Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom je zoveel adviezen krijgt om ‘gebruikt’ te kopen. Is er opeens iets mis met de prijsklasse tot 2000 Euro?
Volgens mij niet hoor, je kunt voor dat bedrag (en heel wat minder ook) de prachtigste uurwerken kopen. Ga eens langs bij een goed geoutilleerde juwelier of desnoods een filiaal van de Bijenkorf. Daar kun je naar hartelust kijken, voelen en passen. En je krijgt er nog 1 of 2 jaar garantie bij!
Zelf wil ik ook geen tweedehands horloge, ondermeer om de reden die je noemt. Daarnaast is het altijd maar gissen waarom de verkoper afstand doet van het horloge.
Een advies is een advies en hoeft dus niet te worden opgevolgd. Het zegt niet dat een nieuw horloge van 2000 Euro niet goed zou zijn, maar het vergroot wel de keuzemogelijkheid. Tevens kan zo een horloge binnen bereik komen die nieuw net buiten bereik ligt.
welkom en bancaire loopbaan past een Rolex meer op zijn plaats.
Even doorsparen of voor een 2e hands. Maar als je eerste serieuze horloge begrijp ik dat je liever geen 2e hands wil.
alle suggesties hierboven zijn niet verkeerd, maar Rolex is toch meer passend.
tip: als je nog niet heeel zeker bent waar je lang blij van wordt, niet iets nieuw kopen omdat kans reëel is dat je uiteindelijk iets anders wil. verlies je meteen 30% vd nieuwprijs. als je een hele mooie tweedehands koopt en zat wordt, krijg je als t goed is ongeveer je geld weer terug.
Wat leuk dat mijn bericht zo veel tongen los maakt! Tot nog toe heb ik in deze prijsklasse het meeste gevoel bij de Tag Heuer Carrera horloges. Ik zag een aantal merken voorbij komen waaronder een aantal die aangedraaid dienen te worden en geen doorzichtige achterkant hebben. Toch bedankt maar wil ik echter niet.
Een tweedehands horloge ga ik serieus overwegen. Ik vraag aan diegene die ook bij de bank werken welke horlogemerken veel gezien en geaccepteerd worden? Ik lees voornamelijk Rolex dus? Ik hoor in mijn omgeving veel voorkeur naar een leren band. Is een stalen band geaccepteerd? Welke kleur wijzerplaat voornamelijk, wit of zwart? Of denk ik nu te ver door en hoef ik er allemaal niet zo rekening mee te houden?
Ik werk bij ABN AMRO. Hier wordt alles natuurlijk geaccepteerd. Veel gezien is speedmaster en Submariner. Andere merken ook wel hoor en je zult er echt niet op aangekeken worden als je een ander mooi horloge draagt.
Een mooie Tag Heuer is in die prijsklasse een prima keuze. Heeft een vrij standaard, maar daarmee heel betrouwbaar uurwerk dat goed te servicen is. Ook niet onbelangrijk. Bovendien kun je veel TH Carrera horloges bij veel gelegenheden dragen. De wat ingetogener modellen gaan goed bij zowel pak als spijkerbroek.
Mijn eerste serieuze horloge kocht ik toen ik studeerde. Een Tag Heuer. Ik heb er jaren als enige horloge mee rondgelopen en ben er al die tijd blij mee geweest. Voor een redelijk bedrag een prima keus. Als die modellen je aanspreken, doen!
Staat zeer goed!
Handig ook dat er een datum op zit. En als je toch een keer een lederen band erop wilt zetten, dan heb je ineens een heel ander horloge.