Voorstellen en direct een vraag!

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Mijn naam is Guus en ik kijk ernaar uit om online van elkaars horloges te genieten. En omdat een introductie niet zonder foto kan plaatsvinden…

Tot zo ver de voorstelronde. Welnu, mijn eerste vraag.

Een officiële dealer biedt een nieuwe automatische RW Parsifal aan uit de collectie van 2011. De dealer stelt dat het bij de distributeur op de plank heeft gelegen en dat ik mij bij een eventuele aanschaf geen zorgen hoef te maken over het te verwachten onderhoud de aankomende periode. Ik heb er onvoldoende verstand van om te kunnen beoordelen of dit zo is. Het is schitterend horloge, maar ik huiver ervoor een valse start te maken. Ik kan mij voorstellen dat het horloge al snel, zo niet direct, aan onderhoud toe is. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

9 likes

Welkom, laat hem die periode dan even schriftelijk als garantie vastleggen :wink:

Liever helemaal niet.

Welk uurwerk zit erin? De olie dikt niet meer zo snel in als vroeger en slijtage hebben de onderdelen nog niet gehad.

Mocht je hem toch willen, wat ik echt niet snap, zou ik wel gezien de leeftijd een flinke korting willen. Of je stelt een deal voor. Als hij binnen twee jaar raar gaat doen, helft van de service kosten ofzo.

1 like

Mijn beste,

Leuk weer een enthousiasteling erbij!!
Guus, van harte welkom dan ook binnen de contouren van dit tijd-lovende forum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom en veel plezier op ons mooie forum.

Hij is al 8 jaar oud… Een jaartje dragen zonder service zou ik misschien wel doen. Maar geen 3 jaar.
Daarom dus zeker:

+1. Deze modellen zijn ook wat minder courant, en daarmee zou het nog wat gemakkelijker onderhandelen moeten zijn. Na 8 jaar dus zeker.
Ik zou beleefd maar grof inzetten. Zacht spreken, maar harde teksten. Ik zou denken aan 40% onder MSRP. Wel even goed zoeken wat MSRP is voor deze modellen, misschien is het horloge al zeer scherp geprijsd, dat weten we niet.
edit: ik zou er zelf ook geen 60% MSRP voor over hebben trouwens.

1 like

Raymond Weil is een uitstekend maar niet zo een geliefd merk.
Waarom weet ik niet, ik heb er een die al jaren naar volle tevredenheid werkt en de bouwkwaliteit doet niet onder voor andere wel populaire Zwitserse merken.
Een goede investering is het niet, de waarde daalt behoorlijk maar als dat niet belangrijk is gewoon kopen,
Een uurwerkservice is ook zeer betaalbaar want het is een ETA uurwerk en daar weet elke uurwerkhersteller wel raad mee.

groetjes Lenno

Hartelijk dank allemaal!

Het uurwerk is overigens een RW4200. Ik weet dat RW niet helemaal wordt gewaardeerd, maar ik kan het niet helpen een zwak te hebben voor de Parsifal. Misschien leer ik het nog wel. Don’t give up hope. Enfin, dit horloge komt inderdaad met korting, waar het mij overigens niet om te doen is. De nieuwe Parsifals bestaan uitsluitend uit quartz modellen en ik wil mijn collectie uitbreiden met een automatisch horloge.

Uit de reacties maak ik overigens op dat enige behoedzaamheid wel op zijn plaats is, waarvoor dank. Ik zal er goed over na moeten denken.

Welkom! Je foto’s zijn in ieder geval al goed van kwaliteit! Kijk hier eens eerst rond wat er allemaal in het blauwe gedeelte voorbij komt! Misschien kun je daar ipv de RW ook iets heel anders leuks kopen.

Van harte welkom! :slightly_smiling_face: :+1:

Welkom en veel leesplezier!!

Welkom, succes met je beslissing

Welkom hier Guus ! Kijk hier eerst rustig eens rond alvorens te beslissen over die RW. Hij ligt er al iets van 8 jaar dus haast lijkt me minder geboden…:grin:

Welkom, Guus. Een advies over je eventuele aankoop heb ik niet.

Guus, welkom op HF

Welkom op hf !
Als je het horloge mooi vindt, gewoon aanschaffen.
Maar, 8 jaar oud… ik zou een service uit onderhandelen op kosten van de verkoper, cq. de geschatte servicekosten in mindering brengen op de vraagprijs.
Wil de verkoper dit niet, dan sterk zijn en een ander horloge kopen.
(Er zijn meer horloges dan kerken nl.)
attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

Welkom om het forum, ik weet natuurlijk niet wat de vraagprijs is, en zijn mijn zaken ook niet, maar denk dat je daarvoor hier op het marktgedeelte wel wat beters vindt. Misschien ouder, maar met recente service.

download

Welkom en veel plezier op HF :+1::grinning: