Die noemde ik toch al? gold filled?
Dat is toch hetzelfde?
Dikke plak goud🤑
Dat denk ik niet…
Aha, tell me:grimacing:
Wellicht op de link klikken?
Ik vermoed dat het niet zo is, maar kan het fout hebben.
@Bidle heeft echt gelijk; het staat gewoon in die link. Er vanuit gaande voor het gemak dat de informatie in die link klopt natuurlijk. Ik heb er geen onderzoek naar gedaan. Ga ik ook niet doen…
Maar ik realiseer mij dat we zijn afgedwaald van het topic… Excuus daarvoor.
Net dooorgenomen. Weer wat geleerd. Bedankt!
Ja heb weer iets geleerd.
Ik leer ook iedere dag hier op het forum. Dat is juist gaaf toch?!
Ja inderdaad! Nu ik dit weet vraag ik mij af of Invicta vroeger gold Capped horloges maakten. Kom ze verguld, gold filled en massief weleens tegen.
Ik zou voor een dresser gaan van IWC of van UN. Patek en JLC zijn, hoe gek dat ook mag klinken, al zo voor de hand liggend. En Rolex? Die moeten gewoon heeeeeele mooie toolwatches blijven maken, maar geen dresser. IWC en UN zijn mijns inziens twee mooie merken die je niet veel tegenkomt, helemaal niet in dit segment
Dat zou zeker kunnen, maar buiten Omega (en volgens die link Seiko) zijn er volgens mij niet veel horlogehuizen die dit proces gebruikten (gebruiken). Je moet mij alleen niet aan die veronderstelling vasthouden, want ik weet het niet zeker. Ik ken het zelf alleen van Omega, maar er zijn hier mensen die het beter weten.
Piaget Altiplano.
Maar eerst vintage natuurlijk.
Inderdaad een zeer mooi horloge!
Ik heb altijd het idee dat de Cellini lijn een soort hobby clubje van Rolex is Bij Patek denk ik ook meteen aan iets van goud en op leer. Rolex heeft toch z’n faam en naam in de sportievere horloges gemaakt.
De cellini is kei mooi. Mag ook wel voor dat geld. De vraag of hij zich kan meten aan Patek en A. Lange & söhne weet ik niet. Mij lijkt het logisch van wel wat betreft kwaliteit. Dat is alleen niet het enige wat je koopt wanneer je zo’n horloge neemt voor dat geld.
Weinig mensen hebben een rolex, nog minder mensen een Patek. Daar zit het verschil denk ik
Telkens wordt er een rond model voorgesteld, maar ik geloof dat een mooi rechthoekig, gouden horloge evengoed, misschien zelfs beter als echte dresser kan fungeren. Ik doel nu op de ‘goedkopere’ Gondolo-serie van Patek Philippe. Ik heb van een model enkele foto’s gekregen waarvan ik er hier eentje toon. Volgens mij is die 2-de-hands ook in de 8 k -10 k prijsklasse. Ik vind hem erg mooi. Heel plat, art deco, ca. 25x35 mm?
Ik heb nee gestemd. En als ik een dresser in die prijsklasse zou mogen uitzoeken zou het waarschijnlijk JLC, Cartier of een jong gebruikte Patek worden.