Voorstellen:
Hallo forumleden,
Al ruim 5 jaar ben ik besmet door het horlogevirus.
Ik kijk al een aantal jaren op het forum, en heb een tijd terug toch eens besloten om een account aan te maken. Nu is de tijd gekomen om hier verder invulling aan te geven, en mij eens voor te stellen.
Voor mij begon de horlogereis voornamelijk op Aliexpres.
Hier heb ik een groot aantal Middle Kingdom probeersels en homages besteld.
Hiervan zijn een aantal gebleven, maar een groot deel heeft de verzameling alweer verlaten.
De ‘originele’ merken met meer geschiedenis blijven bij mij toch langer hangen…
Duikers zijn duidelijk mijn eerste liefde.
De robuuste uitstraling en draagbaardheid in elke situatie is voor mij een grote plus, waarbij een zorgeloze duik in het water een kers op de taart is. ![]()
Een capabel horloge scoort bij mij altijd pluspunten.
Dit brengt me bij mijn 2e voorliefde: militaire horloges.
Deze gaan hand in hand met de eerder genoemde punten.
Toch verbreed ik mijn horizon door de laatste tijd ook naar dressers te kijken.
(Hierbij is de FC Moneta mijn koploper voor een volgende aankoop)
Ik heb inmiddels al verschillende horloges versleten.
Momenteel hangt de hoofdcollectie rond een 10 stuks, en dit wil ik ook graag zo houden.
Voor vandaag alleen de NA, de rest van de collectie komt vanzelf een keer voorbij. ![]()
Franse NA
:
Introductie
Een aantal jaren geleden heb ik HGP ontdekt; een origineel Frans merk met een leuk geschiedenisverhaal en de prachtige 844 Monnin kast. (Het HGP Only topic is ook zeker de moeite waard)
Ik was direct verkocht!
Eigen plaatje voor de sfeer:
Het mecaquartz model is nogsteeds één van mijn favorieten, maar zoals het deze hobby betaamd blijf je altijd op zoek naar de volgende…
Toch iets meer premium,automaat, vintage roots, maar moet ook tegen een stootje kunnen…
Wordt het dan de nieuwe HGP, een Squale of toch iets anders?
Onthulling
Een tijd geleden zag ik bij zustermerk Douglas (van eerdergenoemde HGP en Wolbrook) een prachtige excentrieke duiker voorbijkomen. Helaas bleek deze online niet langer beschikbaar…
Totdat deze een korte tijd geleden toch weer op de website verscheen!
En ja hoor, daar is hij dan!
De Douglas Skindiver II Professional
Volgens Wolbrook/ Douglas:
“This version of the Skindiver is the most radical re-edition of the ubiquitous Skindiver watches of the 1960s and the 1970s with modern specifications.” En hier sluit ik me volledig bij aan!
Een aantal specs:
- 40mm kast
- Citizen/Miyota 9015 uurwerk
- Destro layout
- 200 meter waterdicht
- 120-klik unidirectionele countdown bezel
- ‘Roulette’ datum
- Hesaliet glas
- In-house HexapleX® Systeem (schokbestendigheid)
- Geassembleerd en gereguleerd bij onze Franse buren
Naar mijn idee een prachtige en vooral ook unieke variant van een vintage skindiver met moderne specs.
Eigenlijk alles is net even ‘anders dan anders’, en dat maakt hem voor mij zo leuk.
Zijn eerste duik heeft hij al overleefd!
Ik ben erg benieuwd hoe het hesaliet zich houdt, maar ben niet bang voor wat krassen. ![]()
Verder moet deze Douglas met deze specs zijn mannetje wel kunnen staan.
Tot zover mijn voorstelronde + NA.
Ik hoop nog lang op het forum rond te hangen.