Wat een leuke introductie Pieter, welkom! Ik heb zelf geen ervaring met Nomos maar snap zeker wat je aantrekt, het is gewoon een prachtig merk met behoorlijk tijdloze designs. Qua maat is het goed dat je ze echt past, alleen dan kan je het goed beoordelen. En maak je geen zorgen, lekker hier rond blijven kijken en een Nomos of vergelijkbaar kopen. Het blijft dan makkelijk bij één horloge…
Welkom!
Welkom hier.
Welkom! En ik zeg: kleine fijn!
Hier ook een 17cm polsje en 34-38mm is wat mij betreft perfect!
Objectief gesproken is 39mm op de 16cm pols niet te groot, maar bij mijzelf (16.7cm) is de rek er bij 40mm vrijwel uit. Ik heb twee compactdragende 41mm, en die voelen net als flinkere 40mm toch een tikkeltje meer aanwezig. Gewicht speelt een rol, en vooral ook hoe goed de kastvorm en de band het toelaten dat er dicht contact is met de pols. Hoe beter er omheen, hoe minder last van een grotere maat. Dat gezegd, ik weet eigenlijk pas bij 38mm dat ik me relatief weinig zorgen hoef te maken over 'te groot ’ en bij 36mm hoef ik me zeker geen zorgen te maken over ‘te klein’, hoewel in directe vergelijking dat wel merkbaar compacter is. Menig vintageliefhebber gaat met gemak nog kleiner. Met Nomos heb ik geen directe ervaring. In de Bauhausachtige stijl bestaat keus. Als je het niet kunt proberen en gemakkelijk kunt retourneren, zou ik misschien zelf bij 39mm met lange lugs ook enige zorgen hebben. Het gaat vrij zeker niet overdreven lelijk staan, maar ik denk dat als jij er zelf gevoelig over bent je dat na aankoop ook nog zult zijn.
Ik heb een 18,5 cm pols en draag al jaren een AHOI Neomatik Atlantik in 36mm, en dat is plenty groot genoeg.
39mm Nomos op een meisjespolsje van 16cm is kolderiek groot.
Pak dan een 37mm club sport of een 36mm AHOI.
Welkom, Pieter en nog veel plezier op ons mooie forum.
Welkom Pieter. Veel plezier hier
Mooi goed onderbouwd betoog heeft deze man wel ja
Welkom en mij advies is, koop niet nieuw, laat een ander de afschrijving doen. Je gaat het nooit bij een stuk kunnen houden en je smaak gaat geheid anders worden. Als je afschrijft op ieder horloge is het snel niet leuk meer.
Leuk die eerste stapjes in de hobby! Waar mensen zich vaak blind op staren is de diameter. Dat zegt echt helemaal niks over de draagbaarheid en geeft meer een “range” aan wat kan. Maar langere lugs, een dunne grovere kast met minder details en misschien nog een leer bandjes die toch niet zo flexibel is kan zo veel verschil brengen.
Als je stiekem toch wel meer een collectie wilt opbouwen is elke keuze die je nu maakt totaal irrelevant voor de toekomst. Smaak veranderd en je ontdekt altijd weer wat nieuws.
Mijn tip: ga eens naar de Rikketik beurs in Houten. De volgende is al 19 januari. Daar kan je elk soort en maat horloge zien. Koop “stijlen” die je aanspreken uit de koopjesbakken en misschien wat verschillende bandjes en test wat voor jou werkt.
Wat vind je van de FC classic moneta moonfase? 42mm lug to lug, mooie moonfase voor €1k
Moet zeggen dat ik niet je hele openingspost heb gelezen dus weet niet precies of je hier naar op zoek bent
Welkom👍
Welkom!
1: Ga het horloge passen
2. Dubbel en dwars waard.
3.Jazeker
4.Dont worry
5.Reken maar!
Welkom Pieter
Nomos vind ik zelf ook heel mooi en ik blijf er regelmatig naar kijken, maar zelf heb ik totaal andere horloges gekocht
Volgens mij zijn de beste tips al voorbij gekomen. Passen en kopen wat je zelf mooi en leuk vindt
Een andere goede tip is een horloge overnemen van een andere liefhebber hier op het forum. Dan is de prijs wat draaglijker en heel dikwijls zijn er bijna niet van nieuw te onderscheiden.
Als je op het forum blijft hangen is de kans groot dat het niet bij 1 horloge zal blijven …