Beste allemaal,
Na enkele maanden rondsnuffelen op jullie forum heb ik ook besloten een account aan te maken.
Allereerst zal ik mezelf even voorstellen.
Mijn naam is Mark, 26 jaar en woonachtig in Amsterdam.
Sinds kort uitermate geïnteresseerd in mooie horloges, en nu ik eindelijk afgestudeerd ben en fulltime werk vind ik het ook eens tijd worden voor mijn eerste “grote” aanschaf.
Mijn oog is gevallen op het merk Baume & Mercier,
en dan met name dit model:
B&M Classima 8688

Of misschien, gezien de het prijsverschil, de datumaanduiding, en het feit dat het opengewerkte deel bij bovenstaand model wat druk oogt (wellicht is het wennen):
B&M Classima 8731

Aangezien ik verder een behoorlijke leek ben was ik benieuwd of jullie kenners me nog wat tips kunnen geven.
- Ervaringen met Bame & Mercier?
- Belangrijke dingen waar ik op moet letten (garantie etc.)?
- Andere suggesties voor merken met eenzelfde soort type/uitstraling met een budget van 1000,- tot 2000,-? (Meistersinger vind ik bijv. ook erg mooi)
Verder ben ik na wat oriënteren op de prijs behoorlijk verbaasd door bijvoorbeeld de website Bensontrade.nl, waar het prijsverschil met de juwelier in de stad al ruim 200 euro bedraagt.
Wat zijn de ervaringen met dit bedrijf voor zover jullie weten?
Ik ben nogal huiverig €2000,- over te maken/aan de postbode te geven, en er dan later achter komen dat het een replica is.
(als ik ik nu hard tegen een gevestigd/betrouwbaar bedrijf aanschop, mijn excuus, zoals ik al zei, ik ben een leek!)
Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!
Gr. Mark
ps. huidige horloges:
-simpele pulsar
-Triwa Grand Dandy ter overbrugging naar een echt horloge 

(en de prijs is misschien ook wel onderhandelbaar).