Voor welk uurwerk ga je ?

Effe op de late avond en ik niks beters te doen heb.

De vraag waar ga je voor ?
Automaat hand opwinder of een vertrouwde quarts of toch iets anders.
Weet dat er meer is dan de bekende drie
Maar wil graag weeten wat heeft jullie keuze heeft en waarom?

Zelf ga ik voor een automaat omdat ik de techniek leuk vind en zekker met een crystal case back of doorzichtige plaat

Gelijk effe een poll der bij.

Keuze uurwerk
  • Automaat
  • Handopwinder
  • Quarts
  • Iets anders

0 stemmers

2 likes

Heb een aantal quartz horloges en die zijn gemakkelijk in het gebruik, maar de voorkeur gaat toch uit naar mechanische horloges.
En dan heeft automaat of handopwinder geen voorkeur

1 like

Heb op automaat gestemd maar zoals gezegd heb ik geen voorkeur tussen automaat of handopwinder

2 likes

Ben benieuwd hoelang ik de enige kwarts-stemmer blijf. :wink:

3 likes

LangšŸ˜‚

2 likes

Haha is wel vertrouwd en kan beter tegen een stootje dan een automaat :relieved:

2 likes

Ik ga voor een honderdduizendklapper. Daarna misschien nog wat mooie pijlen de lucht inšŸ‘Œ

Nog effe geduld mag bijna weer :joy:

Hehehehe, kan niet wachten :crazy_face:

ā€œQuartsā€? :thinking:

Haha quartz* :sweat_smile::sweat_smile:

Een beetje nuance is wel nodig; ik verkies een HAQ met bijvoorbeeld thermische compensatie en een perpetual calendar boven de zoveelste SII NH35 :slightly_smiling_face:

5 likes

Uhm bedoelde eigelijk de aan drijfing van het uurwerk maar dit kan ik ook wel berijpen ja​:thinking::thinking:

1 like

Ook geen voorkeur voor automaat of handopwinder….

Maakt niet uit, handwinder, automaat of quartz. Mn de vintage quartz uurwerken zijn mooie stukjes techniek. Maar ook de elektrische uurwerken, zoals de Citizen Cosmotron en de Seiko EL modellen zijn prachtig.

1 like

Doe mij maar een automaat. Ik krijg een soort van meltdown in m’n bovenkamer als m’n handwinder na een aantal dagen dragen ineens is stil gevallen. Blijkbaar wil ik maar niet begrijpen dat je dat ding zelf moet opwinden.

1 like

Wat een kutpoll. Ik ga even koffie zetten, leg ik zo uit waarom.

3 likes

Waarschijnlijk omdat je zin in koffie hebt.
Snappen we zonder uitleg ook wel hoor.

8 likes

Als betrouwbaarheid voorop staat, ga ik voor kwarts. (Quartz zou als anglicisme ook nog kunnen, bij quarts kan ik me niet veel voorstellen :slight_smile: ).

Anders mag het ook een mechanisch uurwerk zijn.

Ik kan dit niet beantwoorden, omdat ik het leuk vind om verschillende soorten uurwerken te hebben. Automaten zijn leuk, maar mooi afgewerkte handopwinders met een zichtbodem ook. En HAQ uurwerken of solar horloges die zichzelf goed zetten zijn ook tof!

2 likes