Hallo allemaal,
Zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op dit forum, na al een langere tijd zo nu en dan een kijkje te nemen op dit forum heb ik uiteindelijk toch besloten om een account aan te maken en nu dus voor de eerste keer iets to schrijven.
Ik ben 18 jaar oud en dus misschien wel de jongste hier op het forum en woonachtig in Brabant. Ik heb een volwaardige baan en woon nog thuis, zo houd ik dus een groot gedeelte van mijn inkomen over wat ik kan besteden aan een van mijn grote hobby’s: horloges!
Vanaf kleins af aan heb ik al (kinder)horloges gedragen, maar mijn echte horlogereis begon 2 jaar geleden. Ik wilde voor kerst mijzelf een cadeau geven van mijn spaarcentjes. Naar de juwelier gegaan en daar viel mijn oog gelijk op de Tissot PRX Powermatic 80, gekozen voor het mechanische horloge omdat ik de wafel wijzerplaat mooier vond. Dat was een hele goede keuze! Door het uurwerk waar ik maar naar bleef kijken, raakte ik helemaal geobsedeerd met (mechanische) horloges.
Een paar maanden later toen ik geslaagd was voor mijn eindexamen vond ik het een mooi moment om een nieuw horloge te gaan halen. Weer hetzelfde ritje als bij kerst naar de juwelier en wederom was ik gelijk verkocht. De Seiko GMT Blueberry kon ik aan mijn collectie toevoegen.
Even rust dacht ik. Of toch niet. Nu ik was gaan werken en niet zo veel uitgaf kon ik gemakkelijk veel geld bij elkaar sparen in een paar maanden tijd. Dus dacht ik na een paar maanden: we gaan naar Schaap & Citroen. Eigenlijk kijkend voor een Omega Seamaster, een Aqua Terra en wat Heuers (ik heb altijd een aantrekkingskracht gehad naar Omega en TAG Heuer door mijn vader) maar niet direct overtuigd. Toch had de verkoper mij ontzettend fijn geholpen met een hoop kennis en daarbij ook lang gepraat over horloges (in de tussentijd wist ik meer van horloges en de mechanica door de vele YouTube filmpjes die ik gebinged had). Aangezien er niks bij S&C lag, ben ik gaan kijken bij House of Pertijs in Breda. Daar lag een TAG Heuer Monaco Skeleton, de zwarte versie, lelijk vierkant ding dacht ik. Totdat ik hem om had, wat zag die er goed uit zeg. Terug naar huis om erover na te denken, het is toch best een hoop geld, uiteindelijk toch besloten om hem te kopen. Wel bij S&C, dit door de verkoper die mij zo fantastisch geholpen had!
Een horlogecollectie van drie stuks, best flink voor zo’n jonge gast. Dat vonden mijn ouders ook, dus trapten ze even op de rem, eerst goed sparen en dan mag er pas weer een ander horloge komen.
En het is nu dus tijd om een nieuw horloge uit te zoeken!!
Ondertussen al een paar keer langsgegaan bij S&C, zowel binnen geweest bij Rolex als het ‘normale gedeelte’. Vandaag wederom langs geweest en ik dacht dat het mijn Lucky Day was, de verkoper in het Rolex gedeelte (een andere dan waar ik de Monaco bij had gekocht) deed er lang over om een Yacht Master 40 met blauwe wijzeplaat te vinden. Bleek het horloge toch Exhibiton only te zijn…
Als ik in April terugkom zou het kunnen dat ze het horloge kunnen bestellen.
Vervolgens naar de niet Rolex S&C en daar toch wat schitterende horloges gezien. Met mijn verkoper van mijn Monaco wederom heerlijk 2 uur lang over horloges kunnen praten.
Zo lag er een Omega Speedmaster Super Racing ‘Bumblebee’, een horloge ter ere van het tienjarig bestaan van de Omega Seamster Aqua Terra ‘Bumblebee’, het eerste horloge van Omega dat Anti-magnetisch tot wel meer dan 15.000 Gauss. Voor deze Speedmaster heeft Omega heel erg hun best gedaan, qua nauwkeurigheid een van hun beste horloges die ze hebben heb ik mij laten vertellen, een nauwkeurigheid van 0s tot +2s per dag. Daarbij zijn er leuke details, een wijzerplaat als een soort honinggraad en gele en zwarte accenten (als verwijzing naar de Bumblebee). Daarbij is de ‘10’ bij de datum schuingedrukt, dit als verwijzing naar het tienjarig bestaan van de oorspronkelijke Bumblebee.
Jammer genoeg vond ik het met zijn 44mm en een grotere kastdikte dan de Moonwatch toch niet helemaal mooi om mijn pols zitten.
Mijn shortlist is nu dus als volgt:
-Tudor Black Bay ‘Burgundy’
-Omega Speedmaster Moonwatch Professional
-De nieuwe TAG Heuer Carrera Glassbox met paarse wijzerplaat
-Rolex Yacht Master 40 blauwe wijzerplaat
Ik twijfel over welk van de horloges het best in mijn collectie past, ook omdat ze qua prijs best ver van elkaar af zitten. Ik was dus benieuwd naar jullie mening.
Daarbij ben ik ook benieuwd hoe ik foto’s toe kan voegen.
Ik hoor graag van jullie!