Voorstel voor een 5 sterren Grand Seiko categorisering

Ik schrok vannacht wakker. Snel dit topic geopend en doorgespit, maar nee, niemand heeft het genoemd.

Waar is het secondewijzer dopje in deze classificeringsmethode?!

2 likes

Dat is een ster geworden…

Zitten ‘sterren’ in de Japanse cultuur? Ik dacht dat die meer in ‘DANs’ redeneerden.

2de Conclusie: Het voorgestelde systeem komt tot de conclusie dat het horloge dat bij SuperC te koop staat, de hoogste punten behaalt. Tsonge, dat had ik nu nooit verwacht. Wat een toeval :wink:

:rofl:

Ik moest lachen.

Dear god.

Ik stel een kleurcodering voor.

Een gouden ster voor een tophorloge, en dan afglijdend naar de bruine ster als troostprijs voor zwakkere broeders.

Hoe weet je dat? Heeft iemand een bod gedaan? Wie dem auch sei, geweldig horloge. Ik zou 'm superlatief noemen.

Au. Ik probeer echt alles onder listprijs te kopen.

Hmmmm. Je lijkt een punt te hebben.

Yup. Man wat een ding. Die wijzerplaat.

Da’s geen goeie naam. Ik vind 'm trouwens ook niet mooi.

En die zou ik gewoon niet willen dragen. En dus ook niet in de kist willen hebben.

Dat vind ik wel een belangrijke.

Komende van ome Paul vind ik dat niet controversieel. :slight_smile:

3 likes

Vind het ook niet echt controversieel, doch wel grappig.

Overigens in openingspost “Al corresponderend met @Pelican bleken we beiden te vinden dat speciale Grand Seiko’s moeilijk onder de aandacht van het publiek te brengen te zijn”.
Ik vind het nog steeds grappig :slightly_smiling_face:

Misschien weet je dat ik ook ooit een ‘grand seiko gespot’ topic heb geopend waarin bijzondere GS die te koop staan kunnen worden getoond? Voorwaarde is wel dat je geen belang hebt bij de verkoop van het horloge.

Ik probeer dus al een tijdje krenten en pap van elkaar te scheiden. Het heeft niets specifieks te maken met het horloge van @Pelican.

1 like

Ik twijfel geen seconde aan je integriteit of die van @Pelican. Ik vond het enkel opmerkelijk dat het horloge van Pelican de meest de maximale score behaalt. Zoiets appelleert aan mijn absurde gevoel voor humor. Dat is alles, niets meer. Ik hoop dat je uiteindelijk succes krijgt en er wijds geaccepteerde ranking van GS’en komt. Niet voor mij per dus, dat heb ik al gezegd, maar als anderen daardoor een beter inzicht krijgen in de onderlinge ranking van deze fraaie horloges, des te beter :+1:

Langs jouw meetlat. Mijn krenten konden wel eens totaal anders zijn.

Als mensen nou eens kochten wat ze mooi vonden en wat lekker zat. Dat zou wat zijn. Ik vind dit soort rankings nog steeds aanstootgevend. Er zijn al genoeg piswedstrijden in de wereld.

1 like

Dit :point_up_2:

Overigens niets ten nadele van Amusicar. Laat ik dat nog even expliciet vermelden.

1 like

Ik ben allergisch voor lijstjes. Ook voor vloggers, ambassadeurs en al die anderen die ons proberen het zelfstandig denken te ontnemen en voor hun commerciële karretje te spannen.

Draag zelf vandaag dit:

en IK vind hem geweldig. Dat is mijn criterium :+1:

4 likes

Sterker nog, ik vind 'm wat streng van kast en zou 'm liever op leer zien, maar ik kan je mededelen dat ik 'm desondanks ook geweldig vind. Nu heeft dat ding, als ik me niet vergis en er een 0100 in zit, ook de facto het beste uurwerk ter wereld aan boord. Althans, volgens de meetbare criteria van betrouwbaarheid en accuratesse.

Overigens kan ik over een week of 2 a 3 ook weer in het Chronomaster topic posten. Met een adelaar op de plaat. :+1:

1 like

0100, klopt. Met een 18K adelaar aan de achterdeksel, die je dus niet ziet :wink:

Ben benieuwd naar de NA t.z.t. :+1:

4 likes

Wat een techniek heh…1s per jaar. Ongelofelijk. :muscle:

1 like

Uiteraard, ten overvloede, maar alsnog.

1 like

Ik denk dat ik het hierbij ga houden, aan de reacties hier te zien :wink:

1 like