elegante alternatieve oplossingen die niet slaafs het Zwitserse pad volgen.
Natuurlijk, nu de Westerse markt post quartz crisis vooral goedkope zooi vraagt leveren ze dat graag. Maar toch zie je dat fabrikanten zoals Beijing hard timmeren aan de weg en echt wel met mooie horloges aankomen zoals gyrotourbillons, tourbillons met platen in het binnenwerk uit safierglas, …
Filmpje is leuk.
Er was hier laatst nog iemand waarbij de secondenwijzer iedere minuut vastliep.
Seikopie en TagHeuer schildje.
‐------------
Heb er recentelijk ook aan meegedaan.
Zo’n horloge is leuk om eens te proberen, of wanneer je geen duur horloge wil dragen.
Of aan iemand kado geven die verder enkel modemerken draagt.
Een hele collectie aanschaffen kan ook nog.
Marketing technisch gezien heb je wel een goede deal. Eenmaal hier in NL te koop bij een juwelier oid is de prijs ook x3.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, die juwelier heeft ook een waarde. Ik zie het als een extra kwaliteitscontrole en extra zekerheid en garantie.
Als je zo’n horloge uit China besteld en die begeeft het na een jaar heb je veel gedoe. Ik vind het bij luxe horen dat ik dan gewoon een winkel in kan stappen en dat het daar voor me geregeld wordt.
Dat heb je beter verwoord dan ik
Interessant. Hoeveel heb je er al gehad of minstens uitgebreid getest dat je dat zo stellig meent te kunnen beweren?
Maar goed, (kickstarter) microbrands zoals Zelos, Traska en Phoibos kunnen echt hele toffe horloges leveren voor het geld. San Martin levert ook een prima horloge voor het geld.
Haute horlogerie is het niet, maar als beater, of horloge erbij is er niets mis mee.
Denk dat een San Martin stukken meer horloge is dan een SKX of die Citizen Prodiver waar RLC zo’n fan van is. Origineel ontwerp? Soms wel, meestal niet.
Evenmin als een Submariner, om maar´s wat te noemen
True.
Ik weet niet wat haute horlogerie is, maar de nieuwste Submariner is wat mij betreft qua kwaliteit ongeëvenaard. Ik ken geen ander sporthorloge dat beter in elkaar zit.
Jij bent ook als een blad om een boom omgeslagen nu je die nieuwe sub hebt zeg
Rolex maakt gewoon wel hele goeie horloges.
Hoezo? De kwaliteit ook van de vorige versie nooit in twijfel getrokken.
Ik heb ook al jaren een Explorer. Idem.
Misschien verwar ik je afkeer van de maxicase met afkeer van het merk, heb je zelden iets positiefs horen zeggen over andere horloges dan de explorer.