Voorkeur en afkeur voor merken? Of smaken verschillen?

Voorkwur naar omega rolex
Afkeur zwaar naar tudor en breitling
Jaja weet heb een gezocht topic aan hemaakt voor 1 maar dat was voor mijn oom
Zelf heb ik er niks mee weet die ook
Oris ook dat vindt ik niks
Hublot graf lelijk
Eigelijk alles behalven rolex omega patek ap tag heur gs en mis een paar merken maar dan maar enkle modellen

3 likes

Die disclaimer in je profiel kan ook gezien worden als een totale desinteresse om ook maar 1 woord correct te spellen. Zeker als je lukraak merken gaat afschieten kan dat op een bepaalde manier over komen. :expressionless:

8 likes

Haha was effe snel aan het type.
Om het te onder bouwen vindt ik simpel weg het gwn niet mooi de merken die ik afschiet
Dan niet gesproken over de kwaliteit.
Kijkend effe snel naar Oris vindt de crystal case back over bodig om dat het ja spug lelijk is bet als bij tudor maar oo de dikte en de banden vindt ik niet mooi.
Oke dan naar hublot kwalitiet is het ver van bij die basic line up de high end modelen hebben leuke uuwerken maarja daar betaal je veel te veel voor

OK - doesnā€™t help your case. :sweat_smile: Succes er mee. :roll_eyes:

2 likes

Smaken verschillen en zijn soms slecht :wink:!
Mijn smaak verandert maar Seiko, Orient, TAG, Brunmontagne ā€œ, Hublot, Tissot kunnen me niet (meer) bekorenā€¦.
Wat blijft er overā€¦.?
:rofl:

1 like

Zoals je zegt, ik ben redelijk nieuw op het forum dan kan je soms iets net verkeerd plaatsen dan je bedoelt. Ook ik heb de nodige fouten gemaakt op het forum maar al doende leert men. Zou wel de reacties serieus nemen, alleen zo leer je hoe je een vraagstelling plaatst op het forum. Jij kan je bericht niet veranderen, maar ik zou ff een update geven dat je in plaats van merken, modellen bedoelt. Natuurlijk hoef je niet alle horloges mooi te vinden maar koppel dat niet aan merken. En idd smaken verschillen, gelukkig maar anders lopen we straks allemaal met hetzelfde horloge en dan is het forum overbodig. Maar lees vooral veel topics en probeer er wat inspiratie uit te halen v.w.b horloges.

3 likes

Los van het feit dat deze discussie al een miljard keer uitgekauwd is op dit forum en elders op het internet:

Wat wil je nou eigenlijk bereiken door een topic met zoā€™n zuigende toon te beginnen?

:point_up_2:

Cā€™est le ton qui fait la musique. :sunglasses:

4 likes

Dat kan natuurlijk maar zo. En als iemand vraagt wat je van een horloge vind kun je daar gewoon eerlijk over zijn in mijn beleving. Wel met enige consideratie voor wie je voor je hebt.

De ongeschreven regel is dus dat je geen NA topics binnen loopt om iemand zā€™n nieuwe horloge af te zeiken, en dat je geen trololololo topics begint die poneren dat ā€œmerk x of y toch echt kut isā€.

Je hebt op dit forum al geroepen dat je Rolex, Tudor, Panerai, Seiko, GS, Hamilton, Rado en Squale niks vindt, maar ik zie maar weinig enthousiasme over wat je dan wel mooi vindt, en ook vrijwel geen fotoā€™s. Doe daar eens wat aan, zou ik zeggen.

Wie overwegend negativiteit bijdraagt zal ook niet snel positief bezien worden.

5 likes

Kan zo op een tegeltje.

2 likes

Wat een discussie levert deze vraag op. De vraag is onnadenkend gesteld. Merken afkeuren als nieuw forum lid wellicht niet handig. Voor mij persoonlijk geldt dat veel merken prachtige modellen maken, maar ook niet aansprekende modellen. Er zijn zelfs een heleboel voorbeelden waarbij er grote verschillen zijn tussen de verschillende modellen. Lugs, dial, subdials, kroon, vorm kast, type model, bracelet, markers, datum, wijzers, etc. alles is van invloed op het ontwerp. Het ene spreekt je aan, het andere niet. En wat te denken van de kleur/kleuren die gebruikt zijn. Plus je smaak veranderd, zeker wanneer je meer kennis, interesse en ervaring krijgt. Leef en laat leven. En ja smaken verschillen. En zo heeft iedereen ook wel 1 of meerdere merken die hem/haar niet aanspreken

1 like

Ja dat is normaal en heet voorkeur of smaak, er is veel liefde voor bijvoorbeeld een SKX. Die liefde voel ik niet en bij meer geliefde modellen heb ik dat.

1 like

Zeker, dat is totaal niet menselijk. Je bent de enige en superspeciaal nu.

8 likes

Wat een kuttopic. Je kunt de aankoop van een horloge van meer dan 100 euro niet rationaliseren, je koopt een duur horloge niet op basis van voors en tegens maar omdat je het mooi vindt. Zoā€™n topic lokt alleen maar negatieve reacties uit.

Ik zou de titel trouwens ook ff aanpassen naar: uitlokkend kuttopic waarmee ik hopelijk snel TL 2 word.

4 likes

Zo is dat.

Los van welk merk wel en welk niet (wat vaak op pure emotie of soms dikdoenerij gebaseerd is), is dat gezemel van sommigen over ā€˜te duur voor wat je krijgtā€™ meestal zoā€™n geleuter.

Daarnaast zijn heel wat merken en modellen lelijk en opzichtig, maar opzichtig is wat sommigen nu eenmaal willen. ā€˜Kijk mij eensā€™ of een horloge begeerlijk vinden vanwege de merknaam.

2 likes

Ik vind bijna alles mooiā€¦:joy:

Behalve Invicta :joy:

1 like

Zoals ik altijd maar aangeef ā€œGeef goud als je van mij houdt!ā€ en wanneer je nog een stapje verder wilt, klap er een paar diamanten bij!

Wat merken betreft, ik vind niet per definitie alles van een merk mooi, maar kan een betaald horloge bij een ander prima vinden alleen bij mijzelf absoluut niets. Een horloge past bij iemand.

1 like

Aha!

Ben nog nieuw. Laatste keer dat ik reacties uitspuugde was op ICQ :roll_eyes:

1 like

Het is dood simpel. Hoe meer horloges je ziet, hoe meer verschillen je gaat zien. Hoe meer details je gaan opvallen. Vraag een kind om een horloge te tekenen, en ze zien er in grote lijnen allemaal hetzelfde uit. Zelfde als met dieren. De ene olifant of de ander, maar een verzorger van olifanten kan ze echt vrij gemakkelijk uit elkaar houden.
Naar mate je langer op dit forum zit ontwikkel je je kijkvermogen.
Verder doen merker er alles aan om je een bepaald gevoel bij dat bepaalde merk te geven. En dat gevoel zal je bij het ene merk prettiger vinden dan bij het andere merk.
Wat niet veranderd is natuurlijk je smaak. Deze is gelukkig voor iedereen uniek.
En natuurlijk wordt je door je omgeving in meer of mindere mate beinvloed.

2 likes

iedereen weet toch dat smaken verschillen? dus ik snap je vraag niet. en alles lelijk vindebn van een merk, of alles mooi is gewoon te kort door de bocht.

1 like

Het is een zwaktebod om een horloge alleen te kopen omdat je het mooi vind in plaats van dat er ook een goed ā€œpackageā€ wordt aangeboden. :upside_down_face:

1 like