(Voor)oordelen over je horloge

Op die manier m’n docent afgelopen jaar eens op z’n horloge aangesproken (grote Oris) vanwege het feit dat het me opviel dat ie bijna wekelijks iets anders droeg :grinning:

Toen viel hem mijn horloge ook op en zo krijg je ineens hele leuke andere gesprekken.

2 likes

Niet zo lang hoor, een jaar of 20 maar. :joy::thinking:

Ik was voormalig-EDS’er en daarmee een soort van nep-HP’er toen ik na de overname in dienst kwam! :slight_smile:

Heb nog wel een aantal jaren op de startbaan gewerkt; hoorde overigens van een ex-collega vorige week dat de Startbaan wordt verkocht!

Als iemand anders een mooie klok om heeft, geef ik meestal een compliment. Altijd goed voor het gesprek. Want het is namelijk gemeend uit een gezamenlijke interesse.
Dag is fijner dan, “knap klokkie hoor, duur zeker” horen.

1 like

Een handtekening eronder betekend order :grin:

1 like

Dat pand heb ik nog zien bouwen, ik zat er naast op school.

laatst werd ik ergens midden in een discussie over geld en dromen aangesproken, van hey, maar jij hebt toch ook een aantal dure klokjes? en toch ook een rolex? Ik… wat bedoel je? deze …( mn pols op afstand draaiende met de skx007 erop showende) ja die ja, dat is echt een mooie rolex… :grin: … heerlijk, verder niks gezegd behalve een kleine glimach gegeven. lekker in de waan laten, love it.
ps. de oris divers date en een certina ds action werd onder duur verstaan.

3 likes

wat is dat dan? Het spelletje dienen we wel eerlijk te spelen toch…

Mijn horloges worden dus altijd wit betaald.

Als ondernemer wil je jezelf gewoon soms even belonen voor alle moeite en verantwoordelijkheden die je hebt moeten nemen. Deze beloning moet super persoonlijk zijn en is al helemaal mooi.als je deze vaak kan zien. Niks beters dan dan een horloge. Herinner je jezelf elke keer weer aan die beloning. Dit zie ik iig zo bij veel collega ondernemers om mij heen.

Wat ik trouwens ook zie gebeuren bij 1 van de ondernemers om mij heen.
De belasting aangifte gedaan, betalen, loon eruit pakken voor het komende jaar en evt overige kosten. Wat dan over blijft een horloge van kopen.
Zo heeft vorig jaar een horloge van €9oo euro gekocht in Cannes uit wat overblijft. Over 2mnd gaan we weer op pad alleen nu heeft hij een budget van 23k. Iets beter jaar gehad dus…

Voor mij telt vooral mijn eerst benoemde verhaal, ik zie en ervaar het vooral als een zeer persoonlijke beloning richting mijzelf waar ik keer op keer naar kan kijken.
Ipv een kerstpakket zullen we maar zeggen.

Hoe kunnen ze dat nou aanzien voor een rolex.? Buiten het feit dat het er niet op lijkt, staat er seiko op en geen rolex, beetje vreemd …

1 like

Voor de niet liefhebber zien ze er hetzelfde uit. Zelfs als je het naast elkaar legt is het verschil klein.
Zo groots is het verschil ook niet.
Beide lelijk. Hahahaa… ow sorry.

Pas als je je er in verdiept komen de verschillen te boven. Zo op het eerste gezicht lijkt het ook allemaal op elkaar, dus voor de noob…

1 like

Grappig om de responses te lezen
Waarom?
De meeste vooroordelen over mij(n) horloges ben ik namelijk hier tegen gekomen op het forum

Test 1
Wat denken jullie van mij / over mij als ik mijn zojuist met Cap Cod bewerkte Breitling Crosswind toon?

Test 2
Wat denken jullie vinden jullie van of over mij als ik mijn limited Seiko SDGM007 toon?

Test 3
Wat dachten jullie deze morgen in kader van de Tudor BB41 en de IWC?

4 likes

Ik weet niet wat jij in het echt wel of niet zou doen.
Ik wil er mee zeggen dat het van achter je toetsenbord makkelijk gezegd / geschreven is. In de praktijk wordt de soep over het algemeen wat minder heet opgediend.

2 likes

Heb ik eigenlijk nooit last van, maar ik heb dan ook alleen maar wat apartere horloges, die alleen die mensen opvallen, die zelf ook gevoelig zijn voor horloges.

Klopt. Veel vooroordelen pak je hier online.
Wat ik denk als ik jou post zie? Man wat laat hij graag zijn spulletjes zien, verbaasd mij dat er nog geen foto van zijn auto/huis bij staat… of zal dat niet toonbaar genoeg zijn en bang voor boe en bah?

Betreffende de foto.s, hulde! Ik hou ervan om het te showen.
Die slappe Klets dat je alleen voor jezelf een duur horloge moet kopen/dragen. Tuurlijk niet, altijd hopen dat het opgemerkt zal worden. Dat er iets van gezegt zal worden of wat dan ook. Showen die handel.

Kermisexploitant. Je hebt je 3 volwassen kinderen allemaal een kraam gedaan zodat zij het geld kunnen verdienen. De dochter verkoopt chocoladewafeltjes, en de twee zonen staan naast elkaar met een schiettent en een draaimolen.

Een serieuze man met een goede baan, maar eentje die weinig risico’s neemt. De financiële zaken zijn goed op orde, en er is ruimte om het gezin 3 keer per jaar mee op vakantie te nemen.

Ah, hier zien we een succesvolle ondernemer. Eentje die scherp is, en precies weet waar hij voor wil gaan. Hij laat geen kansen liggen en durft risico te nemen. Tijdens zijn werk moet alsnog de persoon voorop staan, en niet het horloge.

Maar al het slap gezever terzijde, die root beer GMT Master die je had was echt geweldig :heart_eyes:

9 likes

Funny, very funny
Mbt de Rootbeer
Klopt die had ik nooit weg moeten doen voor de luttele 4000 euro die ik kreeg als inruil op een IWC Portuguese Chrono ;-(

1 like

Woon in tijdelijk huis want anders …
En over algemeen als er reacties zijn, zijn die grotendeels positief
Vaan inderdaad een andere liefhebber

1 like

:astonished: Nee brr, zo goedkoop ben ik er nog nooit eentje tegengekomen.

Ik vind je IWC ook erg gaaf. Hij straalt klasse uit :thumbsup:

Thnx, inderdaad een understated horloge met een eenvoudig uiterlijk
Enige nadeel is het gebrek aan fijnstelling

1 like

Een goede vriend van mij zei eens tijdens een etentje; mooi horloge! Wat kost dat, 5 of 6? Waarop ik zei; ja, zoiets… hij bedoelde 5 a 600 euro, maar het horloge wat ik droeg was 5 a 6000. Het blijft dan toch 5 a 6 :smiley:

3 likes