Voorstellen en een vraag

Beste lezer,

Mijn naam is Jurjen, 37 jaar en rond mijn 20-25ste levensjaar ooit 2 Festina’s in bezit gehad. Daarna jaren geen horloge gedragen… Nu pak ik die ‘liefde’ weer eens op.

Gisteravond heb ik mij geregistreerd op dit forum. De laatste tijd kom ik hier met regelmaat, aangezien ik zeer binnenkort mijn eerste ‘echte’ horloge ga aanschaffen. Alhoewel ik momenteel nog wat twijfel tussen de Tag Heuer Carrera Cal. 7 Twin Time en de Omega Seamaster Diver 300m, neig ik zeer sterk naar deze laatste.

Wat mij opvalt, en hier gaat mijn vraag over, is dat de prijsverschillen enorm zijn. Bij een dealer kost deze rond de €3600 en online (Chrono24; ook aangeboden als nieuw) rond de €2600. Nu moet het schakelbandje aangepast worden (deze is te ruim), maar waar laat ik dat doen als ik besluit het horloge online te kopen? Hoe doen jullie dit? Ik heb ook gekeken naar een tutorial om het zelf te doen; maar twijfel of ik dat wil; aangezien het risico op beschadiging reëel is.

6 likes

Welkom … mijn bandje heb ik gewoon bij een juwelier laten verkleinen .
Was geen probleem …

1 like

Bij een willekeurige juwelier? Of een Omega dealer? Ik woon in het noorden en hier zijn niet veel Omega-dealers.

Welkom bij de club!

Er wonen genoeg gerespecteerde forumleden in het noorden die je vast met je band kunnen helpen.

1 like

Iedere juwelier (die ook horloges verkoopt) kan wel een bandje verstellen.

Dan houdt ik mij van harte aanbevolen :wink:

Gewoon bij een grijze dealer kopen die een fatsoenlijke reputatie heeft als het prijsverschil zo groot is.

Welkom, trouwens.

Als jij Seamaster 300 roept, welke bedoel je dan?

Dit ding ervaar ik als een naar cliché, en ik zou je er vanaf willen praten ten faveure van een Rado Captain Cook in 37.5mm.

Omega_Seamaster_300_Master_Co-Axial_Nato_regular
Dit ding is helemaal geweldig, daar zou ik je niet vanaf willen praten.

1 like

Deze :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

8 likes

Welkom van een ander nieuw lid!

2 likes

Mijn beste,

Jurjen, van harte welkom binnen de contouren van dit gerenommeerde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Geweldige keuze!
Gewoon de band bij een goede juwelier laten verkleinen; een nieuwe band zit erg goed vast (schroefjes met locktide) dus dat kan je niet zelf!

Laat je niet afleiden door @Fate_Amenable_To_Change en zijn -je schrijft bij aankoop 70% af- Rado Captain Iglo meuk :slightly_smiling_face:…deze is geweldig! :sunglasses:

4 likes

De ene Rado is de andere niet.

In 90% van de gevallen ben ik het van harte met je eens wat Rado betreft, maar de Cook is een ander verhaal. Ik denk ook niet dat je ze plotseling voor 500 ballen vindt, zo ja, stuur me dan even een linkje, alsjeblieft. :+1: :pray:t3:

Zo jammer, die keuze. :slight_smile:

Maar goed, mijn smaak neigt meer naar vintage of ontwerpen die een ereschuld hebben aan vintage.

Doe ik zeker niet Jaroen, ieder z’n smaak. Gelukkig vindt niet iedereen dezelfde horloge mooi, dat zou zi saai zijn.

1 like

Lol het was maar een grapje zoals je merkte!
Jij post nml. altijd van die (in mijn ogen vreemde) suggesties terwijl de Diver 300 zo mooi is! :smiley:

Blijf vooral met je adviezen komen; ik hou wel van mensen die tegen de wind in plassen. :sunglasses: :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Welkom hier ! Ook een overweging is een TAG aqua racer om in de stijl van de Omega te blijven misschien ? De Aquaracer vind ik een sportieve lijn.

Het beste is om eens erop uit te trekken en je shortlist eens aan de pols te passen. Weet je hoe die zit en ook staat aan de pols.

Lees gerust hier lekker verder. Wie weet zijn er andere merken modellen die je aanspreken :grinning:

1 like

Van harte welkom! Ook ik heb de seamaster 300 smp heel hoog op het lijstje staan… tav jouw opties zeg ik: Seamaster

1 like

Waar in het Noorden? Zo weet ik in Haren een goede juwelier die dat zo voor je doet. Misschien hooguit een tientje.

Overigens is de foto van @Fate_Amenable_To_Change de 300 smp die geintroduceerd is op basel 2018… (stukje duurder, mm groter, 007 achtergrond, glazen achterkant en nieuw model automaat, etc.). Die jij hier laat zien is het ‘oude’ model… als je er echt 1 wilt aanschaffen, wellicht handig om ze te vergelijken en te bepalen wat je het mooist/ belangrijkst vindt.

1 like

Gisteren heb ik mijn shortlist gezien en gepast, tevens alternatieven bekeken. Ik merk op dat ik de Seamaster telkens weer erbij pakte. Niet het 2018 model; ik vindt deze juist minder mooi…

1 like

en SC in de Stad, ook Omega dealer.

2 likes