Voorkeur en afkeur voor merken? Of smaken verschillen?

Hoi,

Even een algemene vraag: ben ik de enige die bepaalde merken mooi vind, en andere niet om aan te zien qua design? Terwijl die wel reputatie en kwaliteit hebben en vele forumleden die in hun bezit hebben? De aanschafswaarde en restwaarde zijn niet van toepassing. Tudor, Squale, de meeste Seiko’s , GS, Panerai, ik vind er niets aan, of mis ik iets?

Ik ben natuurlijk redelijk nieuw op het forum, maar de schoonheid straalt er voor mij echt niet van af.

Belangrijkste is natuurlijk dat smaken verschillen!

Groeten,

Michael

4 likes


Dit wordt een heel leuk topic. :popcorn:

28 likes

Tja smaken verschillen, maar ik merk bij mezelf niet een afkeur voor verschillende merken zonder echte reden. Natuurlijk zijn er merken waar ik niet zo veel mee heb maar dat heeft dan altijd een reden, design, kwaliteit of naamsbekendheid bijvoorbeeld.

Ik begrijp je wel, hoewel ik sommige Tudors, de meeste panerai en sommige Seiko’s wel mooi vind.

Elk zijn stijl. Merken genoeg.

Als ik jonger was keek ik vooral naar de sportievere modellen, nu eerder naar heritage en klassieke modellen. Oud worden zeker :slight_smile:

1 like

Smaken verschillen, topic kan dicht.

17 likes

Smaken verschillen man, ik vind bijv van panerai voor zover ik de modellen ken niks mooi.
Anderen vinden dit weer geweldig en vinden mijn horloges niks.
Leven en laten leven en vooral zelf genieten.

4 likes

Een bepaald merk mooi vinden, of niet mooi vinden? Alle ontwerpen daarvan? Ik kan me dat niet echt voorstellen, moet ik zeggen :man_shrugging:

Je kan wel bepaalde horloges mooi vinden, of meerdere horloges van een merk mooi vinden. Maar een merk mooi vinden?

Smaken verschillen, maar in z’n algemeenheid zou ik zeggen kijk naar het horloge, en niet naar het merk.

Goud is fout of bling is je ding…
SMAKEN VERSCHILLEN!!! Gelukkig maar :wink:

8 likes

16 likes

Smaken verschillen, maar veranderen ook zeker.
Naarmate je langer op het forum rondhangt ga je sommige merken juist meer/minder waarderen.

Ik kijk nu naar totaal andere horloges dan zeg 5 jaar geleden (ongeacht prijs).

4 likes

Nee - zo is het leven

1 like

Sowieso leven en laten leven hoor! Maar ik snap er soms echt niets van wat mooi gevonden wordt, en soms ook wat niet.

De merken Tudor, Hamilton en Rado, niet de allergoedkoopste, doen mij dus echt helemaal niets.

Was benieuwd of meer mensen zo’n gevoel hebben qua merken.

2 likes

‘smaken verschillen topic kan dicht’ is imho te kort door de bocht…

in sommige topics worden soms door eigenaren met veel bravoure (dure high end) horloges gepresenteerd waarvan ik denk ‘super lelijk wat een wansmaak’

ik begrijp TS wel
anderzijds kan je er weinig mee (want smaken verschillen inderdaad) maar soms is discussie over smaak wel leuk…

2 likes

Ook als het merken of modellen zijn die ik wel mooi vind hoor.

1 like

Ok…

Dan stel ik maar eens een andere vraag: Wat wil een fan van het merk Tudor, of Grand Seiko zeggen om mij ervan te overtuigen dat dat hele mooie horloges zijn in hun prijscategorie?

Wat is daar zo mooi aan?

Gemeen, eerlijk of oprechte vraag?

Jij hebt prima door hoe je in trustlevel moet stijgen, waarvan akte :ok_hand:

20 likes

Jip. Ontwikkelde smaak

4 likes

Born to dare :sunglasses::ok_hand:

2 likes

Ehm ik weet niet hoe ik mijn trustlevel zou kunnen laten stijgen, als ik dat al nodig zou hebben… Bedankt voor het duimpje Snap ook niet helemaal wat je met deze opmerking bedoelt, voelt niet vriendelijk aan in ieder geval.

Ik snap het gedeeltelijk, sommige merken met uitgesproken stijl of ontwerp kan ik gerust allemaal niet mooi vinden.
Ik heb het met name met merken en merknamen, zoals bijvoorbeeld Certina of tudor. Terwijl er zat horloges van die merken zijn die ik wel erg mooi vind.

1 like