Voorkeur en afkeur voor merken? Of smaken verschillen?

Begrijp me goed, ik zeg niet dat je rotzooi moet kopen voor je geld. Alleen het overrationaliseren van de aankoop van een horloge ligt op de loer. Immers, functioneel gezien is alles boven de EUR 100 niet meer te rationaliseren.

Ik heb dit topic inderdaad echt niet geopend om een rel te veroorzaken, of om snel trustlevel 2 te halen, dat laatste maakt mij eigenlijk helemaal niets uit. Belangrijkste reden zou zijn om iets te mogen verkopen, echter heb ik bij lange na nog niets te verkopen, ook de komende maanden of misschien jaren niet.

Toch wil ik mijn excuses aanbieden, dat dit topic zo ongewenst is aangekomen, beginnersfoutje. Ik wil ook absoluut niemand afkraken voor zijn of haar smaak hoor! Ik had het wellicht beter kunnen formuleren in een richting van: mooi maar niet mijn smaak en zou ik niet kopen, dan liever iets wat beter bij mijn smaak past.

Dit is me zelfs al in de praktijk gebeurd toen ik samen met mijn vriendin mijn Tissot ging kopen, we stonden te wachten omdat mijn horloge werd gepoetst, en de bijbehorende box, papieren etc werden gehaald. Stonden bij de vitrines met Rado te kijken, komt er een man naar ons toe en zegt: mijn merk en laat zijn horloge zien, heb ik natuurlijk gezegd: sjiek (Limburg he), toen hij weg was keken we elkaar aan… er liggen wel aardige horloges tussen maar niets wat ons echt aanspreekt.

Nogmaals sorry.

4 likes

@TheStig, netjes rechtgezet :+1:. Misschien dat iemand met een hoger level in de kop merken kan veranderen in modellen, ik kan dat niet.

2 likes

Ja je maakt mij niet wijs dat het altijd heel oppervlakkig begint met het uiterlijk. De mooiste techniek in een foeilelijke verpakking. Daar sla je je euro’s toch niet op stuk?!

Ehm, ik heb mijn excuses al aangeboden, daarmee einde van dit topic.

3 likes

Smaken verschillen, dat mag wel blijken. Behalve als het om Hublot gaat… :joy:

1 like

TS, heeft idd zijn excuses aangeboden dus zou dit topic gesloten kunnen worden maar dat is aan de beheerder verder!

Ik ben zeer geïnteresseerd in de Omega Seamaster. De foto’s zijn in de volle zon gemaakt heb je ook andere foto’s en hoe is in jouw optiek de staat van het horloge?

Groet,

Giorgio

Ehm? Dit topic zou gesloten moeten worden? @Xiatec

Iedereen vind iets anders mooi. Ik heb niet direct merken waarvan ik niks mooi vind, maar sommige merken hebben meer modellen die me aanspreken dan andere.
Wat betreft uitvoering heb ik net als iedereen ook voorkeuren en no-go’s. Ik heb waardering voor uurwerktechniek en mooi uitgevoerde mechanieken. Ik heb veel minder met het kunstmatig duur maken van (heren) horloges met edelstenen, en ik ben ook niet van zware massieve gouden banden. Anderen vinden dat weer prachtig, of ze vinden de uitstraling prachtig. Ieder zijn ding.
Verder zit er ook nog een tijdsontwikkeling in. Ik vind veel vintage Omega’s prachtig, maar voor veel van de moderne modellen loop ik niet zo warm.
Daar komt natuurlijk ook nog bij dat iedereen een ander budget heeft. Koop gewoon wat binnen je budget past en wat je aanspreekt (maar liever geen replica’s). Een eerlijke Seiko is meer waard dan een nep-Rolex, en vermoedelijk ook een stuk betere kwaliteit. Trek je niks aan van wat anderen zeggen. Op het forum komen Seiko en Lange allebei voorbij.

Kortom: een discussie waar je nooit uitkomt, en dus kun je je eigen koers volgen.

1 like

Heb een pb gestuurt