welkom en ga naar een horlogemaker en niet naar een juwelier… er is een aparte categorie over horlogemakers
welkom hier
Na 9 jaar zou de olie die de diverse onderdelen smeert wel eens ingedroogd kunnen zijn en daarmee schade kunnen berokkenen aan het uurwerkje.
Onderhoudsschema is zo van het net te plukken hoor
Hoe vaak heeft een Breitling onderhoud nodig?
Breitling heeft uurwerken in het assortiment met een waarde van enkele duizenden tot tienduizenden euro’s. Geen wonder dat veel mensen een Breitling horloge zien als een statussymbool. Deze kostbare chronometers hebben natuurlijk onderhoud nodig.
Het merk maakt op haar website onderscheid tussen een twee typen onderhoud. De ‘Maintenance Service’ wordt iedere twee jaar aangeraden. Dit omvat het vervangen van pakkingen, reinigen van de band en kast en het controleren van het horloge. De ‘Complete Service’ wordt iedere 4 á 6 jaar aangeraden. Dit omvat de revisie inclusief demonteren, reinigen, smeren en het aanpassen of instellen van bewegende onderdelen in het uurwerk.
edit:
Overigens welkom op dit mooie forum!
Zal even kijken. Bedankt.
Welkom op dit gezellige forum, Anne!
De antwoorden vallen vanzelf in de bus, dus ik kan je verder niks anders dan veel plezier hier op het forum wensen.
Van harte welkom Anne
Zie onderstaande kaart voor het vinden van een horlogemaker bij jou in de buurt:
Met dank aan @Chlorophyl
Welkom!
Gave Superocean.
Hallo Anne,
Ik heb mijn SOH het weekend opgehaald,
En ik heb gelijk gevraagd wanneer,
Is onderhoud nodig,kreeg als antwoord
Dat merk je vanzelf en anders na 5jr ,
Je merkt het als het niet meer op tijd loopt
Of als de datum er te lang over doet om te
Verspringen naar de volgende.
Weet niet of het allemaal klopt,
Ben ook nieuw in horloge land.
Welkom hier Anne, veel plezier op het forum!
Van harte welkom, Anne!
Ok. Gelukkig meer noobs hier .
Wel mooi om zo’n mooi sieraad te hebben
Bedankt
Ja joh ,ik zit op de bank naar mn horloge ,
Te staren trots al een aap met 7 l*llen.
Veel plezier hier op het forum.
Welkom. Veel plezier hier.
Welkom!
Welkom op het forum Anne!
Welkom !
Welkom bij de club Anne.
Welkom op het forum! Vast en zeker de Breitling een servicebeurt geven bij één van de aanbevolen horlogemakers hierboven genoemd.
Ik neem even de vrijheid om Breitling expert @PeterLC te taggen voor advies waar je het beste heen kunt gaan met dit horloge.
Welkom