(Voor)oordelen over je horloge

Ik vraag me af of jullie wel eens tegen vooroordelen aanlopen vanwege het horloge dat je draagt?

Zelf levert het regelmatig positieve gesprekken op met bv, de verkoper van Audi die een erg nette subtiele Rolex om heeft met de datum van z’n zoon er in gegraveerd om hem op z’n 18 verjaardag (eventueel) cadeau te doen.
Of een klant die zelf een zelfde Omega PO draagt of een ander merk en liefhebber blijkt te zijn.

Maar het is tijdens m’n werk voorgekomen dat mijn baas tijdens salarisonderhandelingen opmerkt dat ik het geld niet nodig heb omdat ik een klok van € X000,- om heb. Zelf draagt hij een Boss horloge en vindt dat al heel wat.
Maar daar was het een groot nadeel dat ik het horloge om had waar ik lang voor gespaard heb en ter gelegenheid van de geboorte van m’n dochter heb gekocht. (ze krijgt m niet als ze 18 wordt :joy: )

Een collega met de zelfde functie als mijzelf draagt z’n Rolex Kermit bijna niet omdat hij bang is voor de vooroordelen.
Uitsluitend naar klanten die zelf ook fan zijn.

Ik weet dat ik er hier al eens wat over gelezen heb, maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie die Casio omdoen om maar niet negatief op te vallen.

1 like

:scream:

In de sluiting, niet op het glas :joy:
Geboortedatum dus…

Mijn ervaring is dat de meeste mensen niet eens opmerken wat voor horloge ik draag. De mensen die het opvalt zijn vaak liefhebbers dus dan levert het soms leuke gesprekken op.

Negatieve ervaringen heb ik tot nu toe gelukkig nog niet gehad.

5 likes

Dan stel ik mijn initiële reactie nog niet bij :wink:

Ot: Nooit commentaar of “last” gehad vam het dragen van mijn horloges btw.

2 likes

Niks negatiefs. Pas een leerling (4vmbo) die mijn G-shock wel cool vond.

2 likes

errmmmmm…

F*&^ um ?

3 likes

Niets negatiefs buiten het ‘aan 1 horloge heb je toch genoeg?’ of mijn favoriet ‘heb je nu alweer een nieuw horloge?’ nadat ik na ruim een halfjaar een nieuwe kocht :stuck_out_tongue:

Complimenten ook niet echt. De meeste mensen boeit het gewoon niets.

3 likes

Dit dus ! :joy:

3 likes

De meeste mensen geven inderdaad niks om horloges. Zelfs in de meer formele werksetting heeft men of geen horloge aan of een grote Armani, DW of Diesel modeding. Heel soms kom je een medeliefhebber tegen maar dat is zeldzaam.
Meestal vindt men het bizar als je meer dan 100eu aan een horloge uitgeeft maar voor de rest weinig opmerkingen.

Ik vind dat je nooit horloges moet dragen omdat iemand anders hem wel eens te mooi, stoer of duur kan vinden. Daarnaast vindt ik dat je nooit horloges niet moet dragen omdat iemand anders hem wel eens te mooi, stoer of duur kan vinden.

9 likes

Van de Tag Heuer Carrera die ik ooit had heb ik wel bij klanten een paar keer de opmerking gekregen in de trant van: “Ah, je bent consultant, vandaar de Tag Heuer zeker? Ja je hebt mensen die het zich kunnen permiteren.”

Daarentegen van de Grand Seiko krijg ik wel eens de reactie: “Leuk zeg mooi wijzerplaat. Leuk zo’n Seikootje, best bescheiden.”

Verder op horloges heel weinig reactie, anders dan van liefhebbers en die lopen er niet zoveel in mijn (werk-)omgeving.

EDIT: Ik heb wel mijn eigen vooroordeel als het gaat om bijvoorbeeld Rolex of Omega, enerzijds, “dat heeft/of willen de meeste liefhebbers. En anderzijds, echte patsers hebben ze ook en dat ziet iedereen er vanaf. Dus not done voor mij”. Is ongetwijfeld niet helemaal waar, maar vandaar dat ik denk ik (nog) niet echt gegrepen ben door Rolex of Omega. Overigens niks mis met afwerking en zo. Toevallig vanmiddag een nieuwe Omega De Ville (2017) om de pols gehad om te passen. Was wel errug mooi… :sunglasses:

3 likes

Daarom dat ik een merk koop dat niet gekend is onder het algemene publiek…

Ball, U-boat, Brellum, …

Want met Rolex en TAG, ga je al eens vaker comentaar krijgen.

1 like

Dan moet je eens een Seiko Marinemaster proberen. Meermaals opmerkingen gehad in de trant van “mooie Rolex”. Op mijn Black Bay nog nooit :grin:

2 likes

En daarna gelijk op het blauwe gedeelte geknald :joy:

1 like

Ik heb geen baas maar een werkgever.

8 likes

:joy: Het kan nog gekker blijkbaar.

1 like

Zeker. Wijlen HF’er Monaco had een tijdje geleden inmiddels al een 14060m, een Ingenieur, Panerai en een Speedmaster. En het enige waar hij complimentjes over kreeg was zijn Halios Tropik :upside_down:

5 likes

Nog nooit opmerkingen gekregen op mn horloges. Wel op mn voormalige auto (bmw 525 touring) uiteindelijk altijd uit het zicht geparkeerd om bepaalde blikken en opmerkingen te voorkomen.

Op een gegeven moment had ik de beschikking over een Porscha Panamera, en daarmee toch een keer een bouwplaats bezocht en met dat ding in de bagger gedoken.
Toen stonden ze wel te kijken…

2 likes

Vintage is wellicht de middenweg? :wink:

4 likes