Voorstellen en een Champagne probleem

Ha Forumleden!
Begin maar direct met de dooddoener; Na jaren frequent gluren nu toch de stap genomen om mij aan te melden. Tof om te zien dat wij in NL zo’n actief forum hebben! De podcast waarin leden aan het woord zijn gekomen is voor mij het laatste zetje geweest, wat een mooie verhalen, enthousiasme en jaloersmakende collecties komen er voorbij.

Ik ben Peter, als kind droeg ik al horloge’s, begonnen met een FlikFlak. In mijn jonge jaren verschillende horloge’s gehad, maar niets noemenswaardig. Einde puberteit heb ik mijn eerste “serieuze” horloge gekocht een Festina. Ik zou eerlijk gezegd niet meer weten welk model maar ik was zo trots als een pauw. Het was hetzelfde horloge die mijn (wieler)trainer had dus dat was wel een dingetje. Na wat omzwervingen heb ik circa jaar of 9 geleden mijn eerste mechanische horloge gekocht. Een IWC Chrono “Le petit prince”! Ook dit was een horloge (althans het merk IWC) die al in mijn jeugd een onuitwisbare indruk had gemaakt. Mooi om te zien hoe ervaringen en mensen uit je je jongere jaren van invloed zijn op keuzes in je latere leven.

Vrij recent de band verwisseld naar de blauwe versie. Dit maakt het horloge voor mij weer fris maar toch denk ik dat ik uiteindelijk vind dat ‘ie’ op de originele bruine band hoort. Maar goed, dit horloge was jaren mijn trotse dailybeater. Naast een Garmin en mijn Seiko SKX007 (Japan) was mijn ‘honger’ voor langere tijd gestild.

Iets met bloed en kruipen (en iets meer middelen) is dus de “collectie” de laatste periode verder uitgebreid. Waarvan hieronder de plaatjes. Sinds de BB54 ben ik definitief gezwicht voor de kleinere diameters, wat draagt dat fijn! Hierdoor ook in dilemma gekomen met de 43mm van de Pilot, maar keuzes op dat vlak stel ik nog even voor mij uit :shushing_face:. De Pilot en ik hebben al het eea meegemaakt dat maakt hem voor mij bijzonder, maar ik merk ook dat ik hem de laatste tijd niet veel meer draag. Maar goed de aanwinsten van de laatste jaren:
Omega Speedmaster Saphire 310.30.42.50.01.002

Omega First Omega in Space 310.30.40.50.06.001

Tudor BlackBay 54

Een ander dilemma, ik ben heel benieuwd of ik hierin alleen sta of dat andere forumleden dit herkennen. In mijn social kring krijg ik dit niet uitgelegd dus jullie zijn mijn laatste hoop (anders moet ik toch eens hulp zoeken).

Ik voel mij bevoorrecht in de keuzes die ik op dit moment heb. Daarnaast staan er nog een paar op de shortlist. Maar toch voelt het niet alsof ik de ultime ‘GADA Watch’ heb. Een soort ‘basis’ horloge die past bij elke gebeurtenis, de dailybeater die je automatisch elke dag pakt, maar ook het horloge die je om hebt bij bijzondere gebeurtenissen. Kortom een horloge die nooit meer weggaat, het horloge waarvan mensen zeggen dat die aan mij gelinkt is. Klinkt wellicht wat vaag, ben daarom benieuwd hoe jullie dit ervaren. De zoektocht naar dit horloge is al langere tijd gaande en ik kom elke keer terug bij de Explorer I (124270). Voor mijn gevoel voldoet horloge aan alle eisen om de ultieme GADA te zijn (voor mij). Perfecte diameter, hoor goede verhalen over draagcomfort, geen opvallende glimmer, rijke historie en ondanks zijn (positieve) saaiheid is ie toch bijzonder, want Rolex :sweat_smile:. Het is een extreem champagne probleem want ik draag elk horloge met een grote glimlach maar toch zou ik 1 horloge willen die als basis dient en waaromheen de andere mooie horloges de kersen zijn op de taart.

Ben benieuwd of dit herkenbaar is! Ik zal blijven genieten van HF maar nu als officieel lid!

80 likes

Aangenaam kennis te maken, Peter. Mooi trio heb je!

3 likes

Welkom :grin:

1 like

welkom

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom :crazy_face::crazy_face::crazy_face::crazy_face:

1 like

Welkom op HF!

Bij Champagne probleem had je me al want ik ben verdorie door mn voorraad heen… :blush::champagne::clinking_glasses:

IMG_2371

1 like

Welkom Peter. Veel plezier hier.

1 like

Welkom op het forum!

Je bent hier in goed gezelschap

2 likes

Welkom en succes met de GADA zoektocht.

1 like

Fraaie foto’s bij een goede intro. :clinking_glasses:

1 like

Welkom!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom! Prachtige collectie heb je. Ik kan je de Explorer echt aanraden. Ik heb meerdere horloges in mijn collectie met verschillende prijzen, maar ik grijp toch meest naar mijn Explorer 40, dus begrijp heel goed je gevoel. Ik denk dat je met de Explorer de juiste keuze maakt. De Explorer kan met alles en elke gelegenheid om de pols.

2 likes

Peter.
Geniet van alles hier wat met tijd te maken heeft.

1 like

welkom welkom~~

1 like

welkom-home

1 like

Welkom bij de club Peter, bedankt voor je mooie verhaal en de mooie foto’s. Enne wat betreft het champagne probleem, een Rolex explorer lijkt me echt een top GADA. Gewoon doen. Het horloge verliest ook niet zijn waarde als het niet bevalt.

1 like

Leuk je er bij te hebben! :wave:

1 like

Welkom Peter.
Succes met je zoektocht.

1 like