Voor & na: gouden zakhorloge met repeater

Afgeknapt schroefkopje?

Helaas wel…

De fusee uit elkaar gehaald om alle onderdelen te reinigen en gang baar te maken.
Het schuivende staafje zat bijvoorbeeld helemaal vast.

na de schoonmaak en servicebeurt:

Gelukkig heb je het schoefje er uit weten te prutsen, ik vraag me af of het schoefdraad in die tijd bij alle horloges hetzelfde was.
Die fussee ziet er weer prachtig uit,hij bestaat uit flink wat onderdelen zo te zien.

met verbazing en ontzag lees ik dit topic.
wat is dit mooi om te zien en wat mooi dat er nog hoop is voor dit stukje kunst.

de nieuwe schroef erin.

Bedankt voor alle reacties.
Waar ikzelf nog mee zit is het jaartal en verdere info over dit bijzondere horloge. Dus mocht er iemand meer over weten dan horen we dat graag.

Zo de onderdelen voor het loopwerk zijn schoon, de tappen gepolijst en alles ziet er weer goed uit…
Langzaam beginnen met opbouwen en… afstellen.

de balans

het raderwerk

prachtig verloop van het herstel Erik! Ik ben ook benieuwd of iemand iets meer kan zeggen over het bouwjaar en andere info.
In mijn zoektocht kwam ik uit op " Gold empire quarter repeater" Er is een youtube filmpje van. Je ziet nagenoeg hetzelfde uurwerkje. Leuk om naar te kijken.
Zie http://www.youtube.com/watch?v=NpmVnNez644

Groet, Lex

Link werkt niet zie ik. Als je “Gold empire quarter repeater” intypt bij youtube zie je hem.

En hier de eerste “tikken” van dit mooie uurwerk.

ps let niet op de kwaliteit. Het is de eerste post met een digi camera…

Je hebt de link niet goed geplaatst, we zien helaas niet veel.:wink:

je kunt link copy/pasten in je browser.
Gefeliciteerd met de eerste tikjes :slight_smile:

Gezien 8-):~ topie;)
Groet
Iwan

Bedankt voor de tip Jogem, Ik zie nu ook dat het klokje weer tikt.

Mooi in beeld gebracht. Komt zo te zien mooi in orde.
Men heeft geen idee wat er allemaal komt bij kijken, Is al een serieus herstellingske/restauratie.
Ga ik opslaan in de archieven;

Wauw, helemaal top dat je dit zo goe din beeld brengt. Ik ben wel benieuwd hoeveel tijd het totaal ongeveer gekost heeft en wat daar uiteindelijk aan geld tegenover moet staan.

Hallo pocketwatch123,

Fantastische restauratie, ziet er goed uit.
Ook de regelmatige “tik” is een genoegen om te zien.

Vriendelijke groet,

Inca

érg knap, prachtig, die mooie regelmatige tik.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=6B1iLzFwpAc[/video]

Schitterend Erik! Wat een prachtig proces, ben diep onder de indruk. Heb het filmpje tig keer bekeken. Wat een prachtig mechanisme wat weer na zoveel jaar weer tot leven komt. Wat zou de horlogemaker van dit horloge genieten als hij na 200 jaar kon zien dat zijn werk weer hersteld wordt. Heel bijzonder. Je bent een horlogechirurg! Met vriendelijke groet, Lex Kleijn