Hoi allemaal,
Even voorstellen: ik ben Richard en woon in het mooie noorden. Na wat gekeuvel begin dit jaar over horloges met een vriend is iets wat lijkt op een hobby ontstaan. Websites werden afgespeurd, dit forum werd steeds enthousiaster in de gaten gehouden (erg leerzaam) en een eerste aankoop werd al rap gedaan (een Seiko 5 Sport met groene wijzerplaat en gouden wijzer, ontzettend leuk ding!). Ik nam mijzelf wijselijk voor rustig aan te doen met het aanschaffen van horloges; eerst een beetje dromen en kijken, misschien later weer wat aanschaffen.
En toen was het afgelopen dinsdag… In de middag liep ik door Den Haag en kreeg ik het idee om eens wat horloges te gaan bezichtigen die ik enkel nog van plaatjes op het internet ken. Gewoon kijken, niets kopen natuurlijk. Naïef als ik was liep ik bij een bekende Haagse juwelier naar binnen die toevallig 20% korting op de selectie heeft op dit moment (zie het topic: Leuke (online) aanbieding gezien? Deel V)
Een vriendelijke juwelier: “kan ik je helpen?”
Mijn eerste en enige verdediging: “ik kijk gewoon wat bewonderend om mij heen naar al het moois”
De vriendelijke juwelier: “wat trekt de aandacht? Dan gaan we gewoon eens wat passen”
En daar ging ik… Een Oris Big Crown Pointer date en een Oris Divers Sixty Five wilde ik wel eens in het echt zien. Beide erg mooie horloges, vooral de Sixty Five met blauwe plaat. De Longines Conquest 38 mm was ik ook wel benieuwd naar, maar had mijn hart nog niet echt gestolen afgaand op de plaatjes die ik had gezien op het web; totdat ik hem in het echt zag. Wat een fantastisch apparaat. Niet te protserig en die champagnekleurige plaat staat zo goed. Ik blijf er naar kijken.
Ik heb mezelf nog sterk gehouden en ben naar buiten gelopen na wat gezellig geklets met de verkoper, maar het was een verloren wedstrijd. Thuis in het noorden moest dit horloge besteld worden. De postdienst heeft mij er nog een paar daagjes extra op laten wachten en sinds gisteren is ie in mijn bezit. Hij draagt geweldig. Het is een feestje.
De komende periode probeer ik juweliers te mijden, of ik moet wat meer ruggengraat krijgen. We gaan kijken wat het wordt
Goed, tijd voor wat kiekjes van dit kleine geluk om de pols: