Voorraad/beschikbaarheid Seiko SPB143J1 (62MAS reissue)

Ik ben van plan om rond juli mijn eerste luxere horloge aan te schaffen, om mijzelf te trakteren voor mijn (als het goed is) behaalde masterdiploma (Draag nu een SKX007).

Dit zal hoogstwaarschijnlijk een Seiko SPB143J1 worden, gezien ik dit binnen mijn budget eigenlijk het perfecte horloge vind. Nu vroeg ik mij alleen af of er mensen kennis hebben over de tijdsspan waarop een dergelijk horloge te koop zal zijn en goed op voorraad? Ik heb het idee dat dit horloge redelijk populair is en veel wordt gekocht en heb daardoor (de wellicht onnodige) angst dat hij niet meer zo voorradig is ergens rond juli dit jaar. Is deze angst totaal ongegrond (gezien het slechts gaat over een half jaar), of is het toch geen slecht idee om de voorraad goed in de gaten te houden en hem misschien iets eerder aan te schaffen?

Gewoon omdat het kan nog een plaatje erbij (NOG niet van mij):

15 likes

Vraag kun je het beste aan verkopers stellen. Maar als je nu het geld hebt waarom bestel je hem dan niet nu gewoon alvast? Heb je hem altijd op tijd.

Volgens mij zijn ze overigens overal redelijk goed te krijgen.

3 likes

Eigenlijk helemaal niet zo een gek idee om deze vraag bij een verkoper neer te leggen inderdaad. Goeie tip!

Nu bestellen komt financieel iets minder uit, maar zou in principe ook kunnen. Vind het voornamelijk toch een beetje scheef voelen om hem van tevoren al aan te schaffen. Vind het “leuker” en “specialer” om dat gewoon te doen tegen die tijd.

3 likes

Ja het is maar net hoe je het uitlegt, als je op tijd wil zijn moet je misschien nu al bestellen…

1 like

Gewoon regelmatig uhrforum in de gaten houden. Komen daar regelmatig voorbij.

Edit: zaterdag nog. https://uhrforum.de/threads/seiko-prospex-spb-143.460507/

2 likes

Volgens mij is het een normaal model dat voorlopig gewoon te krijgen zou moeten zijn.

Top keuze qua horloge trouwens!

2 likes

Ook goeie tip, ik weet echter wel vrij zeker dat ik hem nieuw koop. Heb dat toch liever, zeker bij de aanschaf van een eerste wat luxere horloge.

3 likes

Bij horloge.nl hebben ze hem al een tijdje gewoon op voorraad op hun locatie in Rotterdam. Overigens hebben ze in Breda ook een winkel.

1 like

Welke regio woon je ?
Kun je bij de AD in de buurt kijken of ze 'm hebben ?

1 like

Bij de seiko boutique ook op voorraad.

1 like

Regio Utrecht!

Leuke deal toch? Hij is van september 2020.

1 like

Zekers. Als er reserviert/erledigd staat was het vaak een prima deal. Zelf nog getwijfeld over deze:

Had ik hem nog een nagelschaartje nagezonden.

3 likes

Volgens mij kun je met een gerust hart richting de zomer uit kijken :sweat_smile: :sunglasses:

1 like

Mijn Duits is niet best. Dus deze is al verkocht :sweat_smile:

2 likes

Seiko.nl

1 like

Gewoon nieuw kopen en genieten (dik verdiend na zo’n studie :ok_hand:).

Als dit echt het horloge is welke jij wilt dan zou ik hem nu al bestellen, indien het mogelijk is uiteraard. Denk wel dat het voorlopig goed te bestellen is by the way.

1 like

Dit dus!

1 like

Enne, hij is zeker de moeite waard…:grin:

3 likes

Ik snap dat wel. Ik had iets soort gelijke, maar uiteindelijk wel van te voren besteld. Echter, dat ging om de 149, de limited edition.

Voor deze zou ik gewoon lekker even wachten. Allicht dat er tegen die tijd de eerste “rush” voorbij is en dat je bij de lokale AD nog korting kan krijgen. (Of natuurlijk gewoon online kopen).

2 likes