Voorstellen en advies over keuze

Hallo horlogeliefhebbers,

Enkele weken geleden is mijn interesse in horloges weer aangewakkerd. En ben inmiddels al dagelijks het forum aan het lezen en in de wagen de MvT podcast aan het luisteren.
Tot mijn verbazing had ik hier nog een account(was ik vergeten) en zie dat ik in het verleden ooit al advies heb gevraagd over een keuze tussen een Seiko en een Orient.
Dit is toen een orient Ray met stalen band en zwarte wijzerplaat geworden (die ik overigens nog steeds heb en nog steeds mooi vind)
Echter ben ik daarna overgestapt op diverse smartwatches ,maar hier heb ik al enige tijd helemaal niks meer mee en liggen ook al maanden ongebruikt in de la.
Omdat ik toch altijd graag een horloge om heb ben ik me weer gaan verdiepen in wat ik graag zou willen tot ca 800 euro maar kwam er nog niet uit.
Om toch alvast naast de Orient wat nieuws te hebben heb ik een Citizen tsuyosa met de blauwe structuurwijzerplaat gekocht om zo wat tijd te nemen voor de volgende aanschaf. (overigens echt een topaankoop voor die 300 euro ben ik inmiddels achter draag hem elke dag met plezier)

Tot zover even de voorstelronde;-)
Nu een adviesvraag over wat jullie zouden doen:

Ik wil graag een horloge van max 800 euro er bij, welke bij voorkeur ook iets netter gedragen kan worden. (Niet onder een pak ofzo maar wel wat netter gekleed op mijn werk of een feestje)
Nu ben ik al een tijdje weg van de DWW oostpoort. En had me voorgenomen om deze binnenkort te gaan passen en de kleuren in het echt te bekijken.
Maar nu heb ik ook mijn oog laten vallen op de nieuwe Zelos aurora bronze. Ik merk dat ik die ook wel erg gaaf vind. Alleen ben bang dat die wellicht wat minder snel in allerlei gelegenheden gebruikt kan worden. Mede door de rubber band en/of de bronzen band.

Mijn polsen zijn overigens net geen 17cm dus vrij smal maar ik denk dat zowel de Oostpoort als de Zelos prima zouden moeten kunnen qua maat.

Welke zouden jullie als eerste toevoegen (ik ga er van uit dat de ander dan in een later stadium alsnog komt) al is dat bij de Zelos wellicht iets lastiger omdat deze vaak snel uitverkocht zijn voor zover ik overal lees.

Thx voor jullie mening alvast!

27 likes

allereerst welkom natuurlijk,
citizen, een goed merk, ben er zelf een groot liefhebber van,
ze zijn er in alle prijsklassen dus zeker de moeite waard eens door hun assortiment te bladeren.
verder vind ik ook seiko mooi, maar zelf geen ervaringen mee (dat wil ik mijn citizens niet aandoen :laughing:)

2 likes

Zou ook even naar Baltic kijken als je van een klassieke look houdt.

Of lorier voor betaalbare leuke “sportieve” horloges die net klassiek genoeg zijn om nog wel te kunnen.

3 likes

Eh, welkom? :thinking: :wink:
Voor beschreven doel en naast wat je nu al hebt, zou een vintage Omega leuk kunnen zijn. Moet lukken, met genoemd budget.

1 like

Welkom terug dan maar.
Deze kiezen zou ik zeggen

Daar kan geen Zelos tegenop :wink:

8 likes

Welkom :fire:

1 like

Welkom (terug). Om het bij de twee te houden die je reeds voorgeselecteerd heb (ik zou vooral ook aanrader om met ca. 800 in gedachten eens de Microbrand thread door te nemen), dan zou ik toch zeggen dat als diverse bruikbaarheid het doel is voor de DWW gaan. Die Zelos Aurora is toch echt een flink, aanwezig, informeel horloge. Delft Watch Works is meer smart casual.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom hier

1 like

Welkom en veel plezier op HF :partying_face:

Als je budget kan oprekken naar 1000 staat in het blauw gedeelte een mooie Oris.
Als het niet perse nieuw hoeft te zijn komt er tussen 800-1200 best echt mooie horloges voorbij. Succes :facepunch:t4:

2 likes

Welkom. Veel plezier op het forum.

1 like

Welkom terug!

Misschien moet je eens bij Junghans gaan kijken. Moet haast wel lukken met dat budget

1 like

Toevallig is Junghans wel 1 van de merken waar ik geĂŻnteresseerd in ben.
Vind met name de Max Bill wel heel mooi, maar voor zover ik kan vinden wel boven budget. ( heb wel graag een automaat)

1 like

Gebruikt is misschien ook nog een optie. Dan kun je al heel wat meer doen voor rond de 800

1 like

Welkom terug! :grinning:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom en succes met je zoektocht.

1 like

Welkom :partying_face:

1 like

Welkom terug en succes!

1 like

Welkom.