Voorstellen en advies over keuze

Op zich voor velen een mooi horloge, ik stoor me wel wat aan de wijzers en de lengte van de wijzers. Maar ik vind 'm duizend keer mooier dan de Zelos. Ik zou, tussen deze twee, altijd de Oostpoort pakken. Bovendien: Brons is gimmicky en gaat oxideren. Ik heb dat een keer geprobeerd en heb er een hekel aan, zo blijkt.

Maar hier nog wat opties:

Baltic HMS 3.

Die is 510 met een Beads of Rice bracelet. Koop er een mooie leren band bij, en je bent bij alle gelegenheden het heertje.

Dan heb je wel Hesalite, en een wat dikker horloge.

De Yema Urban Classic.

Mooiere maat, met 37,5, kost rond de 690, heb je nog steeds hesalite, maar het scheelt wel in de dikte, die is 11,5mm.

Voor minder geld de Seiko Presage SRPE43J1, de kleinere cocktail time:

450 Euro, met Hardlex glas, maar ook mooie maten met 38,5 x 12mm.

De 34mm Max Bill Handaufzug is de shit. :slight_smile: Vertrouw me, 38mm Max Bill is te groot op mijn 18,5cm pols, dit is all dial en draagt waanzinnig groot.

Moet je wel een beetje naar korting zoeken, want iets boven budget, maar worth it.

https://www.chrono24.nl/junghans/junghans-max-bill-manual-34-mm--id36849309.htm

https://www.chrono24.nl/junghans/junghans-27370102-max-bill-handaufzug-sapphire--watch--id25057086.htm

Zoiets dus.

3 likes

Welkom hier en je kan eens op Steinhart kijken.

1 like

Welkom!

1 like

De Oostpoort blijt denk ik ook wel mijn eerste keuze.
En als ik dit plaatje zo weer zie vind ik hem ook echt heel gaaf.

Tevens vind ik het gewoon mooi dat het een wat kleiner merk is en het in Nederland gemaakt word.
Ik twijffel alleen erg over de kleur.
Vind ze alle drie heel mooi, de grijze als op het plaatje misschien wel het mooist op de foto( maar misschien ook wel het veiligst/saaist)
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de doorzichtige plaat omdat ik het ook altijd wel heel leuk vind om de techniek te zien en een datum gewoon wel heel prettig vind op mijn horloge.
De blauwe vind ik ook supermooi maar wellicht wat lastiger te combineren. Maar kan ook zomaar uiteindelijk de keuze zijn.
Ben alleen heel benieuwd naar de maat en of hij niet te groot draagt.

1 like

Welkom!

1 like

Die baltic is wel heel mooi, het merk zegt me zo niets dus eens in verdiepen. Idem voor die Yema.
De Pressage heb ik al vaker naar gekeken maar heb er niet echt gevoel bij(wordt er niet gelijk blij van ofzo)
En betreft de Junghans die is heel mooi maar ik denk dat ik 34 echt te klein vind. Ben met mijn eerdere horloges 40 gewend met ca 45 lug to lug.

2 likes

Die Max Bill moet je gaan passen. Ik draag geen grote horloges maar horloges met beperkte diameter en lug-to-lug ( bijv. Oris Cervo Volante en Nomos club 36mm). Mijn pols is een bescheiden 16,7 cm maar ik vond de 34mm te klein, de 38mm ging en idealiter hadden ze een 36mm variant gehad😂

2 likes

Ga passen als dat kan. Ik was ook van alles gewend, en ik heb op dit moment een 40mm Grand Seiko GMT on van 12mm dik die perfect zit, en toch is een 34mm Max Bill de sweet spot.

All dial ontwerpen dragen groot, vierkant draagt groot, en lichte wijzerplaten dragen groot. Zo is mijn Santos ook maar 35mm, maar is het een heel erg aanwezig horloge.

Het ene ontwerp is het andere niet, zeker als je van de duikhorloges af komt, want die hebben in een 42mm horloge een bezel die zomaar 6-8mm afsnoept van de diameter van de wijzerplaat.

Dan hou je optisch ook maar 34-36mm over voor het kristal. En ze zijn vaak donker, waardoor het nog compacter oogt.

Ga passen als het kan, zeker Junghans.

2 likes

Voor context: Dit is mijn 34mm Max Bill op een 15,5cm pols.

4 likes

Er zijn verschillende leden met de HFLE edition, de prachtige rode uitvoering, zij kunnen je inzicht verschaffen over de maatvoering

1 like

Op mijn 17,5 pols is de Oostpoort de max wat ik mooi vind. Als ik een kleinere pols zou hebben gehad dan zou ik 'm te groot hebben gevonden.
Just my €0,02.

1 like

Welkom terug op het forum

1 like

welkom-home

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom terug.

1 like

Welkom!
Mischien de Tissot prx een leuke optie ?

1 like

Welkom!

1 like

Mijn rode HFLE 2020 Oostpoort op mijn 17,5 cm pols zo goed mogelijk van bovenaf gefotografeerd (Samsung S20 3x optische zoom) om een idee van de maatvoering te krijgen.

Van deze rode uitvoering zijn er 62 gemaakt. Ik heb 'm 2e hands gekocht hier op het forum. Af en toe worden ze aangeboden. Bij mij is het een blijver, ik vind 'm mooi, uniek en hij draagt zeer comfortabel, mede dankzij de uitstekende kwaliteit standaard band.

3 likes

Mooi👌 had de hfle al een aantal keer voorbij zien komen in oudere topics.
valt niet al te groot zo te zien. Vind de rode kleur ook heel mooi bij dit horloge, alleen wellicht wat lastig te combineren.

3 likes