Ik heb er zelf twee Carrera’s gehad, de Calibre 16 en Calibre 5. Ik was er erg tevreden over. TH heeft mijn hart (een beetje veroverd).
Ik begrijp overigens je wens om nieuw te kopen, maar tweedehands met de kop eraf is aantrekkerlijk, mijn inziens.
*edit; met foto’s is het aangenamer vertoeven hier.
Ik zou toch sterk aanraden een 2e hands horloge te kopen i.p.v. een nieuwe, voor iets over de 2k vind je b.v. een tudor pelagos.
De aquaracer vind je al rond de 1k (type afhankelijk)
Ik heb mijn Aquaracer nu een paar weken.
Aangezien je gelijk over een Aquaracer begon zou je voor jou budget ook eventueel 2 mooie klokjes kunnen kopen. Denk aan een 2e hands Aquaracer en dan een Longines of Hamilton?
Zoals al een paar keer aangegeven: Kijk naar een 2e hands Tag Heuer.
Ze zijn goed te vinden met minimale gebruikssporen en het scheelt je direct 700 à 800 euro op de nieuwprijs van een Aquaracer Calibre 5. Laat iemand anders die financiële klap maar pakken toch?
Succes met je zoektocht.
Ik laat natuurlijk geen mogelijkheid onbenut om mijn eigen Aquaracer nog even te spammen
Wat je best doet is passen!
Voor je budget kan je imo best uitkijken naar een recent tweedehands horloge.
Scheelt je een hoop en vaak zijn de horloges in nieuwstaat.
Over de negativiteit rond Tag Heuer moet je niet kijken hoor! Er zijn evenveel liefhebbers als er tegenstrijders zijn.
De Tag Heuer carrera lijn heeft een hoop mooie horloges.
De caliber 5 en 7 zijn veruit de meest dress gerichte horloges. En zou je mits wat zoekwerk moeten nieuw en binnen budget kunnen vinden…
Maar een Calibre 16 kan imo ook best doorgaan voor een zakelijk horloge…
Misschien kan je ook eens kijken naar merken zoals Frederic Constant, Longines, Tudor,…
Van harte welkom Serge, in de roerige wereld van het enige echte HF !
Met jouw budget kan je zeer mooie klokjes kopen. Ook ik zou met dit budget naar een mooi tweedehands horloge kijken. Je hebt het over TAG HEUER. Dat gaat met enig research en geduld zeker lukken.
Als je echt nieuw wilt kopen zal je iets beperkter zijn. In de klasse rond de 2000 euro zou ik dan b.v. net als @drex naar ORIS kijken. Zeer mooi kwalitatief goed merk en authentiek. Daarnaast ruime keuze in het soort klokje dat jij aangeeft. Ook Longines heeft in die klasse veel mogelijkheden en is ook gewoon een heel goed merk.
Wat het ook moet worden: koop vooral wat JIJ mooi vindt!
Was deze hier al eens geopperd?
De omega seamaster professional, wordt dan wel een 2dehandsje met je budget. Maar ach, dat gaat de pret zeker niet drukken.
Welkom Serge.
Ik werk ook bij een bank en wat je hier ziet zijn voornamelijk de bekende merken.
Ik zou afgezien van de emotie om een nieuwe te willen kopen ook gaan voor tweedehands, om twee redenen:
Je koopt tweedehands een heel mooi horloge waar de eerste eigenaar al de afschrijving vanaf heeft gehaald. Soms zie je hele mooie van nog geen jaar oud, dat is dus nagenoeg nieuw.
Je smaak (althans mijn smaak) ontwikkelt met de jaren. Over een paar jaar vind je je horloge misschien niet meer zo mooi en wil je iets anders. De pijn (van de afschrijving) van het doorverkopen van een tweedehands horloge is dan uiteraard lager dan bij een nieuwe.
Staat een mooie Speedy op marktplaats(misschien wel van een forumlid?).
En je houd nog centjes over om te stappen. http://link.marktplaats.nl/m1146242955