Ben sinds paar dagen lid en mij maar even kort voorstellen.
Ik ben Anne en vader van 3 kinderen en woon in Drachten, heb mijn vrouw vorig jaar een cortina horloge gegeven op haar verjaardag.
En heb mij zelf ook maar getrakteerd op een horloge vorige week. Nu loopt die horloge 20 seconden achter per dag,horloge is een Breitling Superocean uit 2015 en niet veel gedragen/gebruikt. Ziet er super netjes uit, waarschijnlijk nooit een onderhoudsbeurt gehad
Zou ik die horloge naar schaap & citroen moeten brengen. Of eerst zo gebruiken!?
Nu heb ik wel eerder horloges gehad, maar heb nog nooit een onderhoud of iets laten doen (ook nooit aan gedacht) maar als ik mij er wat in verdiep, dan lees je dat er toch om de zoveel jaar een onderhoud nodig is. Zijn er meer die dat doen!?
Om nog even antwoord te geven op de vraag, het horloge kan je laten onderhouden als je jezelf er aan stoort. Er zijn hier een hele hoop HF’ers die precies weten waar je hem het beste naar toe kan brengen voor de meest financieel vriendelijke prijs/kwaliteit verhouding. Je kan hem ook nog even dragen en hopen dat het beter wordt. Dan kan je achteraf altijd nog zien wat je doet.
Na 9 jaar zou de olie die de diverse onderdelen smeert wel eens ingedroogd kunnen zijn en daarmee schade kunnen berokkenen aan het uurwerkje.
Onderhoudsschema is zo van het net te plukken hoor
Hoe vaak heeft een Breitling onderhoud nodig?
Breitling heeft uurwerken in het assortiment met een waarde van enkele duizenden tot tienduizenden euro’s. Geen wonder dat veel mensen een Breitling horloge zien als een statussymbool. Deze kostbare chronometers hebben natuurlijk onderhoud nodig.
Het merk maakt op haar website onderscheid tussen een twee typen onderhoud. De ‘Maintenance Service’ wordt iedere twee jaar aangeraden. Dit omvat het vervangen van pakkingen, reinigen van de band en kast en het controleren van het horloge. De ‘Complete Service’ wordt iedere 4 á 6 jaar aangeraden. Dit omvat de revisie inclusief demonteren, reinigen, smeren en het aanpassen of instellen van bewegende onderdelen in het uurwerk.
Hallo Anne,
Ik heb mijn SOH het weekend opgehaald,
En ik heb gelijk gevraagd wanneer,
Is onderhoud nodig,kreeg als antwoord
Dat merk je vanzelf en anders na 5jr ,
Je merkt het als het niet meer op tijd loopt
Of als de datum er te lang over doet om te
Verspringen naar de volgende.
Weet niet of het allemaal klopt,
Ben ook nieuw in horloge land.