Voorstellen, Baume et Mercier en Bensontrade.nl

Beste allemaal,

Na enkele maanden rondsnuffelen op jullie forum heb ik ook besloten een account aan te maken.

Allereerst zal ik mezelf even voorstellen.
Mijn naam is Mark, 26 jaar en woonachtig in Amsterdam.

Sinds kort uitermate geïnteresseerd in mooie horloges, en nu ik eindelijk afgestudeerd ben en fulltime werk vind ik het ook eens tijd worden voor mijn eerste “grote” aanschaf.

Mijn oog is gevallen op het merk Baume & Mercier,
en dan met name dit model:

B&M Classima 8688

Of misschien, gezien de het prijsverschil, de datumaanduiding, en het feit dat het opengewerkte deel bij bovenstaand model wat druk oogt (wellicht is het wennen):

B&M Classima 8731

Aangezien ik verder een behoorlijke leek ben was ik benieuwd of jullie kenners me nog wat tips kunnen geven.

• Ervaringen met Bame & Mercier?
  • Belangrijke dingen waar ik op moet letten (garantie etc.)?
  • Andere suggesties voor merken met eenzelfde soort type/uitstraling met een budget van 1000,- tot 2000,-? (Meistersinger vind ik bijv. ook erg mooi)

Verder ben ik na wat oriënteren op de prijs behoorlijk verbaasd door bijvoorbeeld de website Bensontrade.nl, waar het prijsverschil met de juwelier in de stad al ruim 200 euro bedraagt.
Wat zijn de ervaringen met dit bedrijf voor zover jullie weten?
Ik ben nogal huiverig €2000,- over te maken/aan de postbode te geven, en er dan later achter komen dat het een replica is.
(als ik ik nu hard tegen een gevestigd/betrouwbaar bedrijf aanschop, mijn excuus, zoals ik al zei, ik ben een leek!)

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!

Gr. Mark

ps. huidige horloges:
-simpele pulsar
-Triwa Grand Dandy ter overbrugging naar een echt horloge :wink:

Welkom,

Baume en Mercier is een prima merk. Wat me tegenstond van het merk was altijd het logo dat op de band zat. Ik zie overigens dat dit bij deze modellen niet meer voorkomt. Bensontrade adverteert hier en is een betrouwbare winkel. De prijzen bij de juweliers zijn overigens altijd onderhandelbaar. Je moet wel met een goede babbel komen. Ik heb nog nooit een horloge bij de AD gekocht voor de aangegeven prijs. Heb je overigens wel eens naar het merk Edox gekeken? Die hebben ook een mooi opengewerkt model. Verder is de Artelier serie van Oris ook een lijn die in je smaak valt.

Happy hunting.

Hoi Drmark,

Welkom op het forum.

Baum et Mercier is de laatste tijd een stuk meer in mijn smaakgebied gevallen dus persoonlijk zou ik het een prachtige koop vinden. Je vroeg je af of de datum aanduiding niet te druk zou worden dus je wilt misschien wat simpeler. Dan blijven er toch maar 2 woorden over om te gebruiken; ‘Meister Singer’.

Welkom Mark,

van de 2 horloge’s die je eerder voorstelde zou ik de 2e kiezen. Praktischer vanwege de datum en ik ben zelf niet zo dol op een openbewerkte wijzerplaat.

Hier nog enkele alternatieven om je een idee te geven wat er zoal te koop is binnen je budget:

Omega Aqua Terra - http://www.wwwatches.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1077&Itemid=6

Breitling Superocean Héritage 38 - http://www.wwwatches.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1024&Itemid=3

Longines, Spirit - http://www.clockwise.nl/nl/product.php?product=2198#

Longines Evidenza - http://www.clockwise.nl/nl/product.php?product=2184

En je kan hier ook eens kijken voor concurrerende prijzen; http://www.time4sale.ch/home.php?sprache=2&seite=1

Welkom Mark, Die tweede B&M (GMT) heb ik ook gehad. Opzich een prima horloge hoewel hij niet de beleving gaf die ik hoopte te krijgen voor dat geld. Daarnaast viel het mij op de kast erg putjes en krasjes vertoonde. Of hier een aanwijsbare reden voor bestaat weet ik niet, was wel erg irritant. Persoonlijk zou ik voor dat geld eens kijken naar een (tweedehands) Omega. Longines heeft overigens ook horloges die wat meer de stijl van de voorbeelden passen. Succes!

