Voorstellen en direct een vraagje ;)

Hallo allemaal!

Mijn naam is Jordy. Ik ben 32 jaartjes jong en ben woonachtig in Ridderkerk. Al sinds ik mij kan herinneren ben ik gek geweest op het luxe segment horloges, enkel heb ik ze mij nooit echt kunnen veroorloven (ik gok dat meer mensen hier daar last van hebben ;)).

2 jaar geleden ben ik echter mijn eigen projectmanagement bureau begonnen en de zaken gaan inmiddels dusdanig goed dat ik mijn eerste (voor mij) duurdere horloge aan kan schaffen. Ik ben al een aantal maanden bezig om het perfecte klokje voor mij te vinden en sta inmiddels in een tweestrijd.

De twee klokjes die mij het meest kunnen bekoren zijn:

De Tudor Black Bay S&G met zwarte wijzerplaat (79733N-0008)

De Tudor Black Bay Blue (79230B)

Ik ben al bij Schaap Citroen langs geweest om de klokjes in het echt te bekijken en om ze even om mijn pols te hebben. Echter heeft dit nog niet echt geholpen om mijn keuze te bevestigen.

Het zou echt om mijn dagelijkse horloge gaan en ben erg benieuwd naar wat jullie mening hierover is. Welk horloge is volgens jullie het meest geschikt als (1) eerste luxe horloge en (2) als dagelijks horloge.

Alvast heel erg bedankt voor jullie feedback!

12 likes

Allereerst welkom op HF!

Wat betreft je vraag. Ik zou voor de 2e gaan maar je moet hem zelf dragen. er zijn geen bijzondere redenen waarom je een van de twee absoluut niet als dagelijks horloge kan dragen. Succes

2 likes

Mijn beste,

Leuk, weer een enthousiaste HorlogeLiefhebber!!
Jordy, van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Hallo Jordy, welkom op HF. Ik vind persoonlijk de Blue meer geschikt voor dagelijks dragen door de meer ingetogen uitstraling. Two-tone is natuurlijk hartstikke gaaf, maar er kunnen klanten zijn die dan ineens vragen of de prijs omlaag kan :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Welkom op het forum Jordy!

Mag ik een suggestie doen? De Tudor Black Bay 58 (ref. 79030N).

Subtieler dan de two tone en makkelijker te combineren dan een gekleurde insert :wink:

9 likes

Daar zou ik voor gaan als het echt een van die twee moest zijn. Two-tone is, sja. Niet m’n ding.

Evengoed zou ik geen van die twee Tudor’s pakken. Liever de BB58.

Dunner, kleiner, fijner, tijdlozer en dus op den duur de betere wear-anytime-anywhere keus.

3 likes

Allereerst bedankt voor je reactie!

Daar heb je op zich nog best een punt denk ik. Zo had ik er in ieder geval nog niet over nagedacht ;).

Gr. Jordy

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1: Wat betreft je vraag ben ik het roerend eens met @Fate_Amenable_To_Change.

2 likes

Bedankt voor je reactie! Ik ben bekend met de BB58 en vind het ook zeker een heel mooi model. Deze heb ik echter nog nergens in het echt kunnen bewonderen.

De andere twee horlohes heb ik daarentegen wel al om mijn pols gehad en ik stoorde mij totaal niet aan het formaat. Sterker nog, ik denk dat ik het klokje niet veel kleiner wil hebben.

Desalniettemin wil ik de BB58 zeker eerst nog eens in het echt zien voordat ik mijn definitieve keuze maak. \

Gr. Jordy

3 likes

Welkom! Van de 41mm versies van de BB vind ik de blauwe verreweg de mooiste. Lijkt me ook een alleskunner en dus zeer geschikt voor dagelijks dragen! Succes met je keuze!

1 like

Welkom, ik zou ook niet voor de two tone gaan, maar gewoon omdat het niet mijn ding is. Veel plezier met het maken van de keuze en we zien de foto’s graag verschijnen! :+1:

Zou voornamelijk gaan voor een comfortabel horloge en wellicht ook goed om eens andere merken te passen.

1 like

En, het moet gezegd, kijk ook even naar een Grand Seiko. :grin:

Als nu nog even iemand gaat zeggen dat je door moet sparen voor een Rolex, @anon50762135 over mid market alternatieven begint en @koekoek roept dat vintage de shit is hebben we een mooi allround HF topic.

:grin:

5 likes

Dan mis ik alleen nog degene die zegt dat je de zoekfunctie moet gebruiken :smile:

5 likes

Beste Jordy, welkom op HF!

1 like

Welkom!

en gebruik eens de zoek functie

4 likes

Welkom hier op het forum!

Persoonlijk zou ik van die twee keuzes voor de blauwe gaan. Maar je zal het toch zelf moeten uitzoeken wat jij het mooiste vind.

1 like

Welkom, Jordy en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Welkom.

De SKX uiteraard.
Duh!

1 like

Hoi Jordy!

1 like

Maar natuurlijk, waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht ;)!!

2 likes