Na een jaartje lezen en ook wat posten (in de Citizen en whisky topics) toch maar een keer mijzelf voorstellen hier op het forum:
Ik ben dus Jeppe, geboren in 1973 .
Ik heb een brede belangstelling voor horloges, vooral de Japanse, maar met name heb ik veel liefde voor specifiek Citizen horloges.
Dit is ooit begonnen 15 jaar geleden met een Citizen promaster Nighthawk en nu bezit ik inmiddels 15! Citizen horloges (en een aantal mooie boeken over horloges)… hieronder een collage van wat ik nu heb: ik draag ze allemaal behalve de Ecozilla.
Natuurlijk zijn er heel veel andere mooie (high end) merken, maar ik persoonlijk vind Citizen leuk en kies er bewust voor om alleen Citizen te dragen en te verzamelen (al vind ik stiekem een Rolex sub super mooi). Zoals te zien is hou ik vooral van sportieve en stoere (wat grotere) horloges. Dit past ook bij me want ik sport veel (kracht-training, hardlopen, en duiken).
Ik heb een grens gezet voor mijzelf bij 15 stuks maar ik merk al dat ik de neiging heb om verder te gaan . Super leuk om verder te kijken & de verzameling verder te upgraden. Op mijn lijstje staan nog onder andere een Citizen Chronomaster (nog even sparen), een nieuwe duiker (BN0165-55L) en een vintage Citizen eagle 7. Genoeg ‘te doen’ dus . Ik sluit af met een foto van m’n 15e horloge: een Citizen bullhead:
Hallo Jeppe,
Welkom. Wat een mooie verzameling.
Ben het eens met je dat Citizen een leuk merk is met mooie modellen veel kwaliteit voor betaalbare prijs.
Welkom op HF! En dank voor je introductie. Mooi dat je focus op één merkt ligt. Dat is een interessante beperking, die ongetwijfeld veel kennis van het aanbod en de historie van het merk oplevert. Benieuwd of je daar (ooit) van afwijkt. Hoe dan ook: lees en deel het vooral hier!