@ dreski;
edox en oris zeker erg mooi, wel wat aan de prijzige kant…

@ JaNnN
bij de B&M vind ik die 2e mét datum juist rustiger, die eerste opengewerkte is echt heel druk met dat bewegende element (terwijl ik die stilstaand op de foto weer mooier vind), heb nog eens zitten bladeren bij Meister Singer, misschien ga ik inderdaad die kant op uitwijken…

@ Jaap-Wim
bedankt voor de tips, zeker die Longines (serie) heeft een aantal zeer mooie exemplameren!

@ Leeuwentemmer
Ik vind het ook moeilijk om te bedenken of een horloge ook echt die beleving geeft die je in de winkel hebt als je hem voor het eerst ziet, en zou het zeker zonde vinden als dat niet zo bleek te zijn voor dat geld.
Omega vind ik veelal te druk, hoewel de Seamaster Railmaster Chronometer wel erg mooi is.

Wat betreft 2ehands horloges, ben ik somehow beetje huiverig voor.
Ten eerste vind ik het een fijner idee om een nieuwe te kopen, maar voornamelijk vanwege mijn gebrekkige kennis bang de fout in te gaan.

Bedankt voor jullie tips tot zover.
Ben er nu helemaal nog niet uit en ga me zeker nog verder oriënteren op de bovengenoemde merksuggesties!
Zal snel eens even updaten met een nieuwe wishlist en de nodige vragen die dan bovengekomen zijn :wink:

Hallo Mark,

zelf heb ik ook naar Baume & Mercier gekeken, erg mooie horloges. Uiteindelijk heb ik toch een “gok” genomen door een Dit
http://www.blancier.com] Blancier
te bestellen, zonder er een in mijn handen te hebben gehad.[url=http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,126147,126147#msg-126147/[/url] is hem toen geworden en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik krijg bijzonder veel positieve reacties, zelfs van juweliers. Het is ook een stuk unieker doordat je hem zelf kan “ontwerpen” (stuur is een mailtje naar Willem Kamerman van Blancier, dan kom je er achter dat er nog veel meer mogelijk is dat er in de “werkplaats” staat).

Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden: Maurice Lacroix
http://www.schauer-germany.com/en/index.php] Schauer
ook bekend van Stowa . Natuurlijk Meistersinger en misschien dat je bij Steinhart nog iets moois kunt vinden. Bij [url=http://www.mauricelacroix.com/en/Home.html[/url] zou je ook eens kunnen kijken.

Mvg, Stefan

Hallo mark,

Allereerst:
:~Welkom:~

Van de twee die je hebt laten zien vind ik de tweede B&M (met datum) het mooist.
Meistersinger staat bij mij al een tijd op de wishlist, en is zeker het overwegen waard.
Veel succes met de keuze!

Ik wens je veel (lees)plezier op dit forum toe.

Met vriendelijke groet,

Herman

@ Forza
Ik had je post gezien en was idd al even aan het snuffelen geweest bij Bancier.
En groot nadeel vind ik dat je je horloge vanuit de werkplaats niet op een live foto kan zien, waardoor het een beetje gissen blijft hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Wel zeer mooie voorbeelden op de site, en die van jou.
Stowa kende ik nog niet, en de Stowa Marine is toch wel heel erg mooi zeg.

Nu staat er alleen bij dat ze als optie, voor 200ee extra, een Chronometer aanraden. Wat houdt dat in?

@ Herman
Ben inderdaad ook gecharmeerd door de eenvoud van de Meister Singer.

Mocht ik ooit het horloge weer willen verkopen (denk het niet, want ga liever gewoon een collectie opbouwen) zijn er dan nog bepaalde dingen waar ik op moet letten?
Bepaalde merken die snel in waarde dalen, welke zijn waardevast?

Gr Mark

Drmark Schreef:

Nu staat er alleen bij dat ze als optie, voor
200ee extra, een Chronometer aanraden. Wat houdt
dat in?

