Voorstellen en advies voor NA

Dankjulliewel voor alle adviezen! Wat het nadenken over mijn toekomst/geld betreft, daar ben ik zeker wel mee bezig en de spaarrekening is dus ook goed gevuld.

Vond wat @Ramage en @Dutchportugueser zei dus wel van toepassing, ik kan immers genieten van de hobby en sparen te gelijk. Daarbij kan ik inderdaad altijd horloges verkopen als ik het echt nodig heb. Dan lever je misschien wat geld in, maar dan heb ik wel er een aantal jaar plezier van gehad. Ik ben namelijk toch niet van plan om op korte termijn het huis uit te gaan.

Ik zat er zelf aan te denken om misschien mijn Monaco in te ruilen voor een Speedy, die vond ik gister toch wel heel mooi om mijn pols. Daarbij ben ik nog steeds wel helemaal weg van de Glassbox al weet ik dat mijn vader daar ook fan van is en daarbij ben ik het helemaal eens met de uitspraak van @CitizenX:

Als ik de Monaco inruil voor een Speedy ben ik daarbij ook niet heel veel extra kwijt als wanneer ik een volledig nieuwe erbij zal kopen en heb ik toch weer iets nieuws om maar te kijken.
De Monaco heb ik ondertussen trouwens al wel anderhalf jaar, dus het is niet dat ik hem gelijk wegdoe, daarbij heeft hij ook al genoeg draagtijd gehad hoor.

Weet niet wat jullie van dit idee vinden?

Als ik hem inruil kan dit dan trouwens gewoon het beste bij een AD?

1 like

Dat is zeer persoonsgebonden. Ik merk dat dingen als oranje, rood en bruin bij mij niet houdbaar zijn, maar juist deze kleur paars past bij heel, heel erg veel dingen die ik draag, al is het maar omdat ie op de juiste plaats van het kleurwiel zit. :slight_smile: Ponerende dat een chronograaf sowieso een wat sportievere keuze is durf ik wel te stellen dat uitgerekend deze kleur wijzerplaat voor mij een lange termijn aanschaf zou zijn.

Wit is veiliger, maar uitgerekend deze gekleurde dial is een verlichte keuze.

Dat kan ik me goed voorstellen, de Speedy is wel veel breder inzetbaar omdat een Monaco nogal een statement piece is, zeker ook omdat die vierkant nogal groot oogt.

Zijn je ouders het daar mee eens? Ik zou als ouder behoorlijk sacherijnig zijn als m’n werkende zoon op z’n 30e nog thuis woonde. Het moet ooit ophouden.

Ik heb geen idee hoe courant een skeleton-Monaco is. Ik kan me zo voorstellen dat het geen allemansvriend is, dus daar kon je wel eens op gaan afschrijven. Is het één van deze?

1 like

Hahahaha denk meer als ik 25 ben

1 like

De rechter inderdaad

1 like

:rofl: :rofl: :rofl:

Ah
 Kijk. De jaren hebben mij een ander idee van “korte termijn” gegeven dan jou. Niks gezegd.

Ik zie soortgelijk voor 8000-8900 nog op Chrono24 staan. Niet wetende wat je er voor betaald hebt
 Die horloges zullen inclusief marge voor de handelaar zijn, en de listprijs was ooit 11K, nietwaar? Echt geen idee wat het verschil tussen zelf verkopen of bij een AD inruilen is.

Vragen kan altijd, natuurlijk. Helemaal als je terug gaat naar diezelfde gap waar je 'm kocht.

Welkom!

Welkom bij de club. Het werkt wel verslavend. :wink:

1 like

Welkom op HF.

Welkom bij de club :slightly_smiling_face:
Niet luisteren naar dat gezanik over huizen afbetalen

Horloges afbetalen!

Of huizen cash kopen, nog leuker.

1 like

Vandaag bij Pertijs langs geweest, niet bij S&C omdat Breda dichterbij is voor mij. Zoals het er nu voorstaat zou ik 2k bij moeten leggen voor een Speedmaster

1 like

Hahah eens! Ik moest het niet in m’n hoofd halen om met geld te smijten terwijl ik nog thuis woonde. “Als je zo veel verdient dan kan je het dus ook permitteren om op kamers te gaan!” Werd er altijd gezegd

1 like

En welkom trouwens @Springveer! Ik zou voor de BB Burgudy gaan. Maar ja, wat doet mijn mening ertoe :wink:

1 like

Ik denk dat de Speedy een langer leven in de verzameling beschoren is, maar het is wel wat leergeld.

Ga je het doen?

Welkom in ons midden!

Ben wel heer erg fan van de Speedy. Weet alleen nog niet of ik hier 2k voor ga bijleggen
.
Misschien nog even bedenktijd

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.

Welkom! Goed bezig! :ok_hand:

Hewel, huis 1 is er, koop dan die grail.
En daarna huis 2 

Jij bent geen 18 meer.

Het is simpel natuurlijk, ze horen allemaal thuis in je collectie.:wink: Het enige wat jij moet doen is bepalen is in welke volgorde je ze gaat kopen​:smiley: