Welkom en enjoy.
Sparen voor huis etc is super wijs advies. Aan de andere kant heb je nu ook een leuk vrij besteedbaar inkomen. En wanneer ga je dat weer hebben in je leven? Als je allerlei financiele verplichtingen aan gaat zoals een huis en een auto en kinderen etc wellicht wellicht pas over 15 tot 25 jaar. Als je een goede kop hebt, heb je er wellicht een partner bij die ook gaat verdienen (al zal die waarschijnlijk eerst studeren) en dan heb je samen wat centjes over. Maar ja samen is samen, dus dan krijg je weer de noodzaak voor hoedkeuring dat je je eigen geld uit gaat geven aan horloges, want dat geld kan ook in de samen pot voor nog grotere financiele verplichtingen.
Kortom nu een beetje spelen is heel leuk. En een beetje wegzetten voor later is ook leuk. Dat hoeft elkaar niet al teveel in de weg te zitten.
Wetende dat je op een gegeven moment even minder vrij besteedbaar over zal hebben voor horloges, kan het wel interessant zijn om bij toekomstige horloges ook te kijken naar wat klassiekere, of breder inzetbare horloges. Een glass box met witte dial is dan bijvoorbeeld handiger dan een met paarse dial. Die eerste kun je veel meer jaren bij veel meer gelegenheden en outfits dragen.
Nogmaals welkom en enjoy!
welkom
en Tag Heuer …
Welkom hier bij HF !
Dat is het niet Henk, da witte gij ook. Ik heb het nog nooit in de kroeg gehoord, tegen een meisje “zeg juffrouw, kan ik u met het vergezicht verleiden om mij en Maurice naar mijn domicilie te vergezellen veur een vorstelijke copulatie? Ik ben woonachtig om de hoek”.
Ik ben dan ook archaïsch, en dat al ruim dertig jaar langer dan de topic starter.
Eigenlijk bewijs ik hem een dienst… Want wie normaal praat heeft in mijn ervaring betere kans op een lolletje na de club. “Het is nog niet te laat voor je, jongen” Ik ben mensen eigenlijk aan het waarschuwen om niet zoals ik te worden, nu ik er bij nadenk.
Zo te lezen kunnen we nog heel wat verwachten van jou.
Van harte welkom bij de club.
Twee opties:
-
Doe normaal en bouw eerst een leven op. Spaar voor een huis, zoek een vriend(in), lijd een normaal leven.
-
Je bent op het punt in je leven waar je een beetje geld en geen verantwoordelijkheid hebt. Spaar dat eerste jaarloon lekker op, en koop met het verzamelde kapitaal 1 keer een horloge waar je de rest van je leven van geniet. Nu is het moment om gek te doen. Leid daarna je leven.
Loop vooral niet in de val met geld te blijven gooien.
Welkom!
Bah, saai.
Ik heb dan wel een huurflatje, maar wel leuke horloges.
Welkom!
Ik heb n collega die z’n eerste jaarloon aan cartier gedoneerd heeft, en een andere aan mazda voor een mx5.
Geen van beiden had die uitgaven 5 jaar later nog gedaan gekregen, en met een beetje een doorsnee leven zit je dan snel aan de midlifecrisis voor je weer zover bent.
Er valt wat voor te zeggen om dat gewoon direct te doen.
Mooi huurflatje wel
Ik was ook niet serieus, ik mocht willen dat ik een huurflatje had.
De financiële lucht die dat zou geven, poeh…
Ik was wel serieus en zou respect hebben voor die keuze.
50K in horloges, huurflat, beter dan drank en drugs.
In de mtb wereld is het typisch dat een fiets meer kost dan de auto waarop ie hangt. Prioriteiten op de juiste plek denk ik dan.
Ik heb intussen meer dan 1 huis op overschot, en weet niet heel zeker of ik niet gelukkiger was geweest had ik een deel van dat budget in een echt horloge gestoken.
Zonder dit voorsteltopic te willen laten verzanden in een lang gesprek over verstandige keuzes, zou een huurhuis onder normale omstandigheden zo’n beetje mijn laatste advies zijn.
Zo snel mogelijk kopen, dan is tegen de tijd dat je met pensioen gaat (doorgaans wat minder inkomen) je huis afbetaald dus heb je wat meer lucht.
Een leven lang jaarlijkse verhogingen van de huur maakt geen enkel mens vrolijk. En ja, een huis kopen is duur, maar je hebt altijd de inflatie mee. Over tien jaar lach je om de prijs die je vandaag betaalt.
Welkom! Enne lekker bezig!
Ik sluit me helemaal hierbij aan.

Die Tag Heuer is wel heel gaaf.

en Tag Heuer …
Dit dus.
Sowieso een merk met een mooie heritage, dat aan de wieg stond van de automatische chrono en deze is een schitterende mix van vintage vibes en modern gebruiksgemak, zoals mooi bol saffier, 100m WR en een in-house automatisch uurwerk met 80 uur PR. Voeg daaraan toe de mooie maat van 39mm en de geweldige looks en je hebt, wat mij betreft, het perfecte recept!
O.k., nog een plaatje dan!
Welkom en veel leesplezier

interessant zijn om bij toekomstige horloges ook te kijken naar wat klassiekere, of breder inzetbare horloges. Een glass box met witte dial is dan bijvoorbeeld handiger dan een met paarse dial. Die eerste kun je veel meer jaren bij veel meer gelegenheden en outfits dragen
Gast, de jongen is 18 jaar.
Ikzelf ben 68 en zie nog steeds veel liever een gekleurde dial dan een veilige voor de toekomst.
Het horloge wat je je kinderen gaat geven voor hun eerste communie hoeft toch ook niet draagbaar te zijn op hun huwelijksdag
Helemaal gelijk in. Weet wel dat dat paars leuk is voor een tijdje en dat de kans dat je van een witte langer plezier hebt groter is.
Maar blijft vooral eigen oordeel en zoals ik zeg ‘enjoy’.