Voorstellen & aangenaam kennis te maken

Goedemiddag allemaal,

Ik beweeg mij al enige tijd onder jullie in dit mooie forum. Links en rechts al wat horloges op de kop getikt en een aantal horlogebanden maar mijzelf eigenlijk nooit voorgesteld wat eigenlijk wel net zo netjes is :wink:

Goed, hier komt ie dan. Mijn naam is Vincent en ik ben 41 jaren jong. Woonachtig net onder de rook van Amsterdam en al enige tijd een groot horloge liefhebber. Voornamelijk bezig geweest in het lagere segment waarbij je moet denken aan Tissot, Junkers, Seiko, Oris etc. maar ik merk dat mijn smaak wat duurder uit begint te vallen dus ik kijk voorzichtig naar boven. Ik ben geen flipperaar en maak in principe een weloverwogen keuze maar soms ontkom ook ik ook niet aan een impulsieve aankoop :grin:

Als hier vragen zijn, stel ze gerust!

Hierboven gaf ik al aan een wat duurdere smaak te ontwikkelen. Omdat ik daar nog niet goed in thuis ben, wil ik meteen jullie advies vragen. De vrouw is zo aardig geweest om mij 1500 euro spaargeld te “schenken” om mijn eerste duurdere horloge aan te schaffen. De voorwaarde is wel dat de aankoop waardevast is en mogelijk nog in waarde stijgt. Zoals ik al zei, ik ben ik geen flipperaar dus mocht een horloge 5-10 jaar in het bezit moeten blijven dan is dat geen probleem.

Mijn vraag: wie heeft er suggesties wat ik eventueel aan zou kunnen schaffen met bovenstaande criteria. Ik heb al zitten kijken naar de Omega Speedmaster maar daar zijn zo veel verschillende types dat ik het niet meer weet. Full set zijn sommige horloges goedkoper als enkel de kast dus alle tips zijn welkom.

Tot zo ver en ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Gr.
Vincent

8 likes

Welkom,budget voor "waardevast"zou flink omhoog moeten richting Rolex

1 like

Welkom, maar om aan bovenstaande quote te voldoen zul je er heel wat meer spaargeld bij moeten vragen.

2 likes

Welkom!
En ik heb geen enkele tip voor je…

2 likes

Bedankt voor het welkom tot zover.

Duidelijke taal! Alleen Rolex zou mogelijk dus waardevast kunnen zijn? Ik had die indruk ook bij Omega ook maar kennelijk moet ik dan beter mijn huiswerk doen.

De vrouw zal in ieder geval gevraagd worden voor een upgrade en anders gaat het helaas weer terug :wink:

Welkom! Al eens aan vintage gedacht? Dan is er keuze genoeg voor dat geld :+1:.

2 likes

Welkom Vincent! Voor €1500 zou je kunnen zoeken naar een Omega Speednaster reduced. Dat is de 39mm versie van de Speedmaster professional maar dan met een automatisch uurwerk ipv handopwinder.

2 likes

Van harte welkom :clap:

Pieter.

1 like

Vintage is over het algemeen te klein voor mij. Vanaf 40 mm zou het voor mij draagbaar zijn maar dan valt vintage dus af. Thnx voor de tip in ieder geval!

1 like

Dank voor de tip Adil (denk ik) :grin:

1 like

Nouja, feitelijk zou je ook naar de liefhebbersmerken kunnen kijken in de Duitse hoek. Geen grootschalige bekendheid zoals Rolex, Omega of Breitling, maar wel met een geringe afschrijving. Binnen jouw budget zou je Damasko, Stowa, Junghans, Muhle Glashuette, Archimede etc kunnen overwegen.

1 like

Hoi Vinner en welkom.
Als je waardevast zoekt is imho tweedehands sowieso de beste optie. Dit weet ik uit eigen ervaring in het ‘lagere’ segment, geldt naar wat ik om me heen zie voor alle prijsklassen.

1 like

Hoi, ik ben hier ook pas sinds kort, en ben van de Seiko. Daar heb je ook best prijzige klokjes, zoals bijv. de Astron reeks.

1 like

Yes! Hoe weet je dat? :grin:

1 like

Profielfoto: zelfde set-up als de Samurai :grin:

Welkom en succes met je zoektocht! Benieuwd wat het gaat opleveren.

1 like

Mijn beste,

Leuk hoor!!
Weer een enthousiast Horloge-Passionist binnen onze gelederen!!
Vincent, van harte welkom dan ook!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Vincent, welkom op HF!

Waardevast zal voor 1k5 idd een probleem worden. Nog ff sparen dus.
Succes!

1 like

Welkom Vincent,

Je zou voor 1.500 euro, 5.000 gulden (cryptomunten) kunnen kopen. Half jaartje genieten van alles hier op het forum. Dan weet je alles en precies wat je wil. Je leegt dan je digitale Wallet et voilà.

Veel plezier hier op het forum

1 like

Ik waag mij niet an dat soort speculatie, dan heb ik liever wat om de pols wat later iets minder in waarde is dan de mogelijkheid om mogelijk meer winst te maken :wink:

1 like