Voorkeur en afkeur voor merken? Of smaken verschillen?

Kijk, de kracht van het forum!

1 like

Aangeschreven of mijn bezit wel echt is, aankoop bij de Bijenkorf op 2de Paasdag, met alles erop en eraan inclusief bonnetje, heb hem niet te koop aan geboden he, alleen navraag gehad. Of willen jullie bewijs?

Ik vind dit trouwens niet vriendelijk en ook niet fijn.

Je begint een forumthread met rel risico en je begint nu over fake tissots.

Deze thread escaleert gewoon een keer.

6 likes

Uit naam van het gehele forum, nee hoeft niet.

5 likes

Smaken verschillen. Zo simpel is dat.
maar Seiko is wel degelijk een merk voor troepkoeien

1 like

Nee ik heb alleen genoemd dat op basis van mijn profiel foto, iemand mij benaderd heeft om te vragen waar ik die vandaan heb, Bijenkorf, officieel met rekening dus.

Casio’s van drie tientjes worden genept. Die kosten dan twee tientjes. Echt.

Wake up. :sweat_smile:

Ik snap wel wat je bedoelt, maar het mooie zit 'm ook zeker in het gevoel. Ik vond Grand Seiko helemaal niks toen ik het voor het eerst zag. Toen ben ik mij erin gaan verdiepen en dan kom je achter de schoonheid. De geschiedenis, de prachtige techniek van de spring drive en de details. Doe jezelf een lol ga eens een GS Snowflake passen. Die dial is betoverend!

maar inderaad, smaken vershillen. Gelukkig wel!

4 likes

En zo is het.

1 like

Je raakt er alleen nooit meer van af. Worden hier soms eindeloos ge-upt in de verkoopsectie.

Bij batterijwissels van GS-en ook wel stof onder het glas gezien. Kan er helaas niet bij om het te verwijderen, dan moet de glasrand er af en dat wordt echt slopen…

Ieder horloge dat niet wordt nagemaakt binnen 6 maanden na verschijnen is al mislukt.

1 like

Zou kunnen, maar ik koop een horloge omdat ik het mooi vindt. Niet om ze door te verkopen.

3 likes

Klopt… Heb er zelf ook wat :rofl:

Waarom was deze originele post trouwens geblurred? Mogen sommige meningen niet gelezen worden ofzo?

De meeste horloges worden gedragen als sierraad en ik denk dat het maar goed is dat er verschillende smaken zijn om het lichaam te tooien 🫤

En om toch maar op het topic in te gaan; ik vond de afwerking en de algehele look van Grand Seiko Heritage modellen geweldig. De scherpe randen van de 44GS kast kan ik wel waarderen.

De Hamilton Khaki voelt als een gebruiksvoorwerp en alleskunner.

Het vierkante van Panerai kasten vind ik erg mooi maar de crownguard weer iets minder.

De meeste Tudor modellen prachtig om te zien maar om de pols heb ik geen click.

De Rado Captain Cook vind ik een erg gaaf design en zou er best wel eentje willen hebben.

Niet zo zeer merken maar wel het horloge type. Duikers vind ik persoonlijk niet om aan te zien terwijl ik denk dat 99% er hier mee weg loopt. Dus inderdaad, smaken verschillen. En dat is maar goed ook.

Nato’s moeten trouwens ook verbannen worden.

1 like

Dat Panerai alleen voor coiffeurs is, dat weten de meeste leden hier wel.
Bij die andere merken zitten er toch wel interessante modellen bij als je je er wat in gaat verdiepen :+1:

Niemand hoeft jou ergens van te overtuigen. Dat moet je zelf doen.

Op ieder potje past een deksel.

Smaken verschillen gaat niet altijd op.

Je bent nog maar kort lid, maar als je toevallig meer interesse gaat krijgen in horloges naar mate je hier meer tijd gaat doorbrengen.

Dan zal je merken dat in de meeste gevallen je smaak ook gaat veranderen.

Dat komt meestal vanzelf.

Verder staan velen verschillend in de hobby. Dus om je nou uit te moeten gaan leggen dat je iets mooi moet gaan vinden, en welk inzicht je dan volgens ons lijkt te missen lijkt mij niet nodig.

Komt geforceerd over.

Er zullen vanzelf dingen op hun plek gaan vallen. En als je dan nog steeds iets niet mooi vind.
Dan is dat helemaal prima. :+1:

5 likes