Mijn naam is Jurjen, 37 jaar en rond mijn 20-25ste levensjaar ooit 2 Festina’s in bezit gehad. Daarna jaren geen horloge gedragen… Nu pak ik die ‘liefde’ weer eens op.
Gisteravond heb ik mij geregistreerd op dit forum. De laatste tijd kom ik hier met regelmaat, aangezien ik zeer binnenkort mijn eerste ‘echte’ horloge ga aanschaffen. Alhoewel ik momenteel nog wat twijfel tussen de Tag Heuer Carrera Cal. 7 Twin Time en de Omega Seamaster Diver 300m, neig ik zeer sterk naar deze laatste.
Wat mij opvalt, en hier gaat mijn vraag over, is dat de prijsverschillen enorm zijn. Bij een dealer kost deze rond de €3600 en online (Chrono24; ook aangeboden als nieuw) rond de €2600. Nu moet het schakelbandje aangepast worden (deze is te ruim), maar waar laat ik dat doen als ik besluit het horloge online te kopen? Hoe doen jullie dit? Ik heb ook gekeken naar een tutorial om het zelf te doen; maar twijfel of ik dat wil; aangezien het risico op beschadiging reëel is.
Geweldige keuze!
Gewoon de band bij een goede juwelier laten verkleinen; een nieuwe band zit erg goed vast (schroefjes met locktide) dus dat kan je niet zelf!
Laat je niet afleiden door @Fate_Amenable_To_Change en zijn -je schrijft bij aankoop 70% af- Rado Captain Iglo meuk …deze is geweldig!
In 90% van de gevallen ben ik het van harte met je eens wat Rado betreft, maar de Cook is een ander verhaal. Ik denk ook niet dat je ze plotseling voor 500 ballen vindt, zo ja, stuur me dan even een linkje, alsjeblieft.
Zo jammer, die keuze.
Maar goed, mijn smaak neigt meer naar vintage of ontwerpen die een ereschuld hebben aan vintage.
Overigens is de foto van @Fate_Amenable_To_Change de 300 smp die geintroduceerd is op basel 2018… (stukje duurder, mm groter, 007 achtergrond, glazen achterkant en nieuw model automaat, etc.). Die jij hier laat zien is het ‘oude’ model… als je er echt 1 wilt aanschaffen, wellicht handig om ze te vergelijken en te bepalen wat je het mooist/ belangrijkst vindt.
Gisteren heb ik mijn shortlist gezien en gepast, tevens alternatieven bekeken. Ik merk op dat ik de Seamaster telkens weer erbij pakte. Niet het 2018 model; ik vindt deze juist minder mooi…