Ik heb het niet over een filmpje maar over de vraag die jij aan ons stelt.
Of wij vinden dat Rolex etc etc
Dat jij door een filmpje op die vraag komt, dat kan,… sterker nog heb het filmpje niet eens bekeken, omdat ik die info niet nodig heb om je vraag te beantwoorden.
Wat is er raar? Ik zie dat mensen het hier vaak over Rolex hebben. Nu heeft iemand een filmpje het over de dresser van Rolex en vergelijkt deze en ik vraag mij af in hoeverre Rolex met dit soort merken mee kan komen wanneer het gaat om dressers.
De Saxonia en Calatrava zou ik graag hebben. De Cellini komt met de beste wil van de wereld niet in de buurt van die horloges. Sterker nog, die Cellini komt niet in de buurt van mijn GS Quartz of zelfs mijn Hamilton Navy Pioneer van zevenhonderd balletjes.
Hoe durf ik het te zeggen? Wijzers.
Rolex heeft, ook op z’n OP en DJ offerings, de ongeneeslijke en onhebbelijke neiging om te korte wijzers te monteren. Ik speculeer al tijden dat ze 34mm wijzers in een 36mm kast gebruiken.
Dan de Cellini. Die plompverloren minute track midden op de dial met die koddige korte Seiko 5 wijzertjes verneuken het. Punt.
Dit doet zelfs een intra-matic of max bill beter.
Zodra rolex leert om wijzers proportioneel te maken kunnen we praten. Dit is ronduit ergerlijk.
Roepen dat rolex model staat voor horologie doet mij altijd denken aan mensen die denken dat Elvis rock and roll of zelfs r&b uitvond. Ik vergeef je je onwetendheid.
De Cellini deed mij al ergens aan denken en nu je over die korte wijzers begint weet ik het alweer. De Longines Conquest en Flagship heritage hebben ook van die korte wijzers. Prachtige modellen naar mijn mening, alleen de korte wijzers vind ik ook minder mooi. Net alsof ze een te groot kastmodel hebben gebruikt zonder de wijzers te verlengen.