De Zelos is na alle reacties al wel uit mijn hoofd voor nu(wellicht een leuke aankoop nog voor de zomervakantie met de rubber band)
Een paar merken voorbij zien komen in de reacties welke zeker mooi/interessant zijn.
Met name met name de Baltic vind ik ook wel een heel mooi Horloge.
Maar mijn 1e keus blijft denk ik toch wel de Oostpoort.
Het verhaal er achter vind ik ook mooi en nu ik de maat zo ook weer goed zie op bovenstaande foto lijkt me dat prima moeten kunnen.
Alleen twijffel over de uiteindelijke kleur ,maar dat zullen we in het echt moeten gaan bekijken.
Weten jullie of er in delft ook een mogelijkheid is om ze te bekijken of is dit enkel een werkplaats?
Ik moest direct aan de Seiko Alpinist denken.
Zelf een paar keer om gehad en altijd van onder de indruk geweest. Super comfortabel en mooi om elke pols!
Maak gewoon een afspraak met ze. Ik kom regelmatig in Delft en doordeweeks zijn ze in het atelier aan het werk, gewoon met open etalage. Sympathieke mensen. Één keer liep ik langs, was één aan het werk en zwaaide naar mij, daarop liet ik mijn Oostpoort om de pols zien (had ik toevallig om die dag) en kwam meteen naar de voordeur om een praatje te maken. Dagje Delft is sowieso leuk.
Welkom, leuk om te zien dat je eerste interesse uit gaat naar niet alledaagse merken! Mocht die Baltic je bevallen maar je liever een neutrale plaat willen, mijn HMS op beads of rice gaat er mogelijk uit en dan houdt je nog de helft van je budget over voor wat anders leuks (lees een extra horloge)
Helaas is die kleur niet meer te verkrijgen maar ik ga zeker de alpinist een keer passen.
Vind de groene dial met gouden cijfers ook wel gaaf alleen wellicht een moeilijke kleur om te dragen/combineren maar dat wil ik eens in het echt zien.
Zag tijdens het zoeken ook de SPB243 en de SPB241 die lijkt zo op de filmpjes ook echt mooi.
Ben van plan om eind feb of loop van maart iets aan te schaffen is maar goed dat er nog wat tijd is, kom er wel achter dat hoe meer je er mee bezig bent des te meer modellen zie je die je mooi lijken😂
Ik vind de baltic horloges zeker mooi als ik de foto’s bekijk.
Alleen de lugs lijken me zo lang en recht op de diverse plaatjes, denk niet dat dat mooi staat op mijn smalle pols. Dus denk niet dat het iets voor mij is, dank je.
Verder hebben ze wel prachtige dials en kleuren. Ik kon het merk nog niet voor dit topic maar heel mooi👌
Alleen die beads of rice band doet het echt niet voor mij, vind ik niet mooi. Dan zou ik er eerder een lederen band op zetten.
Dankzij jullie allemaal heel veel merken bekeken en uiteindelijk uitgekomen bij een Junghans.
Al heb ik vanuit jullie tips wel wat merken ontdekt waar ik in de toekomst nog zeker eens serieus naar ga kijken oa Baltic wil ik wel eens in het echt zien. Gaat alleen lastig aangezien ze nergens te koop zijn buiten internet om. Met name de lug to lug size wil ik eerst eens ervaren voor ik er iets zou bestellen. ( wellicht een keer een koopje in het blauw🙃) en de Seiko alpinist serie heeft mijn interesse ook wel gewekt.
Tevens in de juweliersbezoeken me staan verbazen over hoe mooi Oris er in het echt uit zag( die zaten voor deze keer wel ff boven het budget wat ik mezelf had gesteld😉)
Dus ik ben bang dat het al wat langer sluimerende horlogevirus weer actief is geworden
Maar voor nu is het deze geworden en heel happy mee