Voorstellen + Aankoop advies TW Steel 821

Hallo,

Ik ben Paul ben 26 Jaar en hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het aanschaffen van een goed horloge.

Ik heb veel gezocht op internet! en je kent het vast wel dat je iets hebt gezien dat je mooi vind en eigenlijk niets vergelijkbaars kan vinden! Mijn probleem hiermee is dat ik wat gemengde recensies lees over TW steel, sommige mensen geven hele positieve reacties en anderen juist hele negatieve. Dit is wat ik ook hier op het forum las eigenlijk.

Waar ik nu mijn oog op heb is het 821 model van TW steel, (ik mag nog niet linken naar website helaas, maar even googelen heb je hem zo gevonden)

De prijs die hier vermeld wordt is in Nederland lager en is rond de 360 euro.

Ik hoop dat jullie je mening willen geven over dit horloge, en waar mogelijk misschien wat vergelijkbare alternatieven kunnen geven!

Alvast bedankt voor de hulp

1 like

Snap wel waarom je hem mooi vind, maar van Fossil heb je precies dezelfdeā€¦

Als je 360euro wil besteden aan een horloge zou ik eerder voor iets gaan als dit:
Seiko:

Met die TW Steel horloges word je dood gegooid. Ik hou wel van de mode klokjes, maar voor dat budget is er heel veel meer.

Hoi Paul,

Ik heb het idee dat de meeste hier ( No offense) niet zo gek zijn met TW Steel.
Ik heb zelf een paar jaar lang een tw steel spijker editie gehad, en vond hem er geweldig mooi uit zien.
Heb hem altijd met veel plezier mogen dragen.
Als jij hem mooi vind en je hebt er het geld voor over zeg ik doen !
Twijfel je nog ? dan kun je hier altijd om hulp of advies vragen.
Daar is het forum ook voor.

Veel succes met je keuze.

1 like

Welkom trouwens!

Welkom, wel een huge kroon wat hier op zit, kan nog wel eens gaan irriteren met het dragen, het horloge zelf is ook groot 50mm, enig idee wat je polsomtrek is? Verder zit er een miyota uurwerk in, goed uurwerk gewoon.

1 like

Dat gaat wel vlot hier :slight_smile: haha daarbij bedankt voor de welkomst berichten!

@ CompleetGetikt, ik ben met je eens dat deze er op lijkt, het zou inderdaad een alternatief zijn! Maar is toch net niet helemaal, lastig uit te leggen maar dat dus van je hebt iets gezien enā€¦ Die Seiko is spreekt me dan helemaal niet aan. En het is voor mij niet echt wel of geen mode, is scroll gewoon over het web en dan toen viel mijn oog hierop.

@ Nijmege01, Dat idee had ik ook maar las hier en daar dat de wijzers er af vallen etc, ga ik me toch wat zorgen maken aangezien ik persoonlijk dit wel veel geld vind voor een horloge!

@ Raider, Ja die kroon was mij ook opgevallen en daarom heeft een juwelier heb nu voor me besteld! kan ik hem even in het echt bekijken een aanvoelen! Polsomtrek is 18 cm.

Heeft er toevallig iemand ervaring met Chrono24? ik zag daar namelijk het TW steel 822 model welke vergelijkbaar is maar wat minder uitgebreid! Op deze manier kan ik toch dit horloge aanschaffen voor een prijs wat wel gelijk staat aan de kwaliteit!

chrono24.nl/twsteel/tw822-black-edition--id3848872.htm

Even om mijn ā€˜ā€˜droom horlogeā€™ā€™ aan te geven! (pfff wat een mooi ding wou dat ik rijk genoeg was:)
Ik was in Parijs en is de man ging hem met zijn handschoentjes halen uit een kast met 3 sloten toen wist ik al dat dit niet het horloge was voor mij hahaha!
IWC top gun chronograph

Waren de eerste 2 ā€œalternatievenā€ die in mij opkwamen. Natuurlijk moet je vooral kopen wat je wil. Ik vind vooral TW Steel veel te duur. Met het uurwerk is niks mis, maar ik ben van mening van je met dat budget veel toffere dingen kan kopen.

In den beginne ook een TW gehad. De zgn. ā€œDavid Coulthardā€ edition. Miyota quartz uurwerk en zag er gewoon blitz uit. Is het horloge geweest waar ik de meeste reacties op heb gekregen ooit.
Destijds 2de hands gekocht voor 450,-
Als ik nu zie welk moois je daar voor kunt krijgenā€¦
Kijk maar gewoon eens op het ā€œTe Koopā€ gedeelte :wink:

Kijk eens op ā€˜horloge vandaagā€™.
Is outlet deze week.

Ik zou zeker eens naar tweedehands gaan kijken. TW Steels (flink nadeel) hebben een grote afschrijving.

Vaak kan je ze voor een fractie van de originele nieuwprijs halen :wink:

Hoi @Paul2 welkom op het forum!
Als je die IWC Fliegerchronbo Top gun mooi vind en een Quartz chrono is ok dan kun je ook eens kijken naar een Parnis!
Je weet het google is your friend! :wink:


Vergeleken met die TW Steel is deze Parnis wel een beetje saaiā€¦

Dat merk is een beetje hoog geprijsd voor wat je ervoor hebt.
Mijn persoonlijke mening: Niet doen, koop iets moois op dit forum voor dat geld.

Ik heb al wat advertenties bekeken inderdaad, dat is dat het horlogemarkt topic toch? Is daar misschien een manier om fotoā€™s te bekijken van de aangeboden horloges? ik open nu gewoon alle advertenties in tabbladen:)

Hey Vinrouge, bedankt voor de tip heb er even door heen gekeken maar toch niet echt iets waar mijn oog op valt!

Ik ben deze inderdaad wel eens tegengekomen maar dan probeer ik een alternatief te vinden voor het horloge dat ik echt wil, en daar heb ik heel veel moeite mee, ik zou wel een zeikerd zijn nu maar zo voelt het gewoon haha :slight_smile:

Ik denk meer dat hij doelde op de overeenkomsten met mijn ā€˜ā€˜droom horlogeā€™ā€™ die ik inderdaad wel zie maar het is m gewoon niet haha :slight_smile:

Ik zou echt heel graag Ć©Ć©n van de horloges van dit forum kopen jullie hebben er veel verstand van en als je op een forum er zelfs actief mee bent kan je wel zeggen dat je het serieus neemt, nu alleen nog een vinden die ik graag wil :smile:

Ik vond nog wel een mooi horloge van het merk ā€˜ā€˜davisā€™ā€™ model 1278, kennen jullie dit merk? kan er op het forum niets over vinden!

En niemand ervaring met Chrono24? Zoals ik het lees is het wel een grote speler op de markt!

1 like

Vaak veel te dure aanbieders.

Welkom Paul!
TW Steel is niet mijn cup of tea maar ik denk dat het goed is dat je het gewoon gaan proberen bij een winkel.
Succes met de keuze!

Groet, Matthijs

Die IWC is je droomhorloge?

Alpina starttimer chrono, rond de 800euro, lijkt nagenoeg precies op je IWC

1 like

http://www.chrono24.nl/alpina/startimer--id3339845.htm?goal_suggest=1&sortorder=1&urlSubpath=/alpina/prijzen-van-horloges--new.htm&manufacturerIds=287

Is er ook in quartz :slight_smile: reken er alleen 25% bij voor belasting en invoerrechten.

Kom je uit op 587 euro.

Grtz

Ik niet hoor :smile:

Laat ik het dan ervaring noemen :smile: