Voorstellen en advies voor NA

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom, vergeet niet de bloemetjes buiten te zetten hoor en dan niet teveel op je horloge kijken :upside_down_face:

1 like

Welkom!

Joh, je woont daar gewoon. Ik dacht altijd dat “woonachtigen” een stel ouwe l*llen waren die ambtelijk taalgebruik wilden veinzen, maar op je 18e al? Ik hou m’n hart vast als je ooit een corporatie in rolt. :slight_smile:

Mooie keuze.

Ik heb niks met Rolex, maar als je dan een Yachtmaster doet zou ik de gouden 37mm met zwarte bezel voor willen stellen. Nadeel van die dingen is dat ze tijdens veel activiteiten die 18 jarigen kunnen ondernemen gejat kunnen worden, want dikke bling en in het oog lopend Rolex.

Tudor is voor mij op één of andere manier leuker dan Rolex, maar het heeft me dankzij heel veel slab sided zijkanten en die snowflake wijzers nooit volledig weten te overtuigen. Ik zou van dat merk eigenlijk alleen een BB36 bi-color of een P01 overwegen.

Een Speedy sapphire sandwich is een mooie chronograaf, maar ik vind 'm vele malen saaier dan de Glassbox die je noemt. Glassbox in paars is de shit.

Maar je hebt op de keper beschouwd al een geïntegreerd sporthorloge, een GMT/Duik-achtig sporthorloge, en een meer dan aanwezige chronograaf, ik zou bijna geneigd zijn om pas op de plaats te maken en op m’n 18e niet al m’n doekoe in sporthorloges te steken. Iets met wat sparen, eventueel rijbewijzen, auto, inrichting huis, en misschien nog wel een rondje opleiding, alsmede achter de dames/heren/nonbinairen aan
 zoiets.

Ik zou even niks doen of ik zou naar Cartier kijken, omdat ik vind dat iedere heer van stand een Cartier hoort te hebben. Daar kun je niet jong genoeg aan beginnen. Cartier, wat ik je brom. :slight_smile:

2 likes

Welkom, dat gaat allemaal nogal snel. Neem, zoals anderen al zeggen, inderdaad je tijd met een volgende aanschaf. Maar snap je helemaal, bij mij werkt het precies zo. De grootste koopimpuls is vlak na een eerdere aankoop. Van jouw rijtje zou ik zelf voor de moonwatch gaan. Mocht je spijt krijgen of een huis moeten kopen, dan kom je er ook nog eens vrij makkelijk vanaf. Tegelijkertijd vind ik dat jij moet gaan voor wat jij echt wil. Probeer geen alternatieven te kiezen voor iets wat je eigenlijk wil of iets te kopen omdat het beschikbaar is. Ben benieuwd naar je vervolg.

image

Welkom :partying_face:

Van harte welkom

Welkom! Veel lees- en kijkplezier op dit forum. Je hebt al een indrukwekkende collectie die zéker nog uitgebreid gaat worden. Kies vooral je eigen (horloge-)pad en laat je niet teveel afleiden door goedbedoelde raad van anderen. Succes!

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!:watch:

Van harte welkom hier op dit interessante forum!

Welkom hier.

Wat is het toch onaardig om een nieuweling terecht te wijzen vanwege het gebruik van een doodnormale uitdrukking.

Blokcitaat

En dan zelf archaĂŻsch taalgebruik bezigen.

2 likes

Welkom👍

Welkom op HF Springveer. Jij gaat hard en geniet volop van de hobby zo te lezen. Zo’n drietal op je 18e :saluting_face:. Mooie shortlist, allemaal aanwinsten en verrijkingen. Mijn suggestie zou zijn:

2 likes

Welkom op het forum :blush:

Is toch wel de spannendste. Misschien niet nu meteen willen kopen. Na een jaartje eens kijken of je het nog steeds zo’n mooi horloge vindt. Waarschijnlijk zijn ze tegen die tijd ook voor een zachtere prijs te krijgen.

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Welkom op het forum! :hugs::pray:

Enne
 wat sommigen hier ook al adviseren. Spaar nog ff lekker door en doe rustig aan! Tijd zat!

Welkom, knappe collectie heb je al! Geniet van de hobby. Die Tag Heuer is wel heel gaaf. Vooral kopen waar je hart sneller van gaat kloppen. Succes met je keuze!

Welkom hier en veel kijk en leesplezier gewenst hier.
Mijn advies? Zolang je advies nodig hebt voor je volgende horloge nog even helemaal nix kopen.
Een horloge wat je zelf moet dragen moet ook je eigen keuze zijn.