Voorstellen: beginnend horlogedrager

Beste lezers,

Ik ben Serge, 25 jaar jong en onlangs afgestudeerd van de opleiding Small Business en Retail Management. Sinds kort ben ik begonnen in een private banking traineeship. Mijn ambities liggen dan ook in de bancaire sector bij vermogensbeheer.

De reden dat ik mijzelf heb aangemeld en dit topic start is wegens mij enorme interesse in een eerste horloge. Ik heb mijzelf al jaren vergapen op internet aan mooie horloges maar vond mijzelf te jong daarvoor.

Nu ben ik ouder en begonnen met werken en dus op zoek naar een klassiek horloge met stalen band dat ik voornamelijk zakelijk kan dragen. Ik ben sterk verleid door de Tag Heuer Calibre 5, dat lijkt mij een veilig doch mooi horloge. Ik hoop circa 2.000 euro uit te geven, het liefst aan een nieuw horloge. Ik hoop op bevestiging van een verstandige keuze op afschrijving en onderhoud technisch gezien. Zo niet dan ben ik benieuwd naar suggesties, aangezien ik een grote leek ben in deze wereld.

Bij voorbaat dank voor antwoord.

Serge

5 likes

Welkom Serge! Voor €2000 kan je genoeg leuke horloges vinden zoals bv een Tudor Ranger, Omega speedmaster reduced of een Tudor Pelagos (ietsje duurder). Succes met de zoektocht!

Welkom,

Tag Heuer Calibre 5 is de naam van het uurwerk. Er zijn meerdere types met dit uurwerk.

Welkom! Ik zou zelf met jouw budget denk ik eerder neigen naar een mooie (gebruikte) Omega.

Wat leesvoer voor het juiste horloge in de banken sector :stuck_out_tongue:

4 likes

Welkom en succes met de zoektocht. :+1:
En kijk ook eens op chrono24.

Jezelf niet tegenspreken hé Serge :wink:

Welkom op HF! Veel forumplezier toegewenst.
Er zijn hier veel leden die horloges uit de prijsklasse die je aanhaalt voorstellen en beoordelen, altijd interessant als je nog niet 100% zeker bent van wat je wil.

1 like

van harte welkom!
Ik ben benieuwd wat het wordt.

Ik zou even de website bekijken van Jaap, www.ten2two.nl . Dan kan je een indruk krijgen van toffe horloges van een lage prijsklasse tot aan de wat duurdere horloges.

Wat een snelle reacties en hulp hier op dit forum zeg, top! De genoemde Omega speedmaster reduced is inderdaad een erg mooi horloge, iets zoals dat ben ik naar op zoek. Ik vind het wel spijtig dat er nagenoeg enkel gebruikte modellen te koop staan en het uurwerk aan de onderkant? van het horloge niet te zien is, ik denk dat ik daar wel van kan genieten.

Ik wil graag een nieuw horloge, omdat het mijn eerste horloge is en ik het erg zonde zou vinden wanneer ik mij ga storen aan kleine krasjes die niet van mij zijn. Krasjes komen tenslotte altijd wel in de horlogekast, toch?

Welkom🖒…veel plezier!

Er is vandaag een leuk topic geopend.
Grootste fouten

Aha, dus meneer wil slapende rijk worden?
Nee hoor, geintje :grin:

Welkom!
Kijk eens bij Oris, mooi, degelijk en Zwitsers.

Grt.

2 likes

Welkom Serge,
Jong en vol ambitie in de bancaire wereld en dan welk horloge voor 2K. No brainer if i ever saw one :sunglasses:

Omega Aqua Terra 150M Co-Axial natuurlijk. Niet nieuw, dat gaat niet lukken maar een goede gebruikte zou wel moeten lukken zoals bijvoorbeeld deze:

http://www.chrono24.nl/omega/seamaster-aqua-terra-150m-co-axial-39mm--id5462729.htm

6 likes

Welkom.
Veel plezier met je zoektocht.

Nogmaals dank voor de leuke en waardevolle reacties. Ik proef hier en in andere delen van het forum minder positieviteit voor de Tag Heuer Carrera. Is dit vergeleken met bijvoorbeeld het Omega Aqua Terra veel minder?

Kan iemand mij aangeven wat ik kan verwachten van een gebruikte staat 1 horloge?

Welkom, welkom :+1:

Een stijlvolle, klassieke Nomos?

Mooi horloges heeft Nomos, krijg er echter helaas geen gevoel bij. Een kleine opsomming van mijn eisen:

• Automatisch uurwerk
  • Doorzichtige onderkant
  • Voorkeur nieuw
  • Budget 2.000 euro met uitschieter 2.500 euro
  • Stalen band
  • Klassiek en zakelijk horloge

Haha, heerlijk die uitleg :joy:

Welkom!