Voor welk uurwerk ga je ?

Iets anders. Ik heb echt een voorkeur voor wind energie.

1 like

Helemaal mee eens. Ik had trouwens op het verkeerde knopje geduwd. Mijn inbreng was heel algemeen bedoeld, niet als antwoord op jouw post. Toen ik het merkte kon ik het echter niet meer aanpassen; :wink:

1 like

Puur afgaande op waar ik er het meeste van heb, automaat. Ik heb ook handopwinders, quartz en digitaal. Één van de digitale is een radiogestuurde Casio die van mijn vader is geweest, en alleen al daarom zeer geliefd. Sommige draag ik vaker dan anderen (bijvoorbeeld vintage handwinders zijn op werkdagen wat minder praktisch) maar ik vind ze allemaal op hun eigen manier tof.

1 like

Voor dagelijkt tijdens werk/studie: quartz, omdat het dan betrouwbaar en zorgeloos moet zijn. Nu draag ik een automaat dagelijks en vergeet ik de datum nog wel eens te verzetten of is er eens iets raars waardoor die onopgemerkt niet optijd loopt. En ik gebruik mijn horloge echt vaak (heb zelfs de tijdindicatie op mijn telefoon bijna overal weggehaald.) voor de tijd dus dan loopt alles in het hondert of zorgt voor een paniekaanval als ik op de klok in de woonkamer kijk.

Dan wanneer ik vrij heb gaat gewoonlijk de seiko 5 om.

Speciale gelegenheden: De quartz (want ik ben van plan om daarvan echt een dresser te kopen) of een speciaal automaat horloge.

Met formule 1: chronograaf automaat.

Niets zo mooi als het gezoem en glijdende secondewijzer van een stemvorkuurwerk :heart_eyes:

Met een handopwinder heb ik de meeste “binding” met een horloge.
Automaat is prima, een een (hoog niveau) Quartz vind ik ook top. Denk aan een Citizen Chronomaster bijvoorbeeld.

Heb ‘Iets anders’ ingevuld.

Ik heb automaten, handwinders en een paar quartz.
Maar een kennis van mij heeft een solar met RC :smiley:
En wel deze:

Die zag er IRL zo goed uit!
Het juiste formaat en met 20bar WR een echte allrouder.
Toen zei een stemmetje in mijn hoofd ‘die wil ik ook’ 
ooit :grin:

5 likes