Een Chronometer uurwerk is getest bij het COSC, zo voldoet hij aan strenge eisen m.b.t. de nauwkeurigheid. Je krijgt er ook een certificaat bij.

Zie hier de uitleg van Stowa zelf:

[b]COSC ETA 2824-2 Chronometer Movement

On their website (www.cosc.ch), the COSC describes a chronometer and their certification process:

"A chronometer is a high-precision watch capable of displaying the seconds and housing a movement that has been tested over several days, in different positions and at different temperatures, by an official
neutral body (COSC).

Each chronometer is unique, identified by a number engraved on its movement and a certification number given by the COSC.

Each movement is individually tested for several consecutive days, in 5 positions and at 3 temperatures.

Each movement is individually measured. Any watch with the denomination ‘chronometer’ is provided with a certified movement."

Upon request, all STOWA watches can be enhanced with a COSC certified movement.
When you’re selecting a watch, you will be given the option to choose a COSC movement. If you do choose to order your watch with a COSC movement, there will be an additional charge of 210 EUR. When it’s ready, your STOWA watch will arrive with its COSC papers. [/b]

Je hebt met zo’n uurwerk dus een garantie dat hij uiterst nauwkeurig loopt.

Blancier is trouwens ook regelmatig op de Rikketik beurs, daar zijn de producten te bekijken.

Ah duidelijk.
Had ik zelf ook kunnen vinden, excuus.

Prijzige aanpassing :wink:

Drmark Schreef:

Mocht ik ooit het horloge weer willen verkopen
(denk het niet, want ga liever gewoon een
collectie opbouwen) zijn er dan nog bepaalde
dingen waar ik op moet letten?
Bepaalde merken die snel in waarde dalen, welke
zijn waardevast?

Gr Mark

Uiteraard ga je op alle nieuwe horloges afschrijven. Bepaalde merken zijn zeker onder liefhebbers populairder dan anderen waardoor deze afschrijving wat beperkter blijft. Merken als Omega en Rolex vallen bij uitstek in die categorie maar ook de segmenten daaronder als ondermeer Tissot, Stowa, Meistersinger, Nomos, Steinhart en uiteraard Seiko blijven hun waarde aardig houden. Voordeel van tweedehands kopen is dat die afschrijving al (grotendeels) is betaald en je dus meestal en bedrag terugkrijgt in de buurt van waarvoor je hem zelf hebt aangeschaft, vermits de staat niet erg is achteruit gegaan in de tussentijd. Voor mijn B&M was op fora destijds weinig animo maar evengoed vrij snel verkocht via de reguliere weg.

Zie overigens nu pas dat het geen GMT is op je plaatje, was die van mij toch iets anders.

Drmark Schreef:

Beste allemaal,

Na enkele maanden rondsnuffelen op jullie forum
heb ik ook besloten een account aan te maken.

Allereerst zal ik mezelf even voorstellen.
Mijn naam is Mark, 26 jaar en woonachtig in
Amsterdam.

Sinds kort uitermate geïnteresseerd in mooie
horloges, en nu ik eindelijk afgestudeerd ben en
fulltime werk vind ik het ook eens tijd worden
voor mijn eerste “grote” aanschaf.

Mijn oog is gevallen op het merk Baume & Mercier,
en dan met name dit model:

B&M Classima 8688
http://www.bensontrade.nl/images/products/Baume-&-
Mercier-B&M-Classima-8688_1.jpg

Of misschien, gezien de het prijsverschil, de
datumaanduiding, en het feit dat het opengewerkte
deel bij bovenstaand model wat druk oogt (wellicht
is het wennen):

B&M Classima 8731
http://www.bensontrade.nl/images/products/Baume-&-
Mercier-B&M-Classima-8731_1.jpg

Aangezien ik verder een behoorlijke leek ben was
ik benieuwd of jullie kenners me nog wat tips
kunnen geven.

• Ervaringen met Bame & Mercier?
  • Belangrijke dingen waar ik op moet letten
    (garantie etc.)?
  • Andere suggesties voor merken met eenzelfde
    soort type/uitstraling met een budget van 1000,-
    tot 2000,-? (Meistersinger vind ik bijv. ook erg
    mooi)

Verder ben ik na wat oriënteren op de prijs
behoorlijk verbaasd door bijvoorbeeld de website
Bensontrade.nl, waar het prijsverschil met de
juwelier in de stad al ruim 200 euro bedraagt.
Wat zijn de ervaringen met dit bedrijf voor zover
jullie weten?
Ik ben nogal huiverig €2000,- over te maken/aan de
postbode te geven, en er dan later achter komen
dat het een replica is.
(als ik ik nu hard tegen een gevestigd/betrouwbaar
bedrijf aanschop, mijn excuus, zoals ik al zei, ik
ben een leek!)

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp!

Gr. Mark

ps. huidige horloges:
-simpele pulsar
-Triwa Grand Dandy ter overbrugging naar een echt
horloge :wink:

Proficiat met afstuderen! Lekker heh :smiley:

Geen ervaring met Baume & Mercier, maar wel met horloges(;)) en ik merk dat ik voor dagelijks gebruik wel de datumaanduiding zou misschien op die eerste. Als ie een glazen achterkant heeft, geniet geniet ik liever op die manier van het uurwerk, dan dat ik de datumaanduiding moet missen.

Ja, daar twijfelde ik ook over. Heb namelijk de datum in mijn dagelijks werk nogal vaak nodig (50-80x per dag) en merk dat ik elke keer automatisch op mijn horloge check of ik het goed opschrijf.
Vandaar dus ook optie 2.

Na een dag intensief surfen denk ik dat ik de Baume misschien maar voor iets later bewaar en start met een fraaie klok van zo’n 750-1000 euro (MeisterSinger, Stowa oid).

Maar, het blijft kriebelen!

Wat vind je van zoiets? Moet ook binnen budget te vinden zijn, dit specifieke model is helaas wel uit productie maar je komt ze nog weleens tegen op de verkoopfora:

Ik zou deze serieus overwegen. Opgelegde indices. Stijlvol en tijdloos…Ben je voor 500 euro klaar.
Hele mooie glasbodem erin. Ik heb zelf de rose gouden maar de stalen met witte plaat is ook geweldig mooi.

Hallo DrMark,

Allereerst welkom op dit leuke forum. Ik vind de 2e BM die je laat zien een stuk mooier en rustiger dan de eerste.
Ik bied trouwens zelf een Oris aan die niet zoals jij zegt erg duur is. Ik wil niks opdringen oid, maar viel me op dat hij wel een beetje in dezelfde stijl zit als de rest van de horloges in dit topic. Hij is weliswaar niet nieuw maar wel echt :slight_smile: (en de prijs is misschien ook wel onderhandelbaar).
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,153099

Veel plezier op dit forum

Mvg

@ Jaap-Wim
Zeker een mooie klok, hoewel ik niet van al te veel drukte houd vind ik deze nou net weer een beetje kaal. Ga eens rondsurfen of ik er meer tegenkom.

@ Dreski
Wow!
Serieus briljante klok, en inderdaad bijna precies wat ik zoek. Ga deze zeker overwegen. Moet wel zeggen dat je somehow wel kan zien dat het Amerikaans is, heel ander soort uitstraling dan de Duitse en Zwitsere die ik gezien heb. Desalniettemin super.

@ n00dle
Bedankt voor je tip, zeker mooie klok. Paar details vind ik wat minder, met name de datum op 6 uur. Houd hem in mijn achterhoofd!

Ik heb vandaag weer flink zitten surfen, ipv studeren voor mijn cursus volgende week :(, dus duik nu nog even de boeken in.

Morgen ga ik alles even op een rijtje zetten, en zal ik mijn wishlist gaan posten, daarna komt het moeilijke kiezen… :smiley:

Horloges zijn wel verslavend zeg…

Mark,

wat ook leuk/handig is om eens een middagje grote stad te doen (Amsterdam, Utrecht of Den-Haag) en dan gewoon diverse juweliers/horlogezaken binnenstappen en veel kijken en vergelijken én uiteraard passen!!!

Kost je niets maar geeft je wel een beter beeld van wat je mooi vind, wat er binnen je budget is en hoe iets oogt in het echt en om de pols. Foto’s zijn vaak vertekenend met hoe iets om je eigen pols staat.

Hier nog eentje: