Voor iedereen die een keer wil lachen om MVMT, Vincero etc

Ik vind van alles van Rolex inderdaad, maar de kwaliteit staat buiten kijf wat mij betreft.

1 like

Mijn excuses dan.
Ik heb ook een lastige relatie met het merk :slight_smile: . Ik ben blij dat ik er 1 heb, maar ik heb geen behoefte aan het gezeik er omheen. :stuck_out_tongue:

2 likes

Makkelijk dit Ruud, sinds jij je Rollie hebt is het opeens het beste merk evah :stuck_out_tongue:

Daarom snijd ik mezelf steeds in de vingers met King Seiko en Universal Geneve natuurlijk :stuck_out_tongue:

1 like

Beetje contrast in de collectie eh. Om toch bij het topic te blijven, al een Sternglas overwogen?

1 like

Tuurlijk niet, Chinatown XXL shitter

1 like

No worries. We denken hetzelfde geloof ik.

1 like

Haute horlogerie is het echter niet, het is en blijft een massaproduct, ook al zit het verdomd goed in elkaar.

Als we het vergelijken met haute cuisine dan moet je Rolex toch een beetje zien als een hamburger op stand, niet die kleffe zooi van Micky D’s maar ook niet iets wat je serveert met moeilijke garnering :wink:

2 likes

Blijft toch wonderlijk, je geeft ze een Rolex only gedeelte, want “anders” en vervolgens zie je ze nog steeds in ander topics opduiken en over Rolex beginnen :rofl:

4 likes

Maar wat betekent dat? Het lijkt iets kwalificerends. Uiteindelijk gaat het erom hoe goed het eindproduct is, of dat nu efficiënt wordt geproduceerd of inefficiënt. Dat iets vermeend met de hand wordt gemaakt is best mooi vind ik, maar zorgt niet persé voor een beter product. In die zin dus niet vergelijkbaar met eten. Meer met auto’s denk ik. De autofabrikanten die efficiënt machinaal produceren, leveren ook de meest betrouwbare producten. Geen romantische gevoelens erbij misschien, maar kwalitatief het beste.

Je hebt helemaal gelijk. Nogal off topic hier. Ik hou erover op.

3 likes

Helaas, het merendeel van de juweliers doet niet aan een extra kwaliteitscontrole. Dat zijn gewoon dozenschuivers. Online heb je 14 dagen retourrecht zonder opgave van reden. Geen gezeik met garantie bij een scheve bezel, gewoon terugsturen.
Bij Sint Martijn heb je ook garantie, ik heb meerdere gevallen voorbij zien komen van een hele nette customer support…

Ik snap je volledig misplaatste referentie naar Stichting Martijn en de Katholieke kerk niet helemaal dus zullen we daar maar mee stoppen?:+1::yawning_face: ik heb het vermoeden dat je je psychiater niet voldoende betaald :wink:

2 likes

Ik was er al mee gestopt 6 uur voor jij er opnieuw over begon. en het betrof een associatie die ik maak, geen referentie… Dat je het niet snapt, snap ik heel goed en mijn psychiater is gewoon gratis hoor, zit volledig in het zorgpakket.

Edit: Daarnaast heeft niemand wat te zeggen over welke associaties ik wel of niet heb bij een of ander merk. Dat gebeurd gewoon automatisch. Je mag het misplaatst vinden maar je hebt verder geen reet mee te maken dus het interesseert me ook niet. Ik was er al mee gestopt omdat het al volledig mijn interesse had verloren en ik ook helemaal niet verder bezig wil zijn met dat baggermerk

Wel als je het publiekelijk op een forum zet…

2 likes

Ik formuleerde het verkeerd. Wat ik bedoelde was: Iedereen mag er natuurlijk over zeggen wij hij of zij wilt. Het is gewoon een associatie die ik maak en dat gebeurd automatisch. Er zijn een hoop van dit soort merken die ik nooit om mijn pols zou doen om dezelfde reden. Dus je mag gerust jouw mening er over geven, maar verwacht niet van mij dat ik die dan interessant vind.

Kom kom, we dwalen nu wel echt enorm af…

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind een aantal van die Vincero’s met een Seiko VK64 achterin eigenlijk best geinige horloges :face_with_hand_over_mouth: Te duur voor wat het is, dat wel.

2 likes

:crazy_face:Hier zat ik op te wachten! Ik ga er direct 1 bestellen…

1 like

Ho ho. Zeker weten 1. De sternglas.

3 likes

Ik vond het initiatief van code41 wel overtuigend en ook best bijzonder design; geen idee hoever het daarmee staat en of het wat is echter.

1 like

Ik heb je zin een keer of 5 gelezen, maar wat je nu exact bedoeld… :sweat_smile:

1 like

Off topic inmiddels en ook niet meer zo gezellig, begrijp ik :face_with_raised_eyebrow:

2 